Nieuwe clubman, nieuw lid

Van alles over de 3de generatie MINI.
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Nieuwe clubman, nieuw lid

26 dec 2017, 22:33

Hallo allemaal. Net nieuwe Mini Clubman Cooper D getekend en mezelf daarom ook maar geregistreerd. Altijd leuk ervaringen te delen.

Wegens de (aankomende maar al beschikbare) saloncondities een, denk ik, mooie deal kunnen doen. Volgende aangeklikt.

*Clubman cooper D
*Melting silver
*Leder Cross Punch Carbon Black

*Big business:
PDC voor en achter
Elektronische airco
Wired (navi prof)

*Hyde park:
Mini yours masterpiece velgen
Mini yours soda sportstuur
Buitenspiegels elektrisch
Comforttoegang
Dak en spiegels zwart
Pano dak
Sportzetels
Opbergpakket
Hemelbekleding antraciet
Lijsten en piano black
Mini excitement package
Mini driving modes
Licht pakket
Led headlights
Led mistlampen
Harman Kardon

*Dakrails
*Achteruitrijcamera
*Auto dimmende binnenspiegel
Verwarmde voorzetels
*Cruise control
*Active guard
*Park assist
*Navi prof

Zou nog veel meer kunnen/willen maar m'n budget is op. Heb mooie korting bekomen dus meer onderhandelen was onmogelijk (veel configuraties laten maken bij verschillende dealers).

Twijfel punten (ook al is budget op  maar kan nog aanpassen):
- opleggen voor mini yours leder (super knap)
- gewoon wisselen naar Burgundy (heeft ook wel iets ipv altijd zwart)
- geen leder pakken maar half/half en die €800 voor iets anders gebruiken
- dab: vind ik duur.. zit bij meeste merken er gewoon standaard bij. Wss wel rot moest die fm dan toch ooit wegvallen. Maar heb nog wel gsm connectie natuurlijk.
- Zichtpakket (vooruit elektrisch)
- zwarte led lampen met hoekverlichting (goh..)
- head up

Opmerkingen, tips altijd welkom!

Gr
Davy
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

27 dec 2017, 17:40

Hola, heb zelf ook een nieuwe clubman en herken een aantal van je twijfel punten:
- opleggen voor mini yours leder (super knap)
Ik ben voor 'Leder Cross Punch Carbon Black' gegaan en heb er geen spijt van. Als je dan toch wilt kiezen ga dan voor de DAB.

- gewoon wisselen naar Burgundy (heeft ook wel iets ipv altijd zwart)
Heb ik ook over zitten twijfelen, maar sinds ik hem heb heb ik er totaal geen spijt van dat ik Carbon Black heb gekozen. Dacht dat het interieur nogal zwart zou worden, maar dat valt me alles mee.

- geen leder pakken maar half/half en die €800 voor iets anders gebruiken
Mmmm ik vond het half leer echt totaal niet mooi, vooral aangezien stof nogal vlek gevoelig is en ook op je zitten zit.

- dab:
Heb ik wel gekozen in combinatie met Harman Kardon, ik zou deze combinatie nu meteen weer aankruisen.

- Zichtpakket (vooruit elektrisch)
Geen idee wat hier ook alweer inzit?!?

- zwarte led lampen met hoekverlichting (goh..)
Puur persoonlijk.

- head up
Bij elke auto zeg ik 'JA, doen' bij de mini vind ik de bult er echt niet uitzien. Ik heb het daarom uiteindelijk niet gekozen en mis het niet.
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

27 dec 2017, 19:58

Bedankt voor je reactie. Leder ga ik waarschijnlijk inderdaad ook houden. Yours leder is toch serieuze meerprijs. Kleur daar twijfel ik nog wel even over.

Zou dab in België zo een meerwaarde zijn? Vind dat ook crimineel duur eigenlijk op een auto van 36000+.

Head up zelfde inderdaad.. ziet er mooi uit maar prijzig en ja 10cm lager heb je zelfde info..
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

04 jan 2018, 23:13

BenJoep schreef:Hola, heb zelf ook een nieuwe clubman en herken een aantal van je twijfel punten:
- opleggen voor mini yours leder (super knap)
Ik ben voor 'Leder Cross Punch Carbon Black' gegaan en heb er geen spijt van. Als je dan toch wilt kiezen ga dan voor de DAB.

- gewoon wisselen naar Burgundy (heeft ook wel iets ipv altijd zwart)
Heb ik ook over zitten twijfelen, maar sinds ik hem heb heb ik er totaal geen spijt van dat ik Carbon Black heb gekozen. Dacht dat het interieur nogal zwart zou worden, maar dat valt me alles mee.

- geen leder pakken maar half/half en die €800 voor iets anders gebruiken
Mmmm ik vond het half leer echt totaal niet mooi, vooral aangezien stof nogal vlek gevoelig is en ook op je zitten zit.

- dab:
Heb ik wel gekozen in combinatie met Harman Kardon, ik zou deze combinatie nu meteen weer aankruisen.

- Zichtpakket (vooruit elektrisch)
Geen idee wat hier ook alweer inzit?!?

- zwarte led lampen met hoekverlichting (goh..)
Puur persoonlijk.

- head up
Bij elke auto zeg ik 'JA, doen' bij de mini vind ik de bult er echt niet uitzien. Ik heb het daarom uiteindelijk niet gekozen en mis het niet.
Wat knopen doorgehakt, zichtpakket (elektrische vooruit) en DAB maar bijgenomen.

Melting silver (zwart dak en grijze velgen) en zwart carbon black leder gehouden. Al twijfel ik wel. :s

Kijk er wel naar uit :rijden
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

05 jan 2018, 09:58

Mooie bak, van die DAB en velgen ga je geen spijt krijgen. Leuk dat er weer een extra clubman op de weg komt, je ziet ze nog vrij weinig.
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

05 jan 2018, 14:19

BenJoep schreef:Mooie bak, van die DAB en velgen ga je geen spijt krijgen. Leuk dat er weer een extra clubman op de weg komt, je ziet ze nog vrij weinig.
Ben ik ergens blij voor. Was ook naar een Peugeot aant kijken... Dat heeft precies iedereen.

Natuurlijk wel stevig budget nodig voor leuke Clubman. En dan heb ik nog bijlange alles niet. Hopelijk mis ik niet teveel..
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

05 jan 2018, 16:28

Was voor mij ook één van de redenen om een clubman te nemen, daarnaast is hij ook gewoon nog praktisch (de drie deurs was mij echt te klein en de vijf deurs vind ik persoonlijk uit proporties).

Ze zijn aan de prijs, maar je krijgt er een leuke wagen voor terug. Er zijn altijd wel zaken die je er graag nog op wilt hebben als je lekker aan het klikken bent, na een half jaar rijden mis ik eigenlijk niks terwijl ik toch nog wel redelijk wat zaken wilde aanklikken. ;)

Hier kan je alvast daar de velgen gluren:
http://www.newminiclub.nl/gallery.php?id=79074

;)
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

05 jan 2018, 16:59

BenJoep schreef:Was voor mij ook één van de redenen om een clubman te nemen, daarnaast is hij ook gewoon nog praktisch (de drie deurs was mij echt te klein en de vijf deurs vind ik persoonlijk uit proporties).

Ze zijn aan de prijs, maar je krijgt er een leuke wagen voor terug. Er zijn altijd wel zaken die je er graag nog op wilt hebben als je lekker aan het klikken bent, na een half jaar rijden mis ik eigenlijk niks terwijl ik toch nog wel redelijk wat zaken wilde aanklikken. ;)

Hier kan je alvast daar de velgen gluren:
http://www.newminiclub.nl/gallery.php?id=79074

;)
Dat is knap! Zwart is ie ook top!
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

05 jan 2018, 23:45

Veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

06 jan 2018, 10:19

welkom en veel plezier hier....
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

06 jan 2018, 20:10

wupie schreef:Veel plezier ermee.
Dank je :)(
ManInClub
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2017, 20:34

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

06 jan 2018, 20:11

louisvdd76 schreef:welkom en veel plezier hier....
Dank je!!

Laatste twijfelpunt. Is driving assistant pack echt meerwaarde en de moeite / 'een must voor zijn geld?
Kallie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 aug 2017, 21:09

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

06 jan 2018, 20:55

Ha Club,

Ieder zijn eigen mening maar de Head Up vind ik nog steeds de beste optie die ik aangevinkt heb (shakeit) Persoonlijk vind ik de teller wat klein, zat bij proef rijden af en toe echt te turen (die had geen head up). Head up zit echt in de line of sight waardoor je ogen niet van de weg hoeft te halen dus naast praktisch ook erg veilig. Zou voor mij zeker weer een must zijn.

Ik heb ook het driving assistent pack, is leuk maar zeker geen must. Verkeersbord herkenning is handig omdat je die ook in de head up ziet. ACC is alleen echt handig als je heel veel B-wegen rijdt waar je toch niet mag/kan inhalen of je moet veel op rustige snelwegen zitten dan is het wel relaxt. Als het druk is op de snelweg werkt het wel maar heb je wel af en toe dat een auto voor je schiet waardoor de ACC dan op de rem gaat (terwijl dat niet nodig is (je dat niet wil)).

Groot licht assistent ook alleen zinvol als je heel veel B-wegen en snachts rijdt en dan nog vind ik dat hij te laat uit gaat. Gebruik ik dus eigenlijk niet.

Succes en sterkte met de wachttijd.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

06 jan 2018, 22:47

Kallie schreef:Ha Club,

Ieder zijn eigen mening maar de Head Up vind ik nog steeds de beste optie die ik aangevinkt heb (shakeit) Persoonlijk vind ik de teller wat klein, zat bij proef rijden af en toe echt te turen (die had geen head up). Head up zit echt in de line of sight waardoor je ogen niet van de weg hoeft te halen dus naast praktisch ook erg veilig. Zou voor mij zeker weer een must zijn.
De analoge of digitale teller? Je kunt ook digitaal de km/h tonen die eerst klein in beeld is en daarna groot. Is wat mij betreft echt prima afleesbaar.

Voorbeeldje:
http://www.caricos.com/cars/m/mini/2016 ... 0/253.html

Maar ik kan me ergens voorstellen dat als je de headup ooit hebt gehad je niet meer zonder wilt.
lucgallet
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: oedelem
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2016, 16:13

Re: Nieuwe clubman, nieuw lid

07 jan 2018, 12:07

Hallo,

Dynamische controle van de schokdempers vind ik ook een top optie.

Groeten
Waarom heb ik niet eerder een mini Cooper gekocht :D

Terug naar “MINI-talk”