Toch maar naar de dealer voor onderhoud? #waardebehoud?

Van alles over de 3de generatie MINI.
Eviate87
One wheel wonder
One wheel wonder

Toch maar naar de dealer voor onderhoud? #waardebehoud?

01 sep 2024, 22:41

Hallo allemaal,

Mijn Mini heeft inmiddels bijna 30k gereden sinds ik hem kocht. Dus dat betekend dat het tijd is voor een beurtje. Ik vind het eigenlijk zonde om m naar een officiële BMW dealer te brengen met als enige reden omdat het beurtje dan mooi in de onderhoudshistorie wordt gezet. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik kan het onderhoud prima zelf doen. Maar de vraag is dus of t loont om het toch maar door de dealer te laten doen om "dealer onderhouden" te kunnen zeggen bij evt. verkoop?
F56 COOPER LCI 2018 | Upgrades: | *Reverse-camera | *DSP-amp + Sub/Speakers/Sound-proofing | *8,8" Touch Display | *Chip-tuned: 174PK/282Nm | *Auto-dimming binnenspiegel | Gyeon Ceramic Coat |
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Toch maar naar de dealer voor onderhoud? #waardebehoud?

03 sep 2024, 10:28

Je hoeft niet persé naar de dealer te gaan om je onderhoudshistorie compleet te houden. Een goed universeel garagebedrijf kan het onderhoudssysteem van BMW/MINI ook vullen en je historie compleet houden voor een volgende eigenaar.

Als je het onderhoud prima zelf kan doen, dan had je niet gewacht tot 30.000km!!!
30.000km is een prima interval voor BMW aangezien een levensduur van +/- 200.000km voor hun helemaal oké is voor het verdienmodel. Nieuwe motor of automaat leveren en monteren is dik geld verdienen.
Voor de techniek is 15.000km of een jaar lang zat! Maar ik hoef je als het goed is niets te vertellen over hoge olietemperaturen van tegenwoordig en lage interne weerstand, dus waterdunne olie. De degradatie is enorm.
Eviate87
One wheel wonder
One wheel wonder

04 sep 2024, 21:13

Ja hij heeft idd na 15.000 een beurtje gehad door mij. Ik dacht nu ik de 30k aan ga tikken wellicht een x naar de dealer om het boekje mooi te houden. Maar goed om te weten dat andere garages ook het onderhoud kunnen registreren.
F56 COOPER LCI 2018 | Upgrades: | *Reverse-camera | *DSP-amp + Sub/Speakers/Sound-proofing | *8,8" Touch Display | *Chip-tuned: 174PK/282Nm | *Auto-dimming binnenspiegel | Gyeon Ceramic Coat |
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2024, 09:33

Top! Dat kan je ook doen inderdaad. Het "tussenliggende onderhoud" zelf doen :icon_top:
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast

07 sep 2024, 19:55

je zou ook kunnen overwegen een onderhoudscontract te nemen.
Zeker als je weinig kilometers maakt haal je het er ruim uit.

Terug naar “MINI-talk”