Click geluid sturen MINI Cooper F56

Vanaf 2014
Gebruikersavatar
MaHa
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Overijssel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:08

Click geluid sturen MINI Cooper F56

25 aug 2022, 15:01

Dag allemaal,
Ik ben sinds bijna 2 jaar in het bezit van een Mini Cooper F56 automaat uit 2014. Het is echt een geweldige auto!
Nu heb ik sinds een paar maand dat ik een soort click/tik geluid hoor als ik met mijn stuur van richting verander. Dit is voornamelijk bij langzaam rijden en bijvoorbeeld uit een parkeervak draaien. Het lijkt van de voorkant te komen. Ik heb het idee dat het 'erger' is als de weg niet helemaal recht is (dus iets afloopt of oploopt). De auto is al op de brug geweest, maar dan doet ie het niet. Ook op internet hebben wel al gezocht en er zouden boutjes vastgedraaid kunnen worden volgens een website, dit is gedaan, maar dit hielp niet. Verder zijn we niet veel wijzer geworden.

Is iemand hier bekend mee? Is het een bekend probleem? Wat kan het zijn? :cry:
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Click geluid sturen MINI Cooper F56

25 aug 2022, 15:58

"Op de brug doet ie 't niet...." wat voor soort brug? Eentje waarvan de wielen dan vrij hangen? Of staat ie met alle gewicht op de wielen?
Tikken bij sturen zou ik zoeken in bijvoorbeeld de toplagers bij de voorste schokbrekers. Stuurstangen en stuurhuis zullen vast en zeker al bekeken zijn als je op de brug hebt gestaan? Evenals de ophanging? Op Amerikaans forum zag ik dat men wat issues had met de voorste wiellagers, en dat daar bouten waren veranderd/op juiste moment aangetrokken.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”