How-To: Verkrijg goedkoop een JCW Pro uitlaat bij de dealer!

Electrifying
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2023, 12:09

How-To: Verkrijg goedkoop een JCW Pro uitlaat bij de dealer!

02 feb 2023, 21:12

Goedenavond allen!

Ik zal mij eerst even kort voorstellen. Ik ben Sander en heb nu een kleine 2 jaar een F56 JCW, waar ik intussen best al het een en ander aan gedaan heb. Waaronder enkele retrofits en uiteraard het monteren van de orginele JCW Pro uitlaat (welke er om onduidelijke redenen bij de dealer in Duitsland onderuit gehaald is, al vermoed ik dat de bekende "remote" issues hiervoor de reden zijn). Afin.

Ik heb een manier om vrij goedkoop een originele JCW Pro uitlaat bij de dealer te verkrijgen. Er zijn geen gekke kortingscodes of vriendendealtjes aan verbonden. Het is gewoon goed uitzoekwerk geweest. Ik heb net de onderdeelnummers nog gecontroleerd en dat lijkt allemaal nog in orde te zijn. De uitlaat zit er in dezelfde configuratie bij mij nu al een jaar naar volle tevredenheid onder. Wel zitten er een aantal caveats aan, welke naar mijn mening geen probleem moeten zijn, maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen. :)

Om goedkoop aan deze uitlaat te komen, heb je het volgende nodig:

  • Tuningkit - 11122359631 - €862
  • [F56 met B48 motor] Voorste uitlaatpijp kleppendemper - 18302359647 - €180 (met clubkorting)
  • Spanklem - 18107573865 - €24,75 (met clubkorting)
Totaal: €1066,75. Bovenstaande onderdelen zal alles moeten zijn wat je nodig hebt. Ook de afstandbediening, sturingsunit en kabel zitten hierbij.

Vorig jaar kostte het totale pakket, geschikt voor mijn JCW rond de €1500 euro. Dat scheelt dus bijna €500!

Nu zitten er zoals in het begin vermeld wel een paar caveats aan, maar dit zou geen probleem moeten zijn in mijn ogen:

  • Laat ik beginnen met het grootste "probleem". Deze kit is voor de B46 motor. Naar mijn onderzoek zitten hier extra emissiefilters op en is deze motor voornamelijk geleverd in Noord-Amerika. De voorpijp van deze kit zal dus waarschijnlijk bij weinig tot geen Europese Mini's passen. De voorpijp in de set heeft een extra filter en de aansluiting is anders voor op de downpipe. Maargoed, om deze reden staat de "Voorste Uitlaatpijp" apart in bovenstaand rijtje vermeld. :)
  • Het is de Tuningkit voor de Cooper S. Zover ik uit heb kunnen zoeken zijn de onderdeelnummers gelijk met die van de uitlaatset van de JCW. Bij mij is deze op een rasechte JCW gemonteerd en ik merk geen enkel probleem. Hier zal dus geen verschil in moeten zitten. Voordeel van deze Tuningkit is dat je er een ECU-Mapping code bij krijgt voor de S en een orginele JCW badge voor de achterklep, welke op zichzelf los ook al rond de €50 kost. Deze extra's zal je eventueel dus ook los ergens voor kunnen gebruiken.
  • De juiste Spanklem aan de voorkant zit niet bij deze set inbegrepen. Ik kan geen onderdeelnummer vinden behalve de bovenstaande, welke voor een R56 lijkt te zijn. Ik weet dus niet zeker of de klem het juiste onderdeelnummer is. Als iemand dit kan bevestigen of het juiste nummer door kan geven dan hoor ik het graag en update ik bovenstaande lijst.
  • Omdat het een "samengeraapte" kit is en deze bovendien niet geschikt is voor onze B48tjes, kan je misschien moeite hebben met een garantieclaim.
  • Bovenstaande opsomming is voor de F56. Op de JCW past dit sowieso. Voor de S verwacht ik dat het ook goed moet gaan. Voor de F55 zal bovenstaande kit ook juist moeten zijn, behalve de Voorpijp. Deze is logischerwijs bij de F55 langer. Als iemand het juiste onderdeelnummer weet, dan hoor ik het graag en dan zet ik hem erbij!
Dit was mijn opsomming voor een goedkope orginele JCW Pro uitlaat bij de dealer. Feedback en vragen zijn uiteraard welkom! :D

Terug naar “MINI F56 (Hatchback), F55 (Hatchback 5-deurs), F54 (Clubman)”