Zal ik het doen?

Van alles over de 3de generatie MINI.
Frank_MINI
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2021, 21:31

Zal ik het doen?

25 aug 2021, 09:29

Hallo allemaal,

Ik ben Frank en nieuw lid geworden. Wij hebben op het moment een MINI Countryman in de private lease en als tweede auto een Smart Roadster. Ik ben helemaal verliefd op onze Roadster, maar de tijd is gekomen dat we een stap gaan maken. De Countryman vinden we ook geweldig en we hebben onze zinnen nu gezet op een MINI cabrio ter vervanging van de Smart. We gaan voor type F57. We hebben er 1 op het oog uit 2016 met 80.000km op de teller.

We zijn benieuwd of er hier medeleden zijn die ons wat kunnen vertellen over te verwachten dingetjes bij een dergelijke km stand. Of zaken waar we op moeten letten bij aankoop. Van het voorgaande cabrio type heb ik een filmpje gezien op Autoweek waarbij een aantal aandachtspunten werden benoemd (mede daardoor besloten voor het nieuwere type te gaan), maar zoiets heb ik voor de F57 nog niet gevonden.

Ik ben benieuwd!
Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Vod
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 jul 2020, 14:24

Re: Zal ik het doen?

25 aug 2021, 19:54

Welke motorvariant heb je ook op het oog?
Wij hebben de 1.5L 3-cilinder in onze F57 liggen. Deze voldoet prima maar wil je meer power dan kan je weer beter voor de Cooper S gaan.
Over problemen met de motor kan ik je niet helpen omdat onze F57 Cabrio nog maar 20.000 km op de teller heeft staan en er tot op heden nog geen issues zijn geweest.
Frank_MINI
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2021, 21:31

Re: Zal ik het doen?

25 aug 2021, 21:44

De motor maakt mij niet zo veel uit. Ik ben niks gewend met die smart. Die heeft 750cc (weegt ook veel minder natuurlijk). Die auto die ik op het ook heb heeft een 1.2l motor. Meer mag... Hoeft niet
Tvrchimeara
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 aug 2021, 15:38

Re: Zal ik het doen?

25 aug 2021, 23:20

Een Smart Roadster! Erg leuk om te zien en zeldzaam... Wilde ik even kwijt. Maar goed, daar vroeg je niet om. En met die vragen die jij over een F56 hebt kan ik je helaas niet helpen, want ik heb de mijne nog geen twee maanden. Maar er zijn er hier vast die je kunnen helpen.

Terug naar “MINI-talk”