Betalen voor laden accu?

Van alles over de 3de generatie MINI.
TimoDeFrys
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2019, 07:26

Betalen voor laden accu?

02 feb 2019, 12:45

Hi All, ben nieuw; wellicht verkeerde forum onderwerp?

Heeft iemand wel eens "laden accu" op zijn/haar rekening gehad na een bezoek bij de dealer? ik heb onlangs mijn achterlichten laten vervangen voor LED achterlichten (facelift, mijn mini is uit 2016). Tot mijn verbazing kwam ik er thuis achter dat ik 9 euro voor het laden van de accu had afgetikt... Dit heb ik in al mijn jaren bij verschillende andere merken nog nooit gezien.

Groeten,
Timo.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Betalen voor laden accu?

02 feb 2019, 17:56

Je moet wel iets betalen want het betreft een handeling en stroom. Maar het is wel belachelijk veel. En ja bij sommige gewone garages zit het gewoon in het uur tarief want die willen je blijven behouden als klant. Maar goed anders vraag je om een onderbouwing want 9 piek is echt belachelijk duur.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Betalen voor laden accu?

03 feb 2019, 19:02

Bij de meeste dealers gaat de accu lader er op. Bij sommige wordt het in rekening gebracht anderen niet.

In dit geval heb ik te horen gekregen van een mede monteur bij BMW dat dit nood zakelijk voor het programmeren van de auto. Onder de 13 volt stopt de programmering dus moet er een accu lader op. Tja ik vind het wel logisch en niet belachelijk, deze accu laders die BMW gebruikt zijn niet je huis-tuin-keuken laders maar professionele laders die toch al gauw 1000 euro als niet meer kosten. Moet ook terug verdiend worden
TimoDeFrys
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2019, 07:26

Re: Betalen voor laden accu?

03 feb 2019, 20:58

Manick - Goed punt, daar had ik nieteens over nagedacht... god mag weten als de software crashed :o tijdens het inladen.

:dansen

Terug naar “MINI-talk”