NewMINIclub goes....... THE ALPS (inschrijving gesloten)

MiniNHolland
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Alkmaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 nov 2014, 20:04

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 13:08

Hallo!

Ik wilde dit forum in de gaten houden vanwege goede geluiden over de Noorwegenrit maar blijkbaar heb ik dit nieuwe event gemist :oops:
Als een speer wil ik hier achteraan gaan, overleg werk en vriendin (die waarschijnlijk ook wel mee wil).
Er zijn nog plaatsjes vrij?!

Ik heb nog niet de hele rit bekeken, zijn er behalve de rit zelf nog interessante, leuke trekpleisters/hoogtepunten op de route, dan kan ik me vast een beetje inleven.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 13:25

Er zijn inderdaad nog plaatsen vrij! Trekpleisters zijn vooral de togen in de hotels en café's. Hoogtepunten zijn er zo'n 2 a 3 uur na aankomst bij de trekpleisters. :D

Ik zou zeggen, Google even op de passen die we doen en je zal zien dat het prachtig gaat worden! Misschien leuk voor je vriendin te overhalen, we eindigen op een kleine 3 uurtjes van Milaan!
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 13:55

Klopt nog 4 dagen de tijd om je op te geven...
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 14:36

MiniNHolland schreef:Ik heb nog niet de hele rit bekeken, zijn er behalve de rit zelf nog interessante, leuke trekpleisters/hoogtepunten op de route, dan kan ik me vast een beetje inleven.


Zoals ik het zie, is het een rit voor echte rijders. Het is niet hetzelfde als in Noorwegen waar we een heel grote groep van ong. 30 auto's de hele tijd bijeen konden houden. Dat kan gewoon niet in de Alpen gelet op drukker verkeer. Op eigen tempo rijd je de route, in kleine groepjes minis (en niet allemaal bijeen want dat lukt niet). Je kan gewoon nog een keer een pas rijden (Stelvio drie keer op en neer bijv.) als je dat wilt. Bij de meeste passen stoppen we als groepjes heus wel voor de fotomomentjes, en een keer per dag (of twee) lunch natuurlijk, maar het is geen urenlange stop.

Net zoals in alledaags verkeer zijn er snelle en langzame rijders, dus ongetwijfeld zullen diverse groepjes verschillende snelheden rijden. (ik functioneer waarschijnlijk weer als de bezemwagen :mrgreen: ). Dus je kan dan goed uitkiezen wat je wilt.

Aan het einde van elke dag verzamelen we in hotel en gezellig in de bar/restaurant. Het worden lange dagen sturen, maar wel supergaaf. Omdat we ergens in Zwitserland/zuid duitsland eindigen, kun je vanaf daar heel goed kiezen of je nog een verlenging wil doen. Sommige gaan naar Italië, ikzelf ga richting Tirol (AT), maar je kunt ook met de groep mee terug naar huis via Venlo.


Als ik het verkeerd opgeschreven heb, moet men mij maar corrigeren.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 14:54

Ik denk dat het een goede beschrijving is :)
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 15:38

Lekker ondernemend ..
Afbeelding
ALL4S
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 237
Lid geworden op: 03 apr 2014, 15:43

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 16:27

Marcel Always Open schreef:
MiniNHolland schreef:Ik heb nog niet de hele rit bekeken, zijn er behalve de rit zelf nog interessante, leuke trekpleisters/hoogtepunten op de route, dan kan ik me vast een beetje inleven.


Zoals ik het zie, is het een rit voor echte rijders. Het is niet hetzelfde als in Noorwegen waar we een heel grote groep van ong. 30 auto's de hele tijd bijeen konden houden. Dat kan gewoon niet in de Alpen gelet op drukker verkeer. Op eigen tempo rijd je de route, in kleine groepjes minis (en niet allemaal bijeen want dat lukt niet). Je kan gewoon nog een keer een pas rijden (Stelvio drie keer op en neer bijv.) als je dat wilt. Bij de meeste passen stoppen we als groepjes heus wel voor de fotomomentjes, en een keer per dag (of twee) lunch natuurlijk, maar het is geen urenlange stop.

Net zoals in alledaags verkeer zijn er snelle en langzame rijders, dus ongetwijfeld zullen diverse groepjes verschillende snelheden rijden. (ik functioneer waarschijnlijk weer als de bezemwagen :mrgreen: ). Dus je kan dan goed uitkiezen wat je wilt.

Aan het einde van elke dag verzamelen we in hotel en gezellig in de bar/restaurant. Het worden lange dagen sturen, maar wel supergaaf. Omdat we ergens in Zwitserland/zuid duitsland eindigen, kun je vanaf daar heel goed kiezen of je nog een verlenging wil doen. Sommige gaan naar Italië, ikzelf ga richting Tirol (AT), maar je kunt ook met de groep mee terug naar huis via Venlo.


Als ik het verkeerd opgeschreven heb, moet men mij maar corrigeren.

Helemaal top Marcel :icon_top:
MINI F54 Cooper S
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 17:24

ik draai in elk geval bij de Stelvio nog een keertje om :mrgreen: En misschien nog wel vaker :rijden :rijden :rijden :rijden
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 17:26

Ik ook. In Noorwegen helemaal vergeten & daar best spijt van gehad. Dus dat moet ik nu dubbel en dwars inhalen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 17:35

Zal ik dan nog even smeuïg vertellen hoe leuk het was op de Trollstigen om te keren, en nog een keer de ladder op en af te scheuren , zonder enig ander verkeer??? >) >) >)

(terwijl de rest foto's aan het maken was)

:rijden
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 20:42

Ik heb MiniNHolland even een PM gestuurd....

De inschrijving sluit echt over 4 dagen.... Dan moeten we alle inschrijfformulieren retour hebben.

Dit is echt een harde deadline. Zoals ik al eerder gezegd heb ik wil hier ook geen ruzie achteraf over hebben.
madejo
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Culemborg
Berichten: 141
Lid geworden op: 23 nov 2014, 21:13

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 22:16

Bijna ons gaat het niet worden omdat mijn zus gaat trouwen. Helaas, maar zeker een goede reden om zo'n rit niet te doen. Misschien een eventueel volgende keer
Huidige ride:_ [thumbnail]http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /77651.jpg[/thumbnail]
Vorige ride:__ [thumbnail]http://www.newminiclub.nl/gallery/album ... /75707.jpg[/thumbnail]
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: NewMINIclub goes....... THE ALPS

24 feb 2015, 22:24

Jammer, waar moeten we ons melden voor het vrijgezellenfeest?
Afbeelding

Terug naar “Events 2015”