Aankoop F54 dilemma Opties...

Van alles over de 3de generatie MINI.
iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Aankoop F54 dilemma Opties...

30 apr 2019, 21:30

Hallo,

Dit is mijn eerst post in dit forum en heb al direct raad nodig.
Ik mag van het werk een wagen kiezen en aankleden naar keuze.
Was aan het twijfelen tussen bepaalde merken maar toch voorkeur voor Mini.
Dit weekend met een Clubman gaan rijden en het ding reed zalig.

Heb een Clubman direct laten configureren en we zitten momenteel met het volgende:

Mini Clubman One D met ACO Business Edition Pure Burgundy.
Opties die ik sowieso al extra neem buiten het goed gevulde pack zijn:
o Spiegelpakket(automatisch dimbare spiegels binnen en buiten)
o Alu Velgen Star Net Spoke Black 17 (non RF)
o Zonnewerend donker glas achteraan
o Parkeersensoren Achteraan

Heb nog 950 euro budget dus het dilemma is als volgt:

Pakket 1:
o Mini Driving Modes(green/mid/sport) : 152.89 euro excl. BTW
o Adaptieve aanpasbare Ophanging(ism mini driving modes): 421.48 euro excl. BTW
o Parkeersensoren vooraan : 347,11 euro excl. BTW
Totaal: 921,48 euro excl. BTW

Pakket 2:
o Sportseats Stof/Kunstleder Black Pearl Carbon Black: 947,14 euro excl. BTW
Totaal: 947,14 euro excl. BTW

In de testwagen zaten deze zetels en deze zaten supergoed en een pak beter dan de originele zetels waar ik toch niet echt wild van ben.
Parkeersensoren vooraan is ook een optie die ik genomen heb om het budget aan te vullen dus wel handig maar niet echt nodig.
Ik rij nu met een Octavia Combi en die is 40cm langer... Dus parkeren zal nu niet echt een probleem zijn vermits er ook al sensors achteraan zijn.

Enkel heb ik totaal geen ervaring met die mini driving modes in samenwerking met de adaptieve ophanging.
Heeft hier iemand ervaringen mee en deze willen sharen?
Aan wat zal ik meer hebben?
Aan leuke zetels die er goed uit zien en super zitten?
Of Mini driving modes met die aanpasbare ophanging om mee te knallen als ik alleen ben of in green te plaatsen als het gezin mee is?
De test Clubman was hier niet mee uitgerust maar reed wel perfect zelfs met de 18 inch velgen met RF banden die er onder staken.
17inch non RF gaat sowieso zachter rijden dus ik verwacht geen klachten van mijn passagiers.

Alvast bedankt voor jullie feedback en hulp.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

30 apr 2019, 22:00

Leuk dat je een MINI neemt!

Ik heb zelf geen ervaring met de adaptieve onderstel.

Ik heb in algeme reviews van verschillende auto merken die dat ook hebben, gehoord dat het beetje nutteloos is, mits je echt wilt knallen.

Nogmaals ik heb geen ervaring met het adaptieve onderstel. Maar in het algemeen hoor je dat de sport stand van zo'n onderstel veels te stug is voor normaal weg gebruik.

Echter is de rijmodes zelf wel een aanrader.
Zelf rij ik een F56 Cooper S. En je merkt echt de verschillen tussen de modes.

Green- stuurt de auto gewoon licht, en is je gas respons erg zacht. (Je moet dus aardig ver intrappen om vooruit te komen.)

Mid- stuurt de auto gewoon licht, het gas voelt normaal aan

Sport- stuur voelt zwaarder aan. Het gas is lekker gevoelig! En als je een handbak hebt, heb je revmatch wanneer je terug schakeld!

(Revmatch is dat er een kleinbeetje gas voor je wordt gegeven terwijl je terug schakeld. Om op het perfecte toerental te komen)




Zelf heb ik voor en achter parkeer sensoren. Gewoon omdat het soms wel handig is!
Zelf ben ik ook een grote auto gewent. Ik reed hiervoor een vw passat CC, zonder parkeer sensoren.

Ik weet niet als die optie ook iets is voor je, maar mijn F56 kan ook uit zich zelf file parkeren.

Oké ik gebruik het niet altijd, en soms zie je een parkeerplaats waar je weet dat je er in kan komen, maar de auto ziet het niet als een goeie plek.

Maar wanneer het werk, doet ie het wel erg netjes!


Succes met het verder configureren van je MINI!

Groetjes Quint

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

30 apr 2019, 22:01

Sorry voor zo'n lap tekst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

30 apr 2019, 22:27

QVS schreef:
30 apr 2019, 22:00
Leuk dat je een MINI neemt!

Ik heb zelf geen ervaring met de adaptieve onderstel.

Ik heb in algeme reviews van verschillende auto merken die dat ook hebben, gehoord dat het beetje nutteloos is, mits je echt wilt knallen.

Nogmaals ik heb geen ervaring met het adaptieve onderstel. Maar in het algemeen hoor je dat de sport stand van zo'n onderstel veels te stug is voor normaal weg gebruik.

Echter is de rijmodes zelf wel een aanrader.
Zelf rij ik een F56 Cooper S. En je merkt echt de verschillen tussen de modes.

Green- stuurt de auto gewoon licht, en is je gas respons erg zacht. (Je moet dus aardig ver intrappen om vooruit te komen.)

Mid- stuurt de auto gewoon licht, het gas voelt normaal aan

Sport- stuur voelt zwaarder aan. Het gas is lekker gevoelig! En als je een handbak hebt, heb je revmatch wanneer je terug schakeld!

(Revmatch is dat er een kleinbeetje gas voor je wordt gegeven terwijl je terug schakeld. Om op het perfecte toerental te komen)




Zelf heb ik voor en achter parkeer sensoren. Gewoon omdat het soms wel handig is!
Zelf ben ik ook een grote auto gewent. Ik reed hiervoor een vw passat CC, zonder parkeer sensoren.

Ik weet niet als die optie ook iets is voor je, maar mijn F56 kan ook uit zich zelf file parkeren.

Oké ik gebruik het niet altijd, en soms zie je een parkeerplaats waar je weet dat je er in kan komen, maar de auto ziet het niet als een goeie plek.

Maar wanneer het werk, doet ie het wel erg netjes!


Succes met het verder configureren van je MINI!

Groetjes Quint

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Dank voor je snelle reactie.
Als ik het goed begrijp is de best van beide werelden toch de MID modus die eigenlijk standard is bij elke mini.
De green zou je gasresponse wat loom maken. Zou die green stand enkel gebruiken om de veren wat zachter te zetten maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je met meer gewicht dan ook niet meer zo goed vooruit raakt.
Sportstand spreekt me dan meer aan maar daardoor zullen de veren wel harder worden.
Als ik alleen rij (nu is dat 75% van de tijd) dan rij ik wel sportief. Maar denk dat die sportstand na een tijdje ook gaat vervelen en dat ik gewoon algemeen meer in de MID ga rijden in de week EN in het weekend.
Het blijft natuurlijk handig om zelf te kunnen kiezen hoe je wagen zal rijden, normaal mini, hard of zacht.
Die parkeersensor optie vooraan is wel handig want daardoor heb ik automatisch ook die selfpark functie maar die gebruik ik nu eigenlijk met men octavia combi ook niet dus laat staat met de clubman. Na paar manoeuvres ken je je wagen wel.

Nogmaals bedankt voor je reactie.
iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

30 apr 2019, 22:28

QVS schreef:
30 apr 2019, 22:01
Sorry voor zo'n lap tekst!AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Geen probleem het is echt goeie info!!!
Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

01 mei 2019, 06:39

Ik rij vaak voor me werk in veel verschillende Mini’s, meestal de F55 (5-deurs), en vind de comfort stoelen wel egt een aanwinst! Ik moet er wel bij zeggen dat dit stukjes zijn van 5 tot 10 km...
Het lijkt mij zeker prettig die comfort stoelen als je meer kilometers moet rijden!
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

01 mei 2019, 11:23

Ik heb de zelfde kleur gekozen, enkel met het zilver dak, het is een Cooper D. Ben heel tevreden van deze kleur. :wink:
De stoelen is in mijn ogen wel een aanwinst, ik heb deze niet genomen,euro's, en heb de standaard, ben hier tevreden over, maar de andere zaten in het testmodel en dat was toch beter.
Heb de sensoren ook voor en achter, en is soms toch handig als je denk hij past er net niet tussen en dan zegt de wagen o jawel hoor, en die doet dat dan ook perfect.
Dimmende spiegels is een echte aanrader, en zonwerend glas achteraan ook :icon_top:
We hebben hier nog een Cooper D staan (F56) en die 1.5 D drie Pitter moet zeker niet onderdoen voor de 2.0 D die er bij mij inligt.

Wel een vraag voor # Quint, ik vind mijn sensoren "traag" reageren (model 3/2017) Bij het parkeren krijg ik pas melding als je al halverwege de markering zit en dan ineens rood. de wg is er al voor binnen geweest, en niks is mee.( het werkt ook wel)
Maar de F56 is van 2018 en die heeft dat niet, die zijn veel "vlotter".
Gewoon een vak inparkeren doen ze niks tot je op uw plaats staat, en dan pas zijn ze er.
Als er iemand achter langs loopt, blijft het ook vrij lang" rood" terwijl de persoon al lang weg is.
Ligt misschien aan het bouwjaar, maar vind dit toch niet echt super.
Nog iemand ervaring mee??

Ed
iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

01 mei 2019, 11:30

Buur schreef:
01 mei 2019, 06:39
Ik rij vaak voor me werk in veel verschillende Mini’s, meestal de F55 (5-deurs), en vind de comfort stoelen wel egt een aanwinst! Ik moet er wel bij zeggen dat dit stukjes zijn van 5 tot 10 km...
Het lijkt mij zeker prettig die comfort stoelen als je meer kilometers moet rijden!
Ik rij elke dag twee keer 35km ongeveer 40minuten per rit.
Dus zou wel aanwinst zijn die comfort seats.
iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

01 mei 2019, 20:02

wupie schreef:
01 mei 2019, 11:23
Ik heb de zelfde kleur gekozen, enkel met het zilver dak, het is een Cooper D. Ben heel tevreden van deze kleur. :wink:
De stoelen is in mijn ogen wel een aanwinst, ik heb deze niet genomen,euro's, en heb de standaard, ben hier tevreden over, maar de andere zaten in het testmodel en dat was toch beter.
Heb de sensoren ook voor en achter, en is soms toch handig als je denk hij past er net niet tussen en dan zegt de wagen o jawel hoor, en die doet dat dan ook perfect.
Dimmende spiegels is een echte aanrader, en zonwerend glas achteraan ook :icon_top:
We hebben hier nog een Cooper D staan (F56) en die 1.5 D drie Pitter moet zeker niet onderdoen voor de 2.0 D die er bij mij inligt.

Wel een vraag voor # Quint, ik vind mijn sensoren "traag" reageren (model 3/2017) Bij het parkeren krijg ik pas melding als je al halverwege de markering zit en dan ineens rood. de wg is er al voor binnen geweest, en niks is mee.( het werkt ook wel)
Maar de F56 is van 2018 en die heeft dat niet, die zijn veel "vlotter".
Gewoon een vak inparkeren doen ze niks tot je op uw plaats staat, en dan pas zijn ze er.
Als er iemand achter langs loopt, blijft het ook vrij lang" rood" terwijl de persoon al lang weg is.
Ligt misschien aan het bouwjaar, maar vind dit toch niet echt super.
Nog iemand ervaring mee??

Ed
JA die kleur lijkt me heel leuk en heb altijd al een bordeaux kleur auto willen rijden.
Voor heb parkeren heb ik niet echt een voorkeur voor een systeem dat dit voor mij doet.
Ben parkeren in Brussels City gewoon dus ik doe dit liever zelf.
Dimmende spiegels ga ik sowieso nemen en dat zonwerend glas ook.
Het is dus enkel nog kiezen tussen de adaptieve ophanging en mini driving modes of de sportzetels.
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

01 mei 2019, 21:01


wupie schreef:
Wel een vraag voor # Quint, ik vind mijn sensoren "traag" reageren (model 3/2017) Bij het parkeren krijg ik pas melding als je al halverwege de markering zit en dan ineens rood. de wg is er al voor binnen geweest, en niks is mee.( het werkt ook wel)
Maar de F56 is van 2018 en die heeft dat niet, die zijn veel "vlotter".
Gewoon een vak inparkeren doen ze niks tot je op uw plaats staat, en dan pas zijn ze er.
Als er iemand achter langs loopt, blijft het ook vrij lang" rood" terwijl de persoon al lang weg is.
Ligt misschien aan het bouwjaar, maar vind dit toch niet echt super.
Nog iemand ervaring mee??

Ed
Het Ed,

Mijn Cooper S LCI heeft niet echt last van trage parkeersensoren...

Wel een keer dat ze het niet deden. Toen stond er ook gelijk een paaltje...

Heb wel soms met dat automatisch file parkeren, ziet ie geen parkeerplaats, terwijl er wel een plek is.

Heb wel soms dat idd, als er iemand langs loopt, dat hij hem lang aangeeft dat daar wat staat...

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Buur
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Zuidplas
Berichten: 336
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:39

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

02 mei 2019, 19:04

Ik kan het wel eens uitproberen bij verschillende Mini's, kijken wat er gebeurt er of er verschillen zijn…

Het is me nooit egt opgevallen...
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

03 mei 2019, 15:09

@buur , Ja mij valt het op omdat er 2 hier voor de deur staan, kan dus vergelijken.
En een paaltje vol op de bumper heb ik ook al gehad.

@barca boy, succes met de keuze, wat het ook word, het zullen veel leuke km worden :D
iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

19 aug 2019, 14:27

Na 4 maand eindelijk de Mini Clubman kunnen bestellen op het werk.

Het is dus deze geworden:

Mini Clubman 2020 ACO Business Edition in Starlight Blue en Net spoke 17 inch zwarte velgen.
Extra opties:
-Sport/Comfortzetels
-Dimmende binnenspiegel
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

19 aug 2019, 20:12

Gefeliciteerd met je nieuwe MINI!! En denk dat dat wel erg fine options zijn! Ik heb geen dimmende Spiegels, en Reed gister in de nacht, en dan mis je het toch wel!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

iBarça-Boy
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2019, 13:46

Re: Aankoop F54 dilemma Opties...

20 aug 2019, 11:54

QVS schreef:
19 aug 2019, 20:12
Gefeliciteerd met je nieuwe MINI!! En denk dat dat wel erg fine options zijn! Ik heb geen dimmende Spiegels, en Reed gister in de nacht, en dan mis je het toch wel!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik rij er al jaren meer rond met zo een dimmende binnenspiegel en is echt wel goed.
In een vorige configuratie die ik had laten maken had ik die er niet ingezet maar wel geblindeerde ruiten achteraan.
Maar vermits ik te weinig budget had voor die config heb ik die eruit gedaan en de dimmende spiegel gekozen.

Ramen kan ik nog altijd laten blinderen achteraf op eigen kost.

Terug naar “MINI-talk”