Ringtrip zondag 2 augustus

speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 10:19

bij mijn verzekering staat het ook vermeld
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 10:20

ik denk als puntje bij paaltje komt er geen 1 verzekering de schade dekt als je hem daar in de prak rijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 10:29

Dat ze je eigen auto niet vergoeden, ok, risico van het vak. Maar hoe zit het met het WA deel als je anderen schade toebrengt? Volgens mij zijn ze dat gewoon verplicht te betalen aan de tegenpartij. Alleen kunnen en zullen ze dat daarna op je verhalen? Dat kan uiteindelijk namelijk veel kostbaarder uitpakken dan de schade aan je eigen auto.....
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 13:48

Indien interesse, check even de diverse topics op het Nurburgring.nl forum. Is veel over terug te lezen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 13:57

Die discussie had ik hier op het werk. We hebben hier een aantal motorrijders waarvan er 1 regelmatig op circuits rijdt en hij geeft aan dat de verzekering hier niet van toepassing is, logisch maar dat je bij een race ongeval ook niet aansprakelijk bent voor de schade aan andere deelnemers. Het enige wat hij aangeeft is dat als je grote schade toebrengt aan het circuit dat het circuit de schade (van het circuit) op jouw kan verhalen. (is ook bij de Nürnberg ring-sectie 4 voorwaarden)

Zoals hij aangeeft hebben de bestuurders van de BMW M3 en Porsche dus dikke pech? Misschien is dit circuit afhankelijk maar als dit zo mocht zijn is het best lullig voor die beide bestuurders. Met andere woorden je bent dus totaal niet verzekerd!

Ga zoals #GP0029 aangeeft maar eens het Nürnberg forum doorspitten, ben toch wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 14:06

Heb wel eens ooit gehoord dat je voor sommige events een speciaal voor die dag aparte "event" verzekering af kunt sluiten, maar weet ook niet wat daarvan waar is.
Maar kan me vanuit het oopunt van verzekeringen er wel iets bij voorstellen dat zij indien er al iets af te sluiten / uit te keren valt, zeer kritisch zullen zijn.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10008
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 14:25

Schroefie schreef:Die discussie had ik hier op het werk. We hebben hier een aantal motorrijders waarvan er 1 regelmatig op circuits rijdt en hij geeft aan dat de verzekering hier niet van toepassing is, logisch maar dat je bij een race ongeval ook niet aansprakelijk bent voor de schade aan andere deelnemers. Het enige wat hij aangeeft is dat als je grote schade toebrengt aan het circuit dat het circuit de schade (van het circuit) op jouw kan verhalen. (is ook bij de Nürnberg ring-sectie 4 voorwaarden)
Trackdays zijn anders, daar teken je ook een vrijwaring voor. Bij een georganiseerde Trackday op de Nürburgring is dat volgens mij ook zo. De TF valt daar precies tussen. Het is niet echt een trackday en het is niet echt een openbare weg maar er gelden wel de StVO, dus aansprakelijkheid. Precies de reden waarom er alleen gekentekende en dus verzekerde auto's op mogen tijdens TF. En juist omdat het ook een beetje in een grijs gebied zit, is er zoveel onduidelijkheid.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 16:51

Nogal wiedes dat een verzekeraar geen schades zal uitkeren die ontstaan zijn tijdens het racen (op een circuit). Je verzekert je voertuig normaliter voor schade ontstaan gedurende normaal gebruik. Op basis daarvan wordt de premie ook berekend en zal deze betaalbaar blijven. Zodra je het circuit op gaat loop je vanzelfsprekend veel meer risico schade te veroorzaken en/of op te lopen.

Pakken we bijvoorbeeld even de voorwaarden erbij van een niet nader te noemen verzekeraar, dan lezen we het volgende:

Waarvoor bent u niet verzekerd?
Algemene uitsluitingen
De uitsluitingen gelden ook voor de aanvullende verzekeringen.
Wij vergoeden geen schade die is ontstaan:
• Door rijden op een circuit, het oefenen voor of deelnemen aan wedstrijden, behendigheidsritten of snelheidsproeven.


Let op: uitsluitingen gelden ook voor aanvullende verzekeringen en daadwerkelijk racen hoeft dus niet eens het geval te zijn, alleen al het rijden op een circuit wordt algeheel uitgesloten. Maatje van me die een eigen raceteam runt betaalt voor een normaal raceweekend ruim 2k per auto per weekend, wat dan wel raceauto's zijn maar toch.. om maar een indicatie te geven.

Uit m'n eigen praktijk kan ik melden een zaak te hebben gehad waarbij de verzekeraar van een mede wielrenner de schade die een andere wielrenner had opgelopen niet eens ging vergoeden omdat deze met een groep op de openbare weg aan het wielrennen was waarbij er een sport- en spelelement werd aangenomen door de verzekeraar. Aansprakelijkheid is dan uitgesloten, hetgeen ook bij het rijden op een circuit geldt. Was ie dus ook niet verzekerd nadat ie een schuiver maakte doordat zijn mede wielrenner onderuit ging en schade had aan kleding, fiets en helm. Het rijden in een groep op snelheid met de nodige professionele uitrusting maakte de kans op ongevallen (en dus ook schade) groter, dan kun je zoiets verwachten. Zou die alleen hebben gefietst en slechts aan het touren zijn geweest dan was het (zeer waarschijnlijk) een heel ander verhaal geweest.

Kortom: schade op het circuit = vette pech bij de reguliere autoverzekering, en terecht gelet op de premiegelden.
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 17:10

In het geval van wielrenners vind ik het zwaar terecht... Hufters zijn het :mrgreen:




Haha geintje uiteraard :bleh .

Wat ik gelezen heb wordt (meestal) er wel uitbetaald aan degenen die slachtoffer waren (want WA), maar de verzekeraar van de veroorzaker verhaalt het uiteindelijk op de veroorzaker (op grond van die kleine lettertjes die Sjaak noemt). En dan is blikschade nog te overzien (zelfs bij een M3 en 911), maar letselschade wil je helemaal niet over nadenken.

Wil je geen risico lopen dan zijn via circuitverzekeringen.nl verzekeringen af te sluiten voor rijden op circuits, waaronder ook een specifieke verzekering voor een dagje Ringen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 17:51

Inderdaad WA/aansprakelijkheidsverzekering keert wel uit aan derden maar je eigen schade niet.
Dit heb ik al vaker gehoord van wat mensen die een ongeluk hebben gehad/veroorzaakt. Met een beetje geluk vergoeden ze ook nog de schade aan de Ring. Ik reken nergens op.

Technisch gezien is de Ring een tolweg en geen (afgesloten) circuit waar de gewone Duitse verkeersregels gelden (StVO) maar wel zonder snelheidslimiet.
Vandaar dat de meeste verzekeraars een aparte clausule voor de Ring hebben in hun voorwaarden.

Dit is net na het ongeluk, in de verte rijden we mogelijk net weg.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

03 aug 2015, 22:28

tjezus Berthil als jij daar nog vóór zit dan ben je goed weg gekomen, en balen balen balen voor die andere betrokkenen, die hebben de boel in de prak.

Nog even over die verzekerings-discussie. Vergeet niet dat een aantal verzekerings maatschappijen fotografen inhuren die foto's maken van NL, en anderen, kentekens. Dit om andere "claims" na het weekend te kunnen onderscheppen.

Kijk goed je polis na, het heet niet voor niets "een ongeluk".
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

04 aug 2015, 00:07

Dit gebeurde er ook net na, blij dat ik niet ben gestopt anders had ik misschien net in dat gaatje gestaan!

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

04 aug 2015, 08:55

Berthil dat is die gele Megane waarvan ik zei dat die zo hard ging/gaat. Dit is een knappe safe van de bestuurder alhoewel hij waarschijnlijk wel z'n onderbroek moest verschonen. Klassieke post-accident situatie op de Ring.

s' morgens vroeg lijkt vooralsnog het minst gevaarlijk, zeker op de brommert
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Ringtrip zondag 2 augustus

04 aug 2015, 09:59

Shag schreef:Nogal wiedes dat een verzekeraar geen schades zal uitkeren die ontstaan zijn tijdens het racen (op een circuit).

[...]

Kortom: schade op het circuit = vette pech bij de reguliere autoverzekering, en terecht gelet op de premiegelden.
Ja, maar het is een 'tolweg', geen circuit! :p

Terug naar “Events 2015”