Accu ineens dood van F55

Vanaf 2014
Bonkema1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:58

Accu ineens dood van F55

05 jun 2022, 17:12

Vanochtend mijn f55 willen starten. Doet het niet. Volgens melding accu ontladen. Wegenwacht erbij en accu werd opgeladen. Nog steeds niet willen starten. Wegenwacht voert diagnose test uit en er zijn 34 issues. Reset uitgevoerd maar resultaat is hetzelfde. Motor start niet. Wegenwacht vraagt advies hogerop in de organisatie. Advies: reset de accu door een pool los te nemen en weer aan te sluiten. Motor start nu onmiddellijk en alles is schijnbaar weer ok. Wegenwacht denkt aan een zwakke accu (nog geen 2 jaar oud) en raadt mij aan om meteen door te rijden naar dealer: Severs Breeman waar de auto nu staat. Met Pinksteren zijn ze dicht. Ik heb nog ruim een jaar fabrieksgarantie. Iemand die dit al eerder aan de hand gehad heeft? Waar kan dit aan liggen?Kilomerstand 14.500km. Bedankt voor reacties. Jan-Bert
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Accu ineens dood van F55

06 jun 2022, 09:38

Niks vervelender als een auto die ineens spontaan niet start... Maar ja, het blijft techniek, het kan kapot. Helaas...
Gebruik is natuurlijk wel wat bepalend voor de levensduur van een accu. Korte stukjes rijden, veelvuldig zware electro gebruikers aan, etc, verkorten de levensduur wel. En je kunt de pech hebben dat er net een wat slechter exemplaar tussen zit.
Daarom heb ik bij de MINI eigenlijk altijd het start-stop-mechanisme uitstaan. Ik rij veel in de stad, vaak ook kortere stukjes, en de stoel- en ruitverwarming is in de winter best lekker... Dan heb ik liever dat de motor draait en blijft draaien om de stroom te verzorgen, ipv de accu, die dan ook nog telkens de motor mag aanslingeren bij elk verkeerslicht. En ja, af en toe een langere rit maken om alles een keer weer goed op te warmen en op te laden.
Gebruikersavatar
Rallye
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Achterhoek
Berichten: 82
Lid geworden op: 04 apr 2021, 14:37

Re: Accu ineens dood van F55

06 jun 2022, 10:30

Zeker bij de moderne AGM (start/stop) accu’s blijkt dat die van het ene op het andere moment stuk kunnen gaan. Onze andere auto had op vrijdag een beurt gehad. Alles OK. Op maandag was de accu stuk. Hij laadde niet meer bij. Was wel na zes jaar overigens……. Binnen twee jaar lijkt me garantiewerk.
Bonkema1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 jan 2022, 13:58

Re: Accu ineens dood van F55

07 jun 2022, 14:46

Vandaag de f55 laten checken bij Severs Breeman. Alles in orde en accu op 91%. Vind het toch raar dat die accu na 2 dagen stilstand dood was. Wordt hopelijk niet vervolgd!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Accu ineens dood van F55

07 jun 2022, 21:04

Misschien lampje blijven branden? Kofferklep niet helemaal goed dicht ofzo... Geen idee hoor, ook maar een gokje.
Maar goed, weer bijgeladen, en je kunt weer sturen. Da's het belangrijkste.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”