Hondenbench in de hatchback F56

Vanaf 2014
Inge
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2021, 23:02

Hondenbench in de hatchback F56

28 aug 2021, 16:32

Dag lezers,

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een hondenbench in een Mini hatchback?
De mijne heeft wel het opbergpakket waardoor ik een vrij vlakke laadvloer kan creëren. Mijn 2 herders passen er prima in, ik heb er nu een deken in gelegd voor ze. Godzijdank heb ik een antraciet hemeltje :)) maar eigenlijk zou ik het liefst een kennel/bench in de auto willen waar ik ze in kan doen. Ik snap dat dit een hele uitdaging is. Op dit moment gebruik ik ook vaak een oude Ignis om ze mee te nemen, deze ziet er niet meer uit inmiddels maar ik heb er ook al eens schapen in vervoerd dus eigenlijk moet deze weg, heel mss komt ie nog wel een keer door de keuring maar hij is een beetje af. Die schapen ga ik in de Mini niet vervoeren, daar is ie net even te nieuw voor (2018) en ook te netjes. Ik ben dus benieuwd wat er mogelijk is en of er adressen zijn die ervaring hebben met Mini's en zo'n uitdaging.
En als het er niet in zit dan moet ik maar zoeken naar een passende waterdichte deken o.i.d.

Groet
Inge
Inge
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2021, 23:02

Re: Hondenbench in de hatchback F56

03 sep 2021, 16:17

Ik begrijp dat ik ws de enige ben met honden en een Mini?
Heeft iemand mss ervaring met een goede kofferbakbescherming als de achterbank plat is, dus dat ik een vlakke laadvloer heb?
Ik zie wel wat mogelijkheden zo her en der in webshops maar als iemand een tip heeft dan houd ik me van harte aanbevolen!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Hondenbench in de hatchback F56

05 sep 2021, 09:10

Geen hond(en) hier, maar de meeste MINI-liefhebbers met hond leggen er zo'n soort MINI mat in met bescherming ook langs de zijkanten en een flap over de bumper. Voor een F56 zie ik die echter niet bij MINI. Wil je echt een bench, dan zou ik gewoon met een bedrijf contact leggen die er 1 voor je op maat kan maken. Meest benches in standaardmaten zijn voor alleen in de kofferbak. Maar in de MINI zou ik daar geen 2 herdershonden in stoppen, dan moet toch echt de bank plat. En dan zit je aan maatwerk, verwacht ik.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Hondenbench in de hatchback F56

05 sep 2021, 09:35

https://photos.app.goo.gl/QegF2bvdMZsHdkxh9
Ken iemand die dit in zijn F56 had.
Inge
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 aug 2021, 23:02

Re: Hondenbench in de hatchback F56

08 sep 2021, 22:26

Ja dat is wel mooi op die foto!
Ik heb een waterdichte hoes besteld, kofferbakbescherming en die zal mogelijk wat groot uitvallen.
Zal er eens ff mee prutsen, kijken of het wat is.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”