Keyless entry en start

Van alles over de 3de generatie MINI.
Gebruikersavatar
evdakker
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tilburg-Breda
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:16

Keyless entry en start

06 feb 2020, 08:58

Ik heb een storing aan mijn Mini Cabrio (F57, november 2019, met keyless entry en comfort sluiting). De keyless entry en keyless start doet het niet meer. Openen en sluiten van de auto met de afstandsbediening in de sleutels doet het wel, maar voor elke start moet ik de sleutel tegen de stuurkolom houden om hem te laten herkennen, waarna ik pas kan starten. En keyless entry en sluiten doet het dus niet. Het werkt sinds gisteren niet meer, met geen van beide sleutels. Ik heb van één sleutel al de batterij vervangen, maar dat helpt niet. De handleiding biedt geen oplossing. Kan ik op een andere manier een reset doen? Het lijkt me een probleem met de auto, niet met de sleutels.
 
--
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Keyless entry en start

06 feb 2020, 23:08

Aangezien deze auto net 3 maanden oud is zou ik morgen even langs de dealer gaan, zit toch nog garantie op.
Je zou inderdaad ook als eerste denken aan de batterij maar bij zo'n jonge auto zou dat wel snel zijn.
In de 2de generatie zit de ontvanger in je binnenspiegel maar of dat ook bij de 3de generatie is, geen idee.
Wel lastig als je hem niet kan openen/afsluiten.

Ik zeg morgen meteen even naar de dealer,

Succes Milco
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Keyless entry en start

07 feb 2020, 07:46

evdakker schreef:
06 feb 2020, 08:58
Ik heb een storing aan mijn Mini Cabrio (F57, november 2019, met keyless entry en comfort sluiting). De keyless entry en keyless start doet het niet meer. Openen en sluiten van de auto met de afstandsbediening in de sleutels doet het wel, maar voor elke start moet ik de sleutel tegen de stuurkolom houden om hem te laten herkennen, waarna ik pas kan starten. En keyless entry en sluiten doet het dus niet. Het werkt sinds gisteren niet meer, met geen van beide sleutels. Ik heb van één sleutel al de batterij vervangen, maar dat helpt niet. De handleiding biedt geen oplossing. Kan ik op een andere manier een reset doen? Het lijkt me een probleem met de auto, niet met de sleutels.
 

 
Heb je toevallig een ander omhulsel om de sleutel zitten? Het kan zijn dat het NFC signaal van de chip in de sleutel wordt geblokkeerd. Maar anders zou ik zeker teruggaan naar de dealer en dit laten nakijken.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Keyless entry en start

07 feb 2020, 10:49

Waar is de sleutel als je de eerste keer wilt starten?

Veel vrouwen hebben de sleutel in de handtas en deze zetten ze dan op de bijrijdersstoel, dan herkent de auto de sleutel niet meer.
Als je de sleutel in je broekzak of jaszak hebt zitten, zorg dat deze rechts zit.

Mocht dit geen oplossing bieden, dan is een bezoek aan de verkopende partij de volgende stap
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: Keyless entry en start

24 sep 2020, 17:10

Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Melding dat de batterij leeg zou zijn. Dus van mijn AB de batterij vervangen. Had hier nog een paar mooie Ali Express exemplaren liggen.
De auto openen en sluiten ging, maar starten kan alleen door de sleutel tegen de stuurkolom te houden. En de melding van batterij vervangen bleef.
Na 2 ritjes kon ik zelfs de auto niet meer openen en sluiten met de AB.

Dus even naar de garage gereden. Daar hebben ze de batterij vervangen door een nieuwe. En alles werkt weer zoals het hoort.

Plusje voor Keram.
Minnetje voor Ali.
Gebruikersavatar
evdakker
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Tilburg-Breda
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2015, 10:16

Re: Keyless entry en start

08 dec 2020, 15:10

Beetje laat antwoord, maar voor de volledigheid: het bleek inderdaad een defect in de ontvanger in de auto. Die is (uiteraard kosteloos) vervangen door de dealer. Het probleem heeft zich niet meer voorgedaan.
--
Nu even geen Mini...
Voorheen: Mini Cooper cabrio F57 Moonwalk Grey Serious Business Pepper, en Mini Cooper Cabrio R52 Rode Chili
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Keyless entry en start

09 dec 2020, 08:32

minipro schreef:
24 sep 2020, 17:10
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Melding dat de batterij leeg zou zijn. Dus van mijn AB de batterij vervangen. Had hier nog een paar mooie Ali Express exemplaren liggen.
De auto openen en sluiten ging, maar starten kan alleen door de sleutel tegen de stuurkolom te houden. En de melding van batterij vervangen bleef.
Na 2 ritjes kon ik zelfs de auto niet meer openen en sluiten met de AB.

Dus even naar de garage gereden. Daar hebben ze de batterij vervangen door een nieuwe. En alles werkt weer zoals het hoort.

Plusje voor Keram.
Minnetje voor Ali.
Om hier even op in te haken; er moet inderdaad een goede batterij in om alles werkend te krijgen en te houden.
De batterijen van IKEA zijn ook niet geschikt voor de sleutels.

Daarbij kosten de batterijen bij de dealer minder dan bij de horlogemaker ben ik al achter gekomen! haha
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “MINI-talk”