coding

Van alles over de 3de generatie MINI.
red five
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlaanderen (belgie)
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 16:36

coding

04 nov 2017, 18:09

Vraagje; dinsdag mag ik hem (F56 Cooper) eindelijk afhalen en ik had de dealer te kennen gegeven dat ik graag enkele software aanpassingen gerealiseerd zag zoals; blips bij openen/sluiten voertuig, het sluiten van open dak/vensters met de afstandsbediening, het kantelen van de rechter spiegel in achteruit, het niet hoeven in te trappen van het koppelingspedaal bij starten , het aangaan van de mistlichten samen met de "welcome lights" maar vooral; het permanent uitschakelen van de stop/start functie.
Ik had deze info op het net gevonden maar bij mijn dealer deed de verkoper er nogal "vaag" over; hij wist het niet en zou het even navragen....
Is het niet zo dat deze aanpassingen bij de dealer kunnen? indien niet, waar dan wel?
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: coding

04 nov 2017, 19:58

De dealer zal dit niet snel doen. Bij elke software update wordt dit ook vaak weer ongedaan gemaakt. Zelf gebruik ik voor de BMW e-sys, icarly zou ook werken maar is wat beperkter. Nog niet zo bekend met mini, wellicht zijn er meer mogelijkheden..
Afbeelding
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: coding

04 nov 2017, 23:42

De dealer doet dat 9 van de 10 x niet, ik heb het bij chotkan laten doen. Prima kerel die voor weinig, aanpassingen doet met de laatste software.

https://www.chotkan.nl/vag/
red five
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlaanderen (belgie)
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 16:36

Re: coding

05 nov 2017, 11:58

Thx mannen, om de hoeveel tijd dienen er software aanpassingen te gebeuren?
Ik ga me hier verder in verdiepen, blijkbaar zou het niet zo moeilijk (zelf voor mij :wink: ) zijn om dit zelf te doen.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: coding

05 nov 2017, 13:48

Ik heb geen ervaring met het behouden van de code bij Mini, maar met mijn vorige Audi is het nooit gedaan (dus mijn aanpassingen zijn altijd actief gebleven).

Bij mijn Mini gewoon laten aanpassen en merk vanzelf wel hoe lang het actief blijft.
Laatst gewijzigd door BenJoep op 05 nov 2017, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
red five
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlaanderen (belgie)
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 16:36

Re: coding

05 nov 2017, 14:17

Na wat gegoogel kwam ik uit bij een bedrijfje dat "codeert" voor 10 eur/optie , m.a.w. als je 6 opties kiest uit de lijst dan ben je 60 eur kwijt hetgeen niet zo erg is behalve dan als de software aanpassingen dienen te gebeuren; weer 60 eur.....
Best is dus denk ik je codering zelf te doen (en hier uiteraard je huiswerk over te maken) behalve dan als BenJoep's ervaring (geen update's) ook voor Mini van toepassing is.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: coding

05 nov 2017, 19:08

Chotkan doet het voor EUR30 voor een x tijd (ik dacht een 40min) en niet een x bedrag per optie. Ik had al redelijk wat opties 'aan' staan, dus hij kon bij mij niet zo heel veel aanpassen (DRL achterlichten aan, start/stop onthoud laatste stand staan nu extra aan). Hij was bij mij dus redelijk snel klaar en ik had daarom nog wat korting gekregen.

Mail hem even en dan krijg je vast meer te weten over prijzen en wat er aan gezet kan worden.

Het is echt een goed adresje, dus als je het niet zelf wilt doen...
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: coding

06 nov 2017, 07:17

Chotkan heeft als voordeel stel dat je dealer je software overschrijft dan kan hij het zo terugzetten. Ik ben er met m’n vw Passat geweest. Top kerel.
red five
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Vlaanderen (belgie)
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 16:36

Re: coding

07 nov 2017, 19:47

Vandaag mijn F56 Cooper gaan afhalen en ik ben superblij, niet alleen omdat dit een geweldige auto is( dat wisten jullie al :wink: ....), maar ook de service van de dealer is top; wat betreft de coding (om terug naar het topic te gaan....) dit doen zij gewoon GRATIS, nu was hier effe geen tijd voor maar ik mag eens binnenspringen voor de uitvoering hiervan, enige uitzondering is de stop/start functie uitschakelen, dit weigeren ze te doen omdat dit de emissie-scores zou beinvloeden.
Ook hebben ze mij gratis een nieuwe voornummerplaat gemaakt, ze waren van oordeel dat de huidige er niet uitzag.....eneh ; de benzinetank was voor 25% gevuld (ook zeldzaam denk ik).
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: coding

07 nov 2017, 19:57

Nette service van je dealer. :icon_top: :icon_top:

Valt me dan mee dat men die instelling van het "starten zonder bediening van koppelingspedaal" ook voor je uitvoeren. Zat mensen die daar niet op letten, en bij het starten de MINI per ongeluk in de versnelling hebben staan....en dan ineens een meter verder staan.

Enne die bliepjes bij openen en sluiten, daar wil jezelf denk ik ook weer snel vanaf. Dat gaat met een vrij hoog volume, vind ik.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: coding

07 nov 2017, 20:49

red five schreef:Vandaag mijn F56 Cooper gaan afhalen en ik ben superblij, niet alleen omdat dit een geweldige auto is( dat wisten jullie al :wink: ....), maar ook de service van de dealer is top; wat betreft de coding (om terug naar het topic te gaan....) dit doen zij gewoon GRATIS, nu was hier effe geen tijd voor maar ik mag eens binnenspringen voor de uitvoering hiervan, enige uitzondering is de stop/start functie uitschakelen, dit weigeren ze te doen omdat dit de emissie-scores zou beinvloeden.
Ook hebben ze mij gratis een nieuwe voornummerplaat gemaakt, ze waren van oordeel dat de huidige er niet uitzag.....eneh ; de benzinetank was voor 25% gevuld (ook zeldzaam denk ik).
Relaxt, misschien een workaround voor het start/stop uitzetten. Je kunt ook de laatste stand van het start/stop systeem laten onthouden, dit is een andere setting dan hem helemaal uitzetten. Misschien dat ze dat wel willen doen. :wink:
Mauriceth
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 nov 2017, 14:59

Re: coding

20 nov 2017, 18:42

Iemand een idee welke software ik het beste kan gebruiken voor de R53? Ben zelf redelijk bekend met E-sys voor de nieuwe modellen. Zou NCS Expert wat zijn?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: coding

20 nov 2017, 19:56

Mauriceth schreef:Iemand een idee welke software ik het beste kan gebruiken voor de R53? Ben zelf redelijk bekend met E-sys voor de nieuwe modellen. Zou NCS Expert wat zijn?
Voor een R53 is NCSExpert en INPA een goede optie. Met E-sys kun je niks op een R-series uitvoeren. E-Sys komt pas bij de F-series in beeld.
Houdt er rekening mee dat je voor een R53 vrij weinig kunt omzetten/coderen. De in NL geleverde MINI's hebben al heel veel opties standaard aan staan. Je kunt wel 'sleutelen' aan de dealer-programmeerbare opties (te vinden de handleiding), en wat zaken aan piepjes uit-/aanzetten, of wat schakelen tussen bijvoorbeeld kilometer per liter, of liters per 100 kilometer.
Voor retro-fitting op een R53 zul je eventueel terug moeten vallen op het erg nog oudere programma ZEKO... :shock:

Terug naar “MINI-talk”