Parkeerrem

Vanaf 2014
MartijnMiniCooperF55
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2021, 08:10

Parkeerrem

10 sep 2021, 08:38

Hoi Deskundige Mini mannen/vrouwen,

Mag ik jullie wat vragen over een melding die ik telkens krijg op het dashboard?

De melding is als volgt......in stilstand auto met parkeerrem beveiligen, door uw servicepartner laten controleren....Linksboven op het dashboard staat oranje mini met het woord Aandrijving.
Het betreft een Mini Cooper (6-ZGF-48) en staat op dat moment in de P-stand en op de handrem.

In de bijlage de foto van de melding.[image][/image]

De garage kan niet vinden, althans ze willen de automaat openmaken en dan onderzoeken wat het is en denken dat de oplossing grofweg 1.000,- euro kan kosten.

Wie kan mijn een goed advies geven?

Vrolijke groet,
Martijn
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Parkeerrem

10 sep 2021, 09:51

Hallo Martijn, welkom op het forum.
Niet zo'n fijne introductie dus als je moet beginnen met problemen...
Je melding is een vaker voorkomend probleem. De schakelpook wordt niet meer herkend dat ie in de P-stand staat. Vandaar de melding. Wat ik van anderen lees is dat de pook of een palletje vervangen moet worden. Als de pook vervangen moet worden, dan loopt het inderdaad in de papieren. Dan moet de hele schakelunit vervangen worden, en die kost alleen al zo'n 500 euro. En dan komt arbeidsloon er nog bij.
MartijnMiniCooperF55
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2021, 08:10

Re: Parkeerrem

10 sep 2021, 12:28

Hi Robert,

Wat goed dat je zo snel reageert! Zo te lezen heb ik dus een goedkope oplossing van een palletje en een dure oplossing van een pook vervangen. Mag ik je vragen of het schadelijk is en/of onveilig om door te blijven rijden met deze melding, de Mini rolt tenslotte niet weg omdat de handrem goed werkt. Dus de P-stand heb ik dan eigenlijk niet nodig......
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Parkeerrem

10 sep 2021, 19:34

Schadelijk of onveilig... hmmm, geen idee. De positie van de pook wordt blijkbaar niet meer goed doorgegeven. Voor t zelfde geld blijf je ineens zomaar ergens staan, omdat de auto denkt dat de pook in een andere stand staat. En er dus elektronisch wat geblokkeerd kan blijven.
Maar goed, dat zijn veronderstellingen.

Enne goedkope oplossing....als je het veertje wilt vervangen, moet de schakelpook er wel uit. Dus sowieso wat uurtjes om alles uit en weer in te bouwen. Of je moet zelf al heel handig zijn. Probleem komt vaker voor, ook bij BMW X1 of 2 series bijvoorbeeld. Je kunt op het web wel wat info vinden hoe men dat verhelpt. Bijvoorbeeld: https://f48.bimmerpost.com/forums/attac ... 1583237219
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Parkeerrem

12 nov 2021, 00:11

.
Laatst gewijzigd door Black-Mini op 12 nov 2021, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage
Gebruikersavatar
Black-Mini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 243
Lid geworden op: 23 jan 2011, 18:48

Re: Parkeerrem

12 nov 2021, 00:14

MartijnMiniCooperF55 schreef:
10 sep 2021, 08:38
Hoi Deskundige Mini mannen/vrouwen,

Mag ik jullie wat vragen over een melding die ik telkens krijg op het dashboard?

De melding is als volgt......in stilstand auto met parkeerrem beveiligen, door uw servicepartner laten controleren....Linksboven op het dashboard staat oranje mini met het woord Aandrijving.
Het betreft een Mini Cooper (6-ZGF-48) en staat op dat moment in de P-stand en op de handrem.

In de bijlage de foto van de melding.[image][/image]

De garage kan niet vinden, althans ze willen de automaat openmaken en dan onderzoeken wat het is en denken dat de oplossing grofweg 1.000,- euro kan kosten.

Wie kan mijn een goed advies geven?

Vrolijke groet,
Martijn
@MartijnMiniCooperF55

Mocht je nog met het probleem zitten ik heb je even een bericht gestuurd. Gr. Bas
Voor problemen, upgrades of vragen kun je me altijd berichten of kijken op https://www.facebook.com/MDMMontage

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”