TomTom 5200

Gebruikersavatar
Baseman
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 3235
Lid geworden op: 17 aug 2014, 09:08

TomTom 5200

22 apr 2018, 14:26

Ik liep al een hele tijd te peinzen of ik wel of geen navigatie systeem zou gaan kopen.
In mijn MINI zit de Garmin Nuvi van MINI gemonteerd, maar de kaarten daarvan zijn ook al redelijk gedateerd.
Op zich niet erg als je binnen de Benelux blijft, maar echt blij stemde me dit ook niet.

Daarom in het verleden al een lifetime wereld abonnement bij Sygic afgesloten, als ook Goldmember abonnement gekocht van/bij MyRoute app.
Vanuit de 30 jaar dat ik motor heb gereden, heb ik zoveel mooie routes die ik toen met behulp van de Garmin Zumo reed.
Routes maken is ook gewoon een super leuke bezigheid en een stukje voorpret van hetgeen dat gaat komen.
Met de MyRoute app werd het weer mogelijk om routes te maken, met vrienden te delen als ook deze te exporteren naar het Sygic route programma wat ik op mijn iPhone heb staan.
Via deze weg heb ik al 2 jaar alle routes voor onze roadtrips in Zuid-Afrika gemaakt en hebben we ze foutloos kunnen rijden.
Maar ook dit vond ik niet echt ideaal, reden, het navigatie programma verbruikt nogal wat energie, waardoor de accu van de iPhone redelijk vlot leeg raakt.
Geen probleem zou je denken, dan hang je hem toch aan de lader, idd, dat was ook mijn gedachte, alleen met een werkend navigatie programma en aan de onderkant de stekker van de lader erin, gaf tot gevolg dat de iPhone ongezond warm werd / wordt.
Dan kun je hem wel weer voor de airco vent houden, maar om zo 3 weken rond te rijden is het ook niet helemaal.

De wensen die ik heb voor een navigatie zijn,

> Lifetime Kaart updates
> Wereld kaarten op de navigatie
> Lifetime flitspalen updates
> Ik moet in MyRoute app routes kunnen maken en deze heel gemakkelijk over kunnen zetten naar het navigatie systeem.

Ik denk dat met de komst van de TomTom GO 5200 (5 inch scherm) & 6200 (6 inch scherm), verder zijn ze identiek, al mijn wensen ingewilligd konden worden.
Gisteren naar Waypoint in Vessem gereden en mijn wensen daar op tafel gelegd en gevraagd of ze me zouden kunnen adviseren.
Lang verhaal kort, ze wisten zelf niet of het mogelijk was om routes vanuit MyRoute app naar het systeem te zetten.
Ik meende in de app gezien te hebben dat dit middels een (beta versie) mogelijk moest zijn, en na wat puzzelen aldaar bleek dat ook het geval te zijn, het werkte vlekkeloos.
Bij het systeem wordt ook het programma TomTom myDrive geleverd, dat een beetje op dezelfde leest geschoeid is als MyRoute app, je kunt er ook routes mee maken en die of via WiFi, of bekabeld naar je systeem kunt sturen.

Ik heb de TomTom GO 5200 gekocht en heb inmiddels al wat geëxperimenteerd en ben aangenaam verrast door wat het apparaatje allemaal kan en doet.
Eindelijk kan ik de mooie motorroutes die ik in het verleden gemaakt heb in bijvoorbeeld de Eifel, nu met de MINI gaan rijden :rijden
Deze nieuwe vakantie en reis genoot gaat me veel plezier en gemak geven.
Nu alleen nog de voor mij perfecte locatie in de MINI bepalen en de stroomkabel netjes weg werken, maar ook dat gaat goed komen.

Afbeelding

TomTom GO 5200: het slimmere, snellere en beter verbonden navigatiesysteem met geïntegreerde SIM-kaart. Met de Wi-Fi®-verbinding kun je updaten zonder computer. Handsfree bellen en smartphoneberichten met stembesturing zorgt voor veilige connectiviteit. Met TomTom MyDrive kun je routes plannen op je telefoon, zodat het navigatiesysteem startklaar is wanneer je de auto instapt. Gratis Lifetime Maps*, verkeersinformatie en flitserupdates zijn allemaal inbegrepen. Je ontvangt zelfs waarschuwingen voor trajectcontroles. Geen roamingkosten wanneer je in het buitenland rijdt. Schermgrootte van 5 inch.
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR


Afbeelding

Terug naar “TomTom”