Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

Vanaf 2014
Alecspappie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2020, 14:52

Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

11 aug 2020, 18:59

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier omdat ik een probleem heb met mijn Mini One (F56 - AUD). Het is geloof ik het zelfde als RP aan het begin van deze discussie, maar ik heb hier niet echt een antwoord gevonden. Het volgende is er aan de hand.

Ongeveer 1x in de drie maanden had ik het probleem dat na ca. 100km rijden ik het gevoel had dat er wat vermogen miste en wat laat reageert op het gas geven. Als ik dan de koppeling in trap en geen gas geef, gaat de motor uit. Ga ik dan even naar de kan en zet de mini uit en doe hem op slot, daarna kan ik gewoon weer verder rijden en komt het soms na 10-30km weer terug of soms helemaal niet. Heb geen last van een motor indicatie lampje. Wel van olie verbruik, dus gooi er af en toe een liter olie bij.

De laatste tijd heb ik dit probleem bijna iedere keer als ik meer als 100km rij. Ik heb een error melder gekocht en die gaf P0015 aan. De twee sensoren om gewisseld om te kijken of deze kapot was, maar daarna was deze code weg en als het probleem zich voor doet weer terug. Dus die sensors zijn in orde. De laatste keer had ik ook error code 2845.

Nu wilde mijn garage al de nokkenas vervangen, maar ik dacht voordat ik veel geld ga uitgeven (en het is dan misschien nog niet verholpen) drop ik hier eens mijn vraag.

Komt iemand dit bekent voor en weet de juiste oplossing? Dank!
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

11 aug 2020, 20:56

Alecspappie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2020, 14:52

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

12 aug 2020, 15:12

Dank Niek voor de link. Mijn vacuümpomp draait soepel en is schoon afgezien van wat olie (vond hem wel wat warm). Ook de Vanos voor ziet er schoon uit.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Help mijn Mini valt steeds uit!

12 aug 2020, 22:38

Alles wordt bloedheet in de motorruimte, zeker met dit weer.
Moeilijk beoordelen waardoor iets heet geworden is.
Gebruikersavatar
Olaf79
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Alphen aan den rijn
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:47

Re: Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

28 nov 2020, 17:52

Al iets wijzer geworden Alecspappie?
Ik heb ook wat problemen met afslaan van de motor.
Echter gaat auto deze week voor een software update.
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

30 nov 2020, 19:48

Is dit geen storing met de start stop? Dat werkt namelijk hetzelfde, koppeling in en de motor slaat af. Dit zou echter alleen mogen als de auto stil staat...
Gebruikersavatar
Olaf79
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Alphen aan den rijn
Berichten: 38
Lid geworden op: 06 apr 2020, 20:47

Re: Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

05 dec 2020, 19:52

Bij mijn Mini heeft de software update gewerkt. Rij nu al weer 4 dagen en probleem is niet meer voorgekomen.
Alecspappie
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 aug 2020, 14:52

Re: Help mijn Mini valt steeds uit F56 one

22 okt 2021, 12:20

Hallo, hier even een update. (sorry dat het zo laat komt) Ik heb de voorste sensor (vanos) vervangen en dacht dat het over was, maar na enige tijd kwam het probleem terug. Maar sinds ik overgestapt ben van super e10 naar super e5 (ik tank altijd in Duitsland) en regelmatig een litertje olie in mijn motor gooi is het probleem niet meer voorgekomen. Blij dat het probleem met een paar tientjes is opgelost.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”