Nieuw model MINI ????

Van alles over de 3de generatie MINI.
Pinkpanther
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 aug 2020, 14:50

Nieuw model MINI ????

29 jan 2021, 19:37

Ik zag op internet dat er een nieuw model van de MINI is. ???
Ik zie hier niets over op dit forum...... wat veranderd er bij de MINI modelen.....???
Ook een nieuwe corrosserie ...of gewoon een facelift ??


MvG Pinkpanther :))
Gebruikersavatar
Vod
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 jul 2020, 14:24

Re: Nieuw model MINI ????

29 jan 2021, 19:45

Het is een 2e facelift nadat de 1e facelift in maart 2018 is geweest.
Er zijn wat cosmetische dingen veranderd zoals nieuwe voor- en achterbumper. Wat andere keuzes in kleuren en velgen. Motorisch wijzigt er eigenlijk weinig. Alleen de Cooper S gaat van 192 pk naar 178 pk. Dit i.v.m. de Co2 uitstoot om nog aan de voorwaarden te kunnen blijven voldoen. Alle andere motoren blijven ongewijzigd.
Veel fotomateriaal is te vinden op autosites zoals Autoblog, Autoweek, Topgear, Autovisie enz.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuw model MINI ????

29 jan 2021, 19:55

Het officiële nieuws staat op de BMW Press Group, inclusief veel foto's.
https://www.press.bmwgroup.com/netherl ... ini-cabrio
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Nieuw model MINI ????

30 jan 2021, 00:00

In onze galerij staan al wat foto's: app.php/gallery/album/113

Op de achtergrond zijn we nu even druk met onze website zodat we hier even wat minder tijd voor hadden. Op onze Facebook pagina staan al volop discussies, links en foto's: https://www.facebook.com/groups/newminiclub

Robert heeft de originele BMW press group topic al gedeeld, daar staat alles in geuren en kleuren benoemt en beschreven en ook nog eens een groot aantal foto's.

Hierbij ook nog een artikeltje van autoweek over de nieuwe facelift: https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... vg8MTXXP88

Veel lees en kijk plezier,

Milco
Pinkpanther
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 aug 2020, 14:50

Re: Nieuw model MINI ????

01 feb 2021, 18:07

Ok dank voor reakties......dus gewoon een facelift....dat noem ik geen nieuw model ..

MvG

Pinkpanther :'( :mrgreen:
Jan1979
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 26
Lid geworden op: 05 dec 2020, 15:47

Re: Nieuw model MINI ????

02 feb 2021, 18:45

Facelift ziet er niet verkeerd uit, maar ben het meest benieuwd naar de nieuwe Mini, maar die komt pas over een paar jaar.
Vespaman
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 apr 2019, 16:43

Re: Nieuw model MINI ????

03 feb 2021, 10:43

Nieuw model. Voor mij heeft de new Mini altijd alleen maar een facelift gehad. De basis is nog steeds hetzelfde. Verlichting, bumpers etc zijn wat aangepast, maar het blijft herkenbaar als een MINI.
Kijk eens naar een Twingo, Micra, Corsa, daar zijn echt hele andere modellen van gemaakt.
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Nieuw model MINI ????

07 feb 2021, 11:34

Denk dat de F serie toch echt wel duidelijk anders is dan de 1e&2e gen R met name de Countryman is een soort tank / mini landrover :lol:
Gebruikersavatar
Vod
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 jul 2020, 14:24

Re: Nieuw model MINI ????

07 feb 2021, 12:58

Ik vind de facelift nog niet heel mooi. Misschien nadat ik de auto live heb gezien dat het er anders uitziet.
Een compleet nieuw model laat nog even op zich wachten maar volgens de laatste geruchten komt er geen cabrio meer. :evil:
Als dat zo is dan is onze huidige F57 cabrio onze 1e maar tevens ook onze laatste Mini... :?

Terug naar “MINI-talk”