Trekhaak monteren onder een cooper mogelijk?

Vanaf 2014
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Trekhaak monteren onder een cooper mogelijk?

07 aug 2020, 09:09

Weet iemand of het mogelijk is om een trekhaak te laten monteren onder een F serie Cooper? Onder een JCW of Cooper S is het niet mogelijk vanwege de uitlaat. Maar onder een Cabrio, Hatch of Clubman zou een trekhaak te monteren moeten zijn toch? Liefst zou ik willen weten of het monteren van een trekhaak onder een F serie (F57) cabrio mogelijk zou zijn. Iemand hier ervaring mee?

Ik vraag dit voor een vriendin :mrgreen:
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Trekhaak monteren onder een cooper mogelijk?

07 aug 2020, 10:20

Staat er op het kentekenbewijs dat je iets mag trekken? Anders ik het sowieso niet toegestaan om een trekhaak te hebben
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3231
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Trekhaak monteren onder een cooper mogelijk?

07 aug 2020, 12:32

Joris,

bij de F-serie is het alleen mogelijk bij de Clubman en Countryman. Je kunt volgens mij de F55 en F56 wel een trekhaak monteren maar dan mag je die alleen gebruiken voor een bagage bak of fietsenrek. Ik heb voordat ik mijn R55 aangeschaft heb daar naar gekeken want ik wilde eigenlijk een F56 Cooper maar daar kon geen trekhaak onder. Ik heb toen een site gevonden in Spanje waar ze daar wel trekhaken monteerde onder een F56 en heb toen contact gehad met RDW. De F56 kan het makkelijk aan en is mogelijk maar MINI heeft die optie niet mee genomen, om dit type te laten goedkeuren kost extra geld en ze vinden een MINI F56 niet de auto voor een trekhaak vandaar dat die niet is meegenomen. Hier in Nederland is het monteren van een trekhaak onder een F55/56 niet mogelijk. Voor wat betreft de cabrio was de R52 nog het laatste model waarbij het mogelijk was.

Je hebt als je bijvoorbeeld voor je F57 een fietsenrek wil gebruiken wel een optie maar dan moet je MINI uitgevoerd worden met een speciale fietsenrek drager (2 montage gaten zitten dan in je bumper). Je kunt dan onderstaand fietsenrek monteren.:

https://minishop.ekris.nl/57662-mini-co ... id=03_3965

Als je echt iets wil trekken dan moet je overstappen naar een Clubman Cooper of Cooper S. Bij de Pre facelift F54 JCW modellen is het zelfs ook nog mogelijk om een trekhaak te monteren, bij de nieuwe F54 JCW 306pk Clubman is het niet meer toegestaan/mogelijk.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Trekhaak monteren onder een cooper mogelijk?

07 aug 2020, 23:32

Milco, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ga het bespreken hier wat we gaan doen maar ik denk dat de Clubman nog blijft want een trekhaak is echt een must.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”