Goede/betrouwbare VIN decoder

Van alles over de 3de generatie MINI.
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Goede/betrouwbare VIN decoder

28 feb 2019, 12:06

Kan iemand mij een on-line VIN decoder aanbevelen die ook de werkelijkheid vermeld. Heb er intussen al vele geprobeerd maar het is het allemaal nét niet of helemáál niet!

In het bijzonder ben ik geïnteresseerd in waar mijn JCW is gebouwd.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

28 feb 2019, 13:42

Rob,

ik heb de gegevens van mijn Clubman via de dealer opgevraagd.

Je kunt ook het volgende doen, gaat sneller:

ga naar deze link:
https://www.parts.bmwgroup.com/tetis/in ... bETK_START


Inlognaam: eu444444
Wachtwoord: minietk1
(zorg dat je de pop-ups toestaat)

Daarna de laatste 7 tekens van het chassisnummer invoeren en klikken op >>

Vervolgens bovenin klikken op uitrusting (en eventueel het scherm uitklappen met het + teken)

Succes
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

28 feb 2019, 15:01

Mail sturen naar [email protected] met je VIN en kenteken en vragen naar optielijst.
Krijg je binnen 24 uur reactie met volledige optielijst incl prijzen
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 00:35

Schroefie schreef:
28 feb 2019, 13:42
ik heb de gegevens van mijn Clubman via de dealer opgevraagd.
Dat is uiteraard een zeer voor de hand liggende optie. Ik heb echter mijn JCW niet bij een dealer gekocht. Ik weet wel door welke dealer hij oorspronkelijk geleverd is. Helaas is er op beide (identieke) e-mails met mijn vragen door die dealer niet gereageerd. Op zich niet zo vreemd voor mij want laten we zeggen dat dit een 'typisch Portugese gewoonte" is, het niet reageren op e-mails en/of bijv. niet terugbellen terwijl ze je dat beloofd hebben. Zeer ergerlijk maar helaas de realiteit .....

Die link die je aangaf kende ik al maar die roept toch nog de nodige vraagtekens op en helaas wordt niet vermeld waar hij is geassembleerd. Mijn VIN (is echt geen geheim :wink: ) :
WMWXM910302F98191. Ik heb deze Wikipedia pagina doorgeworsteld: KLIK, maar daarmee kom ik er ook niet. uit. Ik wil naast waar hij is geassembleerd óók het MODELJAAR weten en dat zou de 10de positie in het VIN moeten aangeven maar dat is een nul en die wordt niet gebruikt voor het modeljaar.
Maar uiteraard bedankt voor je reactie.
nepnerd schreef:
28 feb 2019, 15:01
Mail sturen naar [email protected] met je VIN en kenteken en vragen naar optielijst. Krijg je binnen 24 uur reactie met volledige optielijst incl prijzen
Ook een mogelijkheid want de 'echte' optielijst', zeker incl. de prijzen, ook al zijn het dan de Nederlandse, zou zeer welkom zijn maar ......... ik moest zo nodig in Portugal gaan wonen en daar een JCW kopen met uiteraard een Portugees kenteken. De hamvraag: Kan BMW NL iets aanvangen met uitsluitend het VIN of moet er per se ook een Nederlands kenteken bij?
Maar ik ga ze gewoon mailen en zien wat het oplevert. Ook jij bedankt voor je reactie.

Opm: MINI Portugal heb ik ook al een keer gemaild maar ..... juist, je raadt het al: géén reactie! :evil: Zal in ieder geval hun website nog eens binnenste buiten keren om te zien of zij ook zoiets hebben als 'BMW-KIS' (neem aan dat KIS staat voor Klanten Informatie Systeem o.i.d.?) Als alternatief heb ik nog de dichtstbijzijnde BMW MINI-dealer voor mij en dat is een Spaanse. Kwam ik ook altijd met mijn BMW's. Oh, wacht het is al heerlijk weer hier dus ik ga met de motor gewoon alle dealers langs. Met de motor? Ja natuurlijk want het mag dan wel een JCW zijn maar t.o.v. van een motor blijft zo'n ding natuurlijk behelpen :lol: :lol: :lol:

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 06:39

Typecode XM91
Type JOHN COOPER WORKS (EUR)
E-serie F56 ()
Serie M
Type HB
Stuur LL
Portieren 3
Motor B48O
Cilinderinhoud 2.00
Vermogen 170
Aandrijving FRONT
Versn.bak AUT
Kleur MOONWALK GREY (METALLIC) (B71)
Bekleding DINAMICA-/LEDER CARBON BLACK (GSE1)
Prod.-datum 2017-06-16

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
S1CBA CO2 UMFANG CO2 omvang
S223A ADAPTIVES FAHRWERK Dynamische Dämpfer Control
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra pakket EU-specifiek
S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Banden met noodloopeigenschappen
S2LYA 18"JCW CUP SPOKE 2-TONE M.RUNFLAT MINI LM-velg JCW Cup Spoke 2-tone
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Wielbout met slot
S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport aut. transmissie
S2VBA REIFENDRUCKANZEIGE Bandenspanningsweergave
S302A ALARMANLAGE Alarmsysteem
S313A AUSSENSPIEGELPAKET Buitenspiegel inklapbaar
S3A3A DACH U. SPIEGELKAPPEN ROT Dak en spiegelkappen rood
S3AGA RUECKFAHRKAMERA Achteruitrijcamera
S3AZA MOTORHAUBENSTREIFEN JCW Motorkapstrepen John Cooper Works
S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Verduisterde ruiten
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Vloermat velours
S428A WARNDREIECK Gevarendriehoek en verbandspakket
S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Binnen-/buitenspiegel, aut. dimmend
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Binnenspiegel, automatisch dimmend
S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System
S473A ARMAUFLAGE VORN Armsteun voor
S493A ABLAGENPAKET Opbergpakket
S4BDA INTERIEUR-OBERFLAECHE PIANO BLACK Interieuroppervlak Piano Black
S4V9A MINI EXCITEMENT PAKET MINI Excitement-pakket
S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control (PDC), achter
S521A REGENSENSOR Regensensor
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S550A BORDCOMPUTER Boordcomputer
S563A LICHTPAKET Lichtpakket
S5A4A LED-SCHEINWERFER M.ERWEITERTEN UMFA LED-koplampen m. uitgebreide functies
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigatiesysteem Professional
S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON Hifi-systeem Harman Kardon
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 voor DVD
S6NEA ERWEITERTE HANDY VORBEREITUNG BLUET Uitgebreide telefoonvoorb. Bluetooth
S6NMA MINI CONNECTED MINI Connected
S6NTA MINI CONNECTED XL MINI Connected XL
S6S3A SPRACHVERSION PORTUGIESISCH Taalversie Portugees
P7L5A WIRED Wired
S7N7A SERVICE INCLUSIVE 5/80 BMW Service inclusive
P7Y2A CHILI II Chili II
S889A PORTUGIESISCH / BORDLITERATUR Boorddocumentatie Portugees
S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
S8R9A KAELTEMITTEL Koelmiddel R1234yf
S8S3A AUTOM. VERRIEGELUNG BEIM ANFAHREN Autom. vergrendeling bij wegrijden
S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassisnummer van buitenaf zichtbaar
S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Actieve voetgangersbescherming
S925A VERSANDSCHUTZPAKET Dummy-SALAPA
S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Bescherming buitenzijde
S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunctie v stuurwiel
S2VGA PERFORMANCE CONTROL Performance control
S2XCA JOHN COOPER WORKS LEDERLENKRAD John Cooper Works lederen stuurwiel
S325A HECKSPOILER Achterspoiler
S450A BEIFAHRERSITZ HOEHENVERSTELLUNG Hoogteverstelling bijrijdersstoel
S4AAA DACHHIMMEL ANTHRAZIT Dakhemel antraciet
S4C1A COLOUR LINE CARBON BLACK Colour Line Carbon Black
S4FNA JOHN COOPER WORKS SPORTSITZE John Cooper Works Sportsitze
S4VAA MINI DRIVING MODES MINI Driving Modes
S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Snelheidsregeling met remfunctie
S548A KILOMETERTACHO Kilometersnelheidsmeter
S5AAA NEBELSCHLUSSLEUCHTE Mistachterlicht
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Knipperlichten wit
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 06:40

En als je een folder/prijslijst kan vinden, dan komen die optiecodes overeen en kun je de prijzen erbij vinden. :mrgreen: :mrgreen: :icon_top:
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 08:16

RobPt schreef:
nepnerd schreef:
28 feb 2019, 15:01
Mail sturen naar [email protected] met je VIN en kenteken en vragen naar optielijst. Krijg je binnen 24 uur reactie met volledige optielijst incl prijzen
Ook een mogelijkheid want de 'echte' optielijst', zeker incl. de prijzen, ook al zijn het dan de Nederlandse, zou zeer welkom zijn maar ......... ik moest zo nodig in Portugal gaan wonen en daar een JCW kopen met uiteraard een Portugees kenteken. De hamvraag: Kan BMW NL iets aanvangen met uitsluitend het VIN of moet er per se ook een Nederlands kenteken bij?
Maar ik ga ze gewoon mailen en zien wat het oplevert. Ook jij bedankt voor je reactie.

Rob
Zonder kenteken optielijst vragen is geen probleem.
Ik heb al optielijst aangevraagd voordat ik de MINI uit Duitsland heb geïmporteerd.
Zo’n lijst krijg je dan incl NL prijzen.
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 09:37

RobPt schreef:
01 mar 2019, 00:35
nepnerd schreef:
28 feb 2019, 15:01
Mail sturen naar [email protected] met je VIN en kenteken en vragen naar optielijst. Krijg je binnen 24 uur reactie met volledige optielijst incl prijzen
Ook een mogelijkheid want de 'echte' optielijst', zeker incl. de prijzen, ook al zijn het dan de Nederlandse, zou zeer welkom zijn maar ......... ik moest zo nodig in Portugal gaan wonen en daar een JCW kopen met uiteraard een Portugees kenteken. De hamvraag: Kan BMW NL iets aanvangen met uitsluitend het VIN of moet er per se ook een Nederlands kenteken bij?
Maar ik ga ze gewoon mailen en zien wat het oplevert. Ook jij bedankt voor je reactie.
Daar heb ik het antwoord op, chassisnummer is voldoende, mits je kunt bewijzen dat het jouw auto is! :)
U ontvangt dit controlebericht zodat wij kunnen vaststellen dat u de rechtmatige eigenaar bent van het voertuig waar u de optielijst voor aanvraagt.



In het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) mag een optielijst enkel aan de eigenaar van het voertuig overhandigd worden. Klik hier voor meer informatie over gegevensbescherming van BMW.

Ter authenticatie ontvangen wij graag een bewijs van eigendom (kopie van de voor- en achterkant van het kentekenbewijs). U kunt ons deze toesturen door te reageren op dit bericht.
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:
Locatie: Portugal
Berichten: 44
Lid geworden op: 19 dec 2018, 20:34

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 13:27

Robert schreef:
01 mar 2019, 06:40
En als je een folder/prijslijst kan vinden, ............... :mrgreen: :mrgreen: :icon_top:
Ja daar heb ik me ook al helemaal ongans naar gezocht maar helaas zonder resultaat. Misschien BMW Nederland het idee aan de hand doen dat ze net zoals bijv. Volvo Nederland alle brochures + prijslijsten van de oude modellen gewoon op de website zetten. Te downloaden uiteraard. :wink:
Die lijst had ik al uit minietk1 maar dat maakt niet uit. Ten eerste kon je dat niet weten en ten tweede stel ik het altijd bijzonder op prijs als iemand de moeite neemt om een gedegen antwoord te geven op mijn vragen. :icon_top: Maar zo'n lijst incl. prijzen zoals nepnerd die heeft geplaatst zou helemaal welkom zijn dus toch maar een mail naar BMW Nederland.
nepnerd schreef:
01 mar 2019, 08:16
Zonder kenteken optielijst vragen is geen probleem. Ik heb al optielijst aangevraagd voordat ik de MINI uit Duitsland heb geïmporteerd.
Zo'n lijst is nu exact wat ik zoek! Een e-mail naar BMW NL dus ..... en toch ook nog maar een keer naar [email protected]!
MartijnGizmo schreef:
01 mar 2019, 09:37
Daar heb ik het antwoord op, chassisnummer is voldoende, mits je kunt bewijzen dat het jouw auto is! :)
Ja alles onder het mom van privacy en ......... misschien is het ook wel goed voor het klimaat :lol: :lol: Maar wel 'grappig' is dat BMW Nederland het kentekenbewijs als bewijs van eigendom beschouwt. Helaas is dat onjuist want met het kentekenbewijs toon je geen eigendom aan maar slechts dat je, zoals dat heet, "de houder van het goed" bent. Maar goed dat is juridisch geneuzel dus ik stuur gewoon een kopie van mijn "Certificado de Matrícula" mee.

Ik heb overigens nog meer vragen voor ze en ben zeer benieuwd wat dit alles op gaat leveren.

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Goede/betrouwbare VIN decoder

01 mar 2019, 14:30

Ik stuurde een kopie van het koopcontract terug, bleek ook voldoende! :D

Terug naar “MINI-talk”