Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

Vanaf 2014
Bonkema
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2021, 11:17

Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

02 nov 2021, 14:07

Beste mini rijders,

ik heb het hele forum afgespeurd naar het bevestigen van een fietsendrager via een trekhaak op mijn mini. Ik weet dat trekken van een aanhanger geen optie is maar dat een fietsendrager gemonteerd op een trekhaak wel is toegestaan.

De dealer in Rotterdam ziet geen mogelijkheden. Ik heb gezien dat Trekhaakcentrum dot nl wel een afneembare trekhaak kan leveren en monteren. Deze zaak is volgens mij niet 1 bedrijf maar het zijn heel veel bedrijven die blijkbaar bij trekhaakcentrum dot nl op een of andere manier zijn aangesloten.

Ik kan mij voorstellen dat montage en elektrische aansluiting best een klusje is dat door iemand gedaan moet worden die dit eerder naar volle tevredenheid heeft gedaan.

Een vereiste is dat de haak afneembaar is en je er verder niets van ziet wanneer hij er niet op zit!

Daarnaast moet wanneer de elektriciteit niet is aangesloten, de fietsendrager dus niet is gemonteerd, de sensoren etc gewoon werken.

Weet iemand een adres waar dit recentelijk naar tevredenheid is gedaan?

Hartelijk dank,

Jan-Bert
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

02 nov 2021, 20:08

In de Dutch MINI Clubman Friends zit Marco Elkink en die bouwt regelmatig trekhaken onder 2/3de generatie MINI's.
Even hem contacten, ik heb hem in Messenger al even getagd naar deze topic maar weet niet of ie op het forum zit.

Zodra ik iets hoor laat ik het wel weten of anders even op FB lid worden van deze groep Dutch MINI Clubman Friends :icon_top:

Gr. Milco
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

02 nov 2021, 20:25

Jan-Bert,

Marco Elkink zit niet op het forum dus je moet hem even via FB benaderen zoals ik het antwoord hierboven aangaf of via messenger ( je kunt hem gewoon via FB rechtstreeks benaderen, gaf hij zelf aan).
Zit je op FB? Zo ja dan moet het lukken, zo niet kan ik vragen of je hem kan benaderen via mail cq telefoon.

Gr. Milco
Bonkema
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2021, 11:17

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

02 nov 2021, 21:20

Bedankt Milco, ik ga er achteraan.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

03 nov 2021, 10:30

Mooi dat het contact er is gelegd.
Wat betreft een trekhaak, ik kan me voorstellen dat er problematisch gedacht wordt... Als er eenmaal een trekhaak achter de auto zit, dan is de verleiding om een karretje te trekken natuurlijk aanwezig. Zal er ooit iemand zijn die de papieren nakijkt hoeveel trekgewicht er mag zijn? En dan tot de ontdekking komt dat dit 0 kg is. Da's gewoon huppakee, kar erachter en rijden. (zou ik ook doen hoor) Je kunt ook kiezen voor de fietsendrager die aan de bumper kan. Vergt ook ombouw, trouwens. Of voor een dakdrager, maar als je daar elektrische fietsen wilt plaatsen is dat verre van handig.

Aansluiten van de electra is wel een 'dingetje' in verband met CANBUS en mogelijk aanwezige parkeersensoren.
Bonkema
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2021, 11:17

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

03 nov 2021, 13:10

Hoi Robert, bedankt voor je reactie. Ik was niet van plan om ooit een karretje te gaan trekken maar wil wel 2 ebikes op een trekhaak plaatsen. Zijn er forumleden die recente ervaringen hebben met welk merk trekhaak dat het beste gaat?

Soms moet er blijkbaar een insnede in het kunststof gedeelte van de achterbumper gemaakt worden maar soms ook weer niet. Dat laatste heeft natuurlijk mijn voorkeur!

Laat die reacties met eventueel een foto maar komen! Het betreft een mini van 2020 f55 FML4.

Groet, Jan-Bert
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

04 nov 2021, 17:11

Jan-Bert, ik heb je ook een PB gestuurd met het telefoon nummer van Marco, heb je die ontvangen want het lijkt erop dat ie in Postvak uit blijft staan?

Hoor het graag van je anders moet ik Joris even aan het werk zetten>

Gr. Milco
Bonkema
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2021, 11:17

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

05 nov 2021, 14:15

Hoi Milco. Ik zie dat er 2 berichten naar mij zijn gestuurd. Er staat ook bij:
“Dit bericht is verwijderd door zijn auteur”.

Ik heb het niet kunnen lezen.

Mvg, Jan-Bert
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Trekhaak voor fietsendrager op Mini Cooper 2020 FML4

05 nov 2021, 15:59

Jan-Bert,

stuur ik hem opnieuw.

Gr. Milco

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”