Mini Connected via Bluetooth

Van alles over de 3de generatie MINI.
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 13:23

Ik krijg Mini Connected app niet aan de praat via Bluetooth. Via een USB kabel gaat 't prima, en de Mini vindt ook de telefoon (iPhone 7) voor alle andere bluetooth functies zonder problemen. Maar de app werkt alleen als ie verbonden is via USB. Terwijl toch overal op websites wordt gezegd dat de app ook via Bluetooth zou werken ... Komt dit iemand bekend voor?
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 13:28

Welk type MINI? 2de Gen kan inderdaad enkel via de kabel!
otikist
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Dordrecht
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 apr 2012, 22:29

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 13:48

Bij mijn F56 uit 2015 kan het ook alleen maar via de kabel.. best jammer!!
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 14:17

Mini Cooper van december 2015. Dat is de 3e generatie, toch?
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 14:20

Met mijn F56 van oktober vorig jaar lukt het ook niet. Alleen via kabel. Alle overige functies (bellen, muziek) werken prima via de blauwe tand. Heeft het niet met de nav pro of nav gewoon te maken? Ik heb namelijk de gewone (niet brede scherm).
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 14:47

Nee, ik denk niet dat dat er mee te maken heeft. Ik heb wel 't brede scherm (Navigation Professional). Daarnaast heb ik Mini Connected XL.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 21:01

JeanVis,

dit vond ik in een MINI clubman review:

Bluetooth-koppeling

Het in-board systeem biedt van zichzelf al een breed scala aan functionaliteit, maar je smartphone speelt hierin ook een prominente rol. Koppel je namelijk je iPhone eenmalig met het systeem, dan scheppen de twee een hechte band. Zodra je de motor start, koppelen de twee en al voordat je de auto in de goede versnelling hebt gezet, galmt de laatst afgespeelde muziek van je iPhone weer over de speakers van je Mini. Dankzij bluetooth heb je ook toegang tot de kalender en contactpersonen van je iPhone. Heb je een afspraak in je agenda staan met daarbij een locatie, of wil je naar een contactpersoon toe, dan schakel je met een paar klikken de navigatie in. Uiteraard kun je ook iedereen uit je adressenboek bellen – en dat alles met je iPhone nog in je broekzak. Maar er is meer.

Journey Mate

De ware connectiviteit van de Mini manifesteert zich in het Mini Connected-pakket. Dit pakket werkt met een tweetal apps van Mini: Mini Journey Mate en Mini Connected. Om deze apps te gebruiken, moet je de iPhone bekabeld verbinden met de Mini (via een kabeltje of een speciale adapter) en een van de apps opstarten. De apps werken niet draadloos, omdat gegevens als het brandstofpeil niet via bluetooth overgedragen kunnen worden. Op het dashboardsysteem schakel je Mini Connected in, waarna de extra opties op het ronde display verschijnen.


Mvg. Milco
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Re: Mini Connected via Bluetooth

23 jan 2018, 23:51

Ja, is zag t later ook. Hoewel het ergens logisch klinkt, vind ik het ook vreemd. Mijn man heeft een VW Golf, met app, en die app geeft al dat soort informatie wel. Die meldt t zelfs als de deuren niet zijn afgesloten, en je kunt ook zien waar de auto is (als onze zoon ermee weg is bijvoorbeeld). Dat laatste, daar schermt Mini ook mee. Maar dat kan dan alleen als je telefoon aan de kabel in de auto ligt ... Lekker nuttig ...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Mini Connected via Bluetooth

24 jan 2018, 08:20

Dat komt omdat VW een simkaart in de auto heeft en het gewoon via the air kan dan.
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Re: Mini Connected via Bluetooth

24 jan 2018, 11:48

Dat verklaart een hoop! Wel een wat misleidende marketing dus.
Tommy_hf
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: ZH
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 feb 2013, 18:29

Re: Mini Connected via Bluetooth

11 feb 2018, 23:47

Werkt dit inmiddels wel? In m'n 2017 4-serie kon het aanvankelijk ook niet via bluetooth, maar na een iOS update werkte het opeens wel draadloos met BMW connected.
JeanVis
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2018, 13:19

Re: Mini Connected via Bluetooth

12 feb 2018, 15:55

Nee, het werkt nog steeds niet bij mij. Zit wel op de laatste iOS update.
joke.breider
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2017, 20:30

Re: Mini Connected via Bluetooth

05 nov 2018, 11:08

JeanVis schreef:Ja, is zag t later ook. Hoewel het ergens logisch klinkt, vind ik het ook vreemd. Mijn man heeft een VW Golf, met app, en die app geeft al dat soort informatie wel. Die meldt t zelfs als de deuren niet zijn afgesloten, en je kunt ook zien waar de auto is (als onze zoon ermee weg is bijvoorbeeld). Dat laatste, daar schermt Mini ook mee. Maar dat kan dan alleen als je telefoon aan de kabel in de auto ligt ... Lekker nuttig ...
Ja helaas heeft mini niks beters, breder als die nieuwe auto's die op de weg rijden..Eigenlijk mag de mini zich wel beetje schamen vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-N950F met Tapatalk

Terug naar “MINI-talk”