Re: Spa-Francorchamps Trip 17-4: inschrijving gesloten.

Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 11:02

Maar waarom durf je het niet? De openbare weg is een stuk enger als het circuit... Daar heb je tegenliggers enzo...
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 11:31

Ik begrijp je angst een beetje maar het valt reuze mee. :wink: Heb zelf al een keer op spa gereden (in andermans auto) en als jij goed in je spiegels kijkt is er niets aan de hand. Als er een snelle GT3 aan komt kun jij rustig van je lijn of gas om deze erlangs te laten gaan. En je moet niet het ronde record willen gaan verbeteren! :P
Ik zorg iig dat ik iemand naast mij in de auto heb die evt nog een beetje mee kan kijken!

Anders regel je met iemand die wel gaat rijden en zonder bijrijder is, dat je mee mag rijden. Kun je kijken hoe het is en eventueel de volgende keer zelf rijden!
Afbeelding
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 11:34

Rustig rijden en kijken, laat je vooral niet gek maken door anderen, en laat ze er gewoon voorbij. Dan kan er niets gebeuren.
dreh
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sittard
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 jan 2014, 00:15

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 11:39

Ik ben ook aan het twijfelen :s
Aangezien ik zelf woonachtig ben in Limburg, Nederland is dit circuit maar 50min. rijden vanuit mijn huis :mrgreen:
Zal voor mij tevens ook de allereerste circuit ervaring zijn!

Helm is verplicht, moet je deze ook zelf meenemen of hebben ze die ook daar? :()
Afbeelding
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 12:01

dreh schreef:Ik ben ook aan het twijfelen :s
Aangezien ik zelf woonachtig ben in Limburg, Nederland is dit circuit maar 50min. rijden vanuit mijn huis :mrgreen:
Zal voor mij tevens ook de allereerste circuit ervaring zijn!

Helm is verplicht, moet je deze ook zelf meenemen of hebben ze die ook daar? :()
Je bent van harte welkom! Opgeven en betalen is voor 15 maart 12.00 uur via PB.
Helm moet je zelf meenemen inderdaad. Voor zowel bestuurder als bijrijder maar dat moge duidelijke zijn. :wink:
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 18:04

Ja mannen ik ben ook bang dat ik er spijt van ga krijgen. Zoals ik al zij is het een moeilijke beslissing geweest en eigenlijk hoopte in hiermee een punt achter het twijfelen te zetten ;). Het lijkt me echt super gaaf om te doen, maar ik heb geen ervaring met trackdays en heb daarom ook geen idee hoe het er aan toegaat. Tuurlijk gaat het meestal goed, maar ja het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Voorzichtig aan rijden helpt deze kans zeker te verminderen, maar je bent ook afhankelijk van anderen en een circuit daagt toch uit en je gaat er niet met 50 over heen rijden….

Jullie opmerkingen zetten me echter toch weer aan het twijfelen, dus heel misschien besluit ik toch nog het circuit op te gaan, maar vooralsnog blijf ik bij de toeschouwers.
dreh
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Sittard
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 jan 2014, 00:15

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 18:35

Ward schreef:Ja mannen ik ben ook bang dat ik er spijt van ga krijgen. Zoals ik al zij is het een moeilijke beslissing geweest en eigenlijk hoopte in hiermee een punt achter het twijfelen te zetten ;). Het lijkt me echt super gaaf om te doen, maar ik heb geen ervaring met trackdays en heb daarom ook geen idee hoe het er aan toegaat. Tuurlijk gaat het meestal goed, maar ja het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Voorzichtig aan rijden helpt deze kans zeker te verminderen, maar je bent ook afhankelijk van anderen en een circuit daagt toch uit en je gaat er niet met 50 over heen rijden….

Jullie opmerkingen zetten me echter toch weer aan het twijfelen, dus heel misschien besluit ik toch nog het circuit op te gaan, maar vooralsnog blijf ik bij de toeschouwers.
Ward, ik deel deze gedachte volledig met je! :-))

Ook ik vind het ontzettend moeilijk.. maar als de ervaren circuitrijders vertellen dat als je goed oplet en netjes rechts blijft rijden, en geen gekke dingen doet, het gewoon goed komt? dan vertrouw ik daar toch best wel op :rijden

Ondanks goed advies moet je ook gewoon jezelf vertrouwen op je driving skills :()
Want uiteindelijk maak je toch je eigen beslissingen achter het stuur!

Zit er trouwens geen bepaalde regeling aan vast hoelang je je rijbewijs hebt of hoe oud je bent? :O
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 18:45

Dit topic gaf mij ook niet veel vertrouwen :O

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =10&t=6618
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 2515
Lid geworden op: 30 mei 2012, 13:58

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 20:44

dreh schreef:
Ondanks goed advies moet je ook gewoon jezelf vertrouwen op je driving skills :()
Want uiteindelijk maak je toch je eigen beslissingen achter het stuur!
Dat is het inderdaad, maar wat mij opvalt is dat sommige mensen zichzelf niet vertrouwen. Het gekste eraan vind ik dan dat ze dat vertrouwen wel op de openbare weg hebben... Of ben je daar dan ook al bang...

Zelf ben ik van mening dat een circuit training een must kan zijn tijdens rijlessen. Je leert zoveel beter de grenzen van een auto kennen, waardoor je op de openbare weg ook beter en sneller in kan grijpen of juist niet omdat je de auto en jezelf vertrouwt en weet wat er komen gaat.

Nogmaals, als het goed is :mrgreen: , kent een circuit geen tegenliggers wat het in dat opzicht dus veel veiliger maakt dan de openbare weg. Het enige wantrouwen wat je dan over zou houden is ten opzichte van je mede weg/circuit gebruikers. Nu rij ik ook wel met vrij rijden, en kan je verzekeren dat een Track Day met DF nog veiliger is dan met vrij rijden. Met vrij rijden is het ongeveer 15/20 min rijden en is er nog enigszins een competitie (gevoel) met een dergelijke track day is het open pitlane rijden. Dus jij beslist wanneer je er op of af gaat. Vind je het even te druk, kan je dus gewoon even wachten. Maar het aantal auto's kent een limiet. Dus heel erg druk zal het nooit worden, kan dus zomaar gebeuren dat je helemaal alleen rijd.

Als je er op wil gokken is dit wel het ideale moment, voor die 6 tientjes is er uiteindelijk geen man overboord omdat je uiteindelijk toch niet aan durft. Altijd beter dan er heen rijden en spijt hebben als je een lege baan aan treft :wink:

Ik ben waarschijnlijk alleen, dus mee rijden mag, wil ook wel voor je uit rijden rustig aan een rondje. Of met jou mee rijden als je dat beter vind.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 21:06

Rij maar met mij mee in de Lotus, dan ben je gelijk verkocht aan het mooiste circuit van deze planeet! Spa moet je een keer gereden hebben!

Afbeelding
ajede
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gelderland
Berichten: 1732
Lid geworden op: 11 dec 2011, 12:26

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 21:09

Mooi man, gewoon zelf rijden!!
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en je niet op laten naaien... Thats all!!

Doe nou maar, want zo vaak krijg je de kans niet om ongegeneerd gas te geven, ook al is dat alleen op het rechte eind dan, ook prima! :mrgreen:

Heb er al zin in!

:bier
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

27 feb 2014, 21:50

Tegen een rondje meerijden zeg ik sowieso geen nee :D
Over het zelf rijden ga ik nog eens goed nadenken... >:(
Timini
Be Mini
Be Mini
Locatie: Borne
Berichten: 661
Lid geworden op: 23 aug 2011, 12:43

Re: Spa-Francorchamps Tripje: deadline voor opgeven pag 3

28 feb 2014, 09:34

^^ Wat niekcarfreak zegt!

Als je op de site van de organisator kijkt, blijft het langzamere voertuig op de ideale lijn en haalt het snellere voertuig links of rechts in. Skylimit events spa

Omdat het een F1 circuit is zijn de uitloopstroken vrij breed inderdaad.

Hieronder een filmpje van 'onze' Stefan740 tijdens zijn eerste circuitervaring op Spa. Ik weet alleen niet wat voor een soort evenement dat was.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Afbeelding

Terug naar “Events 2014”