Vleugje Peugeot?

Van alles over de 3de generatie MINI.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 10:12

Ik kwam gister met iemand te praten die zei dat de F56 blok deels van Peugeot af komt. Hij is een monteur van een lokale garage bij mij in de buurt.

Ik dacht dat de F56 wel helemaal BMW waren en dat juist de oudere generatie een vleugje Peugeot hadden.

Weten jullie hier iets meer van af?
Ik wil graaf iets meer te weten komen van mn F56s

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Markos
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Enschede
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 feb 2013, 10:03

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 10:54

Nope, F56 heeft een BMW blok, dat onderdeel is van een modulaire motorenfamilie met 500 CC per cilinder.

De motoren van de vorige generatie Mini waren inderdaad in samenwerking met PSA ontwikkeld.
Groeten, Mark

2008 Mini Clubman Cooper S
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 11:15

Markos schreef:Nope, F56 heeft een BMW blok, dat onderdeel is van een modulaire motorenfamilie met 500 CC per cilinder.

De motoren van de vorige generatie Mini waren inderdaad in samenwerking met PSA ontwikkeld.
Ja nou dat dacht ik al. Toen hij dat zei dacht ik van "wat sta jij nou weer te lullen"

We hadden het over chiptunen. Hij zei wel als ik dat zou doen, dat ik naar minispeed moet gaan.

Dus ik zei voor de grap van; " dan laat ik meteen een nieuwe intercooler er op zetten, nieuwr downpipe...".
Toen zei ie van "je moet niet te ver gaan. Deze turbo blokken hebben nog een vleugje Peugeot. Bla bla bla"

Mn vrouw is beetje tegen chiptunen... dus moet dr eerst ovenhalen om dat te laten doen. Laatstaan nieuwe intercooler en dpwnpipe AfbeeldingAfbeelding

Maar thx voor de bevestiging dat het gelukig helemaal BMW is

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 12:30

Laat bij een F56 S/JCW wel even checken of deze betroffen was/is m.b.t. de krukaslagers.
De handgeschakelde versies schijnen om een of andere reden hier vaker last van te hebben.
Onder garantie zijn bij diverse auto's nieuwe krukaslagers geplaatst en in gevallen waar de schade al groter was zijn zelfs al nieuwe motorblokken gemonteerd.
Aan de hand van het chassisnummer kan de dealer kijken of betreffende auto in aanmerking kan komen.

Laat je hierdoor niet afschrikken, zijn heerlijke auto's om te rijden. :rijden
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 12:41

niekcarfreak schreef:Laat bij een F56 S/JCW wel even checken of deze betroffen was/is m.b.t. de krukaslagers.
De handgeschakelde versies schijnen om een of andere reden hier vaker last van te hebben.
Onder garantie zijn bij diverse auto's nieuwe krukaslagers geplaatst en in gevallen waar de schade al groter was zijn zelfs al nieuwe motorblokken gemonteerd.
Aan de hand van het chassisnummer kan de dealer kijken of betreffende auto in aanmerking kan komen.

Laat je hierdoor niet afschrikken, zijn heerlijke auto's om te rijden. :rijden
Mn mini is pas 2 a 3 maandjes oud... dus mischien over een jaartje ofzo laten controleren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 13:12

Dan zijn de kinderziektes er zeer waarschijnlijk al uit.
Gaat voornamelijk om modeljaar 2014/2015 voorzover ik weet.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Vleugje Peugeot?

05 dec 2018, 13:44

niekcarfreak schreef:Dan zijn de kinderziektes er zeer waarschijnlijk al uit.
Gaat voornamelijk om modeljaar 2014/2015 voorzover ik weet.
Ahh gelukig. Het is wel een reden dat ik gewacht heb op de facelift. Dan is het idd iets zekerder dat de kinderziektes verholpen zijn Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Terug naar “MINI-talk”