Digital Dashboard - krassen

Van alles over de 3de generatie MINI.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Digital Dashboard - krassen

21 okt 2021, 17:21

Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe clubman met het digital dashboard in mijn bezit (of lease, what ever). Dat ding is alleen nogal gevoelig voor stof en je raadt het al met het schoonmaken heb ik er lichte krassen op gemaakt. Gelukkig zie je er vrij weinig van, behalve als de zon er op schijnt.

Volgens mij heb ik met het schoonmaken niks geks gedaan: licht aangeraakt met een brillendoekje, het lijkt wel van peperkoek gemaakt. Meer mensen die er last van hebben en of er een oplossing voor hebben?

Morgen eens met de dealer bellen (moet ik toch nog doen voor andere dingen).
Coen2
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2020, 15:15

Re: Digital Dashboard - krassen

21 okt 2021, 19:06

Beste,

Misschien kan je het oplossen met autopoets of waar je een bril mee kan polijsten.
Bij mij was het met een auto poets voor kleine krasjes en een goede zachte doek op mijn tellers de krasjes zo weg.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Digital Dashboard - krassen

21 okt 2021, 21:54

Mmm daar had ik wel al iets op andere fora over gelezen, daar werd het afgeraden om met polijst middel aan de slag te gaan. Heb jij het weggekregen bij de digital dashboard of bij het ‘oudere’ dashboard? Dat schijnt nogal ander materiaal te zijn namelijk.
BenJoep
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 24 mei 2010, 10:11

Re: Digital Dashboard - krassen

28 okt 2021, 15:50

Contact gehad met de dealer: er zitten kleine ribbels in het oppervlak van de digital dashboard, dit is gedaan als anti-reflectie. Met polijsten ga je dus het hele digital dashboard om zeep helpen! Afgeraden vanuit de dealer dus.

Een nieuwe device kost inclusief montage rond de EUR1.500, wat ik niet helemaal geloof aangezien een device online voor EUR550 te vinden is en montage geen rocket science is (twee schroeven).

Maar goed, ook EUR550 vind ik te duur om er nu aan te besteden, mee leren leven dus. Verder voor iedereen een waarschuwing, het digital dashboard is enorm teer!!!

Terug naar “MINI-talk”