Remote Services Clubman Hyde Park geleverd op 7 maart 18

Van alles over de 3de generatie MINI.
etmnidj1
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2007, 11:47

Remote Services Clubman Hyde Park geleverd op 7 maart 18

20 jul 2018, 14:15

In maart 2018 is mijn mini clubman hyde park uitvoering geleverd;uitgerust met mini connected XL etc. Leefde in de veronderstelling dat het met de mini connected app mogelijk zou zijn om de airco te activeren / locatie vd auto te zien / vergrendelen ontgrendelen etc. Direct na levering de mini connected app gedownload maar mogelijkheden waren zeer beperkt.. Alleen een adres uploaden naar de navigatie, verder niets.

Is het eventueel mogelijk om deze optie achteraf sw matig te activeren; volgens de dealer niet maar wellicht weet iemand hier een oplossing??


Grt Niels
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Remote Services Clubman Hyde Park geleverd op 7 maart 18

21 jul 2018, 10:23

Achteraf inbouwen schijnt niet mogelijk te zijn, omdat de hardware compleet anders is. Bij het bedienen van oa airco, daarvoor zou je MINI een simcard moeten hebben, om zo aan internet gehangen te kunnen worden.
Die nieuwe serie is ingebouwd vanaf maart 2018, ik vermoed dat jouw MINI dus net buiten de boot valt, en je nog net het "oude" systeem erin hebt.
Ik heb al eens contact gehad met MINI klantenservice over die app (Android variant), want die app en MINI Connected is eigenlijk gewoon een waardeloos iets. Verbinding met de MINI is nauwelijks tot stand te brengen, de functionaliteit (als het een keertje werkt) is matig. Je moet je MINI koppelen op chassisnummer, vul je dat in: "Er is een probleem opgetreden. Probeer later opnieuw." Maar er is zelden een moment, waarbij die melding niet komt.
De nieuwe app start bij mij ook niet op zonder contact te hebben met de auto. Dan blijft alleen het MINI-logo in beeld, en zo'n draaiend wachtrondje. Maar er zit functionaliteit in waar je de MINI hebt geparkeerd; lekker handig terugvinden als je toch binnen bluetoothbereik of usb-kabellengte moet zijn.
Nee, MINI Connected vind ik echt een vreselijk ding, dat is het geld echt niet waard op deze manier.

Terug naar “MINI-talk”