Service menu remblokken service indicatie

Van alles over de 3de generatie MINI.
CooperJeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2012, 20:57

Service menu remblokken service indicatie

28 jan 2020, 09:50

Weet iemand of het service menu van de F56 de mogelijkheid heeft om te zien hoe lang de remblokken nog meegaan, net zoals in de recente BMW's:

Afbeelding

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Service menu remblokken service indicatie

29 jan 2020, 08:12

Nee.
De F56 gaat het pas aangeven als het minder dan 8000km is meen ik...

In veel gevallen pas als de sensor geraakt is overigens en dan heb je nog een 3000km in NL (dus vlakke wegen en normaal rijgedrag)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: Service menu remblokken service indicatie

21 jul 2020, 15:18

Wij kregen de eerste melding bij 3500 km.
De volgende bij 2000 km.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Service menu remblokken service indicatie

22 jul 2020, 08:37

Beste allemaal,

Goede vraag want in het vorige type mini kon je zien vanaf het begin hoe het met je remblokken ervoor stond.
Ik begrijp nu dat dus vanaf 3500 kilometer er een symbool komt met de waarschuwing vervang remblokken ?
funck
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 mar 2014, 20:22

Re: Service menu remblokken service indicatie

01 sep 2022, 08:17

De huidige generatie Mini’s heeft een 2-stage slijtage indicator. Bij stage 1 maakt het sensordraadlusje contact met de remschijf (dikte van de remvoering is dan bijvoorbeeld 2mm). Bij stage 2 maakt het sensordraadlusje niet alleen contact met de remschijf, maar raakt ook nog onderbroken (dikte van de remvoering is dan bijvoorbeeld nog maar 1mm). Op deze manier kun je nauwkeurig 2 diktes van het frictiemateriaal detecteren.

De af te leggen kilometers die worden weergegeven van beide stages zijn een inschatting die gebaseerd is op een gemiddelde rijstijl en een veiligheidsmarge (remblokken slijten met een x-aantal mm’s per km die sterk afhankelijk is van bijvoorbeeld rijstijl, voertuiggewicht, diameter van de remschijf en oppervlakte van het frictiemateriaal).

Ik ken geen systemen waarbij continue wordt weergegeven hoe lang de remblokken nog meegaan, lijkt mij te afhankelijk van eerder genoemde factoren.

Uit bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, is ook maar zelf verzonnen :D .

Terug naar “MINI-talk”