Vragen betreft F56 JCW facelift

Van alles over de 3de generatie MINI.
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Vragen betreft F56 JCW facelift

23 nov 2021, 19:20

Beste allemaal,

In verband met een financiële meevaller kan ik opzoek naar de auto waar ik altijd vrolijk van word als ik er één zie, namelijk een Mini Cooper S. Nu wil ik het direct goed doen dus direct mijn wens lijstje afvinken namelijk:

- JCW
- Stoelverwarming
- Hip kleurtje (britisch racing green!)
- Automaat
- JCW pro uitlaat (dit kan achteraf)
- Facelift ivm 8 traps ipv 6 traps automaat

Nu heeft de F56 LCI een GPF gekregen waardoor het niet meer mogelijk is de JCW pro uitlaat te monteren, maar ik hoorde dat de LCI enkele maanden geleverd is zonder GPF, klopt dit? Als dit zo is dan zou het namelijk mogelijk moeten zijn een facelift te kopen en daar een Pro uitlaat op te zetten, dit lijkt mij wel een droom combinatie, 8 traps met die heerlijk knallende uitlaat :))

Hopelijk kunnen jullie mij meer duidelijkheid bieden en misschien nog tips geven wat de must-have opties zijn bij een JCW LCI :-))

Alvast bedankt voor jullie kennis!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

24 nov 2021, 08:21

Heej Donatello!

Kijk. Dat zijn nog eens leuke cadeautjes voor jezelf.
Ben alleen bang dat ik je een heel eind uit de droom moet gaan helpen met alle wensen/eisen die je hebt.. :(

Een Facelift knalt niet. Wel of geen filters. Hij knalt niet meer. Ook niet met JCW-Pro uitlaat.
Je kan m wel laten knallen, maar moet dan softwarematig aangepast worden. Elke vorm van garantie komt dan per direct te vervallen.
Het kan dus wel, maar met een risico.

Exact om die reden heb ik een pre-facelift handgeschakelde cabrio gekocht. Elke keer bij schakelen een lekkere knal (mits in sportmodus)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

24 nov 2021, 10:19

Waarom persé de automaat met 8 versnellingen. Wij hebben sinds 2015 een F56 JCW met 6 versnellings sportautomaat met flippers aan het stuur en dat rijdt super!
Knallen doet ie ook en hij heeft stoelverwarming. :wink:
Kleur white silver met rood dak en spiegels.
Hij is eventueel te koop.
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

24 nov 2021, 11:22

BMX schreef:
24 nov 2021, 08:21
Heej Donatello!

Kijk. Dat zijn nog eens leuke cadeautjes voor jezelf.
Ben alleen bang dat ik je een heel eind uit de droom moet gaan helpen met alle wensen/eisen die je hebt.. :(

Een Facelift knalt niet. Wel of geen filters. Hij knalt niet meer. Ook niet met JCW-Pro uitlaat.
Je kan m wel laten knallen, maar moet dan softwarematig aangepast worden. Elke vorm van garantie komt dan per direct te vervallen.
Het kan dus wel, maar met een risico.

Exact om die reden heb ik een pre-facelift handgeschakelde cabrio gekocht. Elke keer bij schakelen een lekkere knal (mits in sportmodus)
Oke want ik zag dit filmpje, een facelift (doe maar een kentekencheck) met 8 versnellingen en JCW Pro uitlaat die wel degelijk ploft. Bij de kentekencheck zie je dat deze versie is van 1-11-2017 tot 31-03-2018. De facelift begon idd in november 2017 maar volgens mij kreeg deze vanaf april een GPF vandaar dat het als een soort tussen type is aangeduid.



Gegevens:

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

25 nov 2021, 08:24

Voor jouw beeldvorming

Een pre-facelift klinkt zo:


MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

25 nov 2021, 18:03

Hoi Donatello,

Mijn vorige was een gechipte Cooper S met de 6-traps automaat en een aangepaste uitlaat.
Dat was één en al beleving! Ook de manier hoe de automaat klappen geeft met schakelen. Echt SUPER!

Nu heb ik een 1 van de uitzonderingsgevallen. Een facelift JCW van 3-2018 met de 8-traps automaat maar ZONDER GPF filter.
Totaal andere auto... Vooral door de automaat. Die is veel minder leuk.

Bij de vorige was ik ALTIJD zelf aan het flipperen en had ik superveel lol. Nu laat ik de automaat vaker zelf z'n ding doen en het schakelen gaat eigenlijk te netjes...

De leukere auto is dus een JCW met de 6-traps automaat. Het is dat ik uit de 2015 uitvoering kwam en wel wat nieuwigheidjes wilde hebben.
In de 2018 auto's met de 6-traps automaat zit ook al Apple Carplay e.d. dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

groetjes,
Peter
Laatst gewijzigd door Peter op 25 nov 2021, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

25 nov 2021, 18:05

De middendemper moet je overigens niet verwijderen.

Catless of een sportkat is een aanrader! Een kleppenuitlaat zoals de JCW Pro of Remus ook.
Middendemper lekker laten zitten :icon_top:
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Vragen betreft F56 JCW facelift

26 nov 2021, 14:05

Peter schreef:
25 nov 2021, 18:03
Hoi Donatello,

Mijn vorige was een gechipte Cooper S met de 6-traps automaat en een aangepaste uitlaat.
Dat was één en al beleving! Ook de manier hoe de automaat klappen geeft met schakelen. Echt SUPER!

Nu heb ik een 1 van de uitzonderingsgevallen. Een facelift JCW van 3-2018 met de 8-traps automaat maar ZONDER GPF filter.
Totaal andere auto... Vooral door de automaat. Die is veel minder leuk.

Bij de vorige was ik ALTIJD zelf aan het flipperen en had ik superveel lol. Nu laat ik de automaat vaker zelf z'n ding doen en het schakelen gaat eigenlijk te netjes...

De leukere auto is dus een JCW met de 6-traps automaat. Het is dat ik uit de 2015 uitvoering kwam en wel wat nieuwigheidjes wilde hebben.
In de 2018 auto's met de 6-traps automaat zit ook al Apple Carplay e.d. dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

groetjes,
Peter
Hey Peter bedankt voor je berichtje! Ik rij al jaren BMW met de 8traps ZF8HP automaat dus zelf flipperen doe ik eigenlijk al nauwelijks. Ik dacht juist meer (kortere) versnellingen is leuker omdat je dan meer de auto door de toeren heen hoort gaan. Heb je op je nieuwe Mini ook een aangepaste uitlaat? Het klappen/ploffen bij opschakelen ben ik eigenlijk wel naar opzoek. Toen de F56 net uit was heb ik een keer een JCW met Pro uitlaat gereden bij BMW/Mini Heereveneen en sindsdien spookt een F56 al door mn hoofd :P

Terug naar “MINI-talk”