Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

Van alles over de 3de generatie MINI.
Snips
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2022, 19:14

Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

17 jan 2022, 18:48

Hai allen…

In een andere thread bij ‘exterieur’ heb ik de vraag gesteld of iemand weet of er voor een F60 zónder dakrails een set dakdragers bestaan…

Als bij een bijvoorbeeld Clubman wel dakdragers op een glad dak kunnen, zouden die ook passen op het gladde dak van een F60?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

24 feb 2022, 10:16

Beetje late reactie.... Maar ik denk niet dat dit zonder meer past. Het dak en vooral de rondingen zijn anders bij beide modellen.
Maar wellicht heeft de leverancier voor de dakdragers wel de juiste bevestigingen voor de Countryman F60 beschikbaar?
(Wel bijzonder dat je op je Countryman geen dakdragers hebt, dat kom je niet heel vaak tegen....)
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 130
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

25 feb 2022, 15:34

Past zeker niet.
Ga hier eens buurten, zeer vakkundig.

https://www.faradbox.nl/website/index.p ... a0854993c6

Zijn nu toevallig onderweg naar Frankrijk met een dakrailsloze Clubman F54 met bagagebox op Thule Whisperbars op autotype gebonden voeten.
BABDBE05-7DCF-47A5-9F74-CAD6E8B74290.jpeg
Zeer stil en makkelijke montage, aan te bevelen!
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:
Snips
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2022, 19:14

Re: Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

06 mar 2022, 14:04

Dank voor jullie reacties.
Heb de F60 zelf uit Duitsland geïmporteerd. Zonder dakrails, een persoonlijke voorkeur…

Uiteindelijk heb ik Thule Wingbars met een 754 voet. Daaronder heb ik de kitset (die niet meer in NL of ergens anders) leverbaar was van een andere type auto gekocht en lichtelijk aangepast. Hierdoor past ie perfect qua rubber en metalen steunen. Net terug van wintersport met deze combi, en het staat als een huis!!!
Op eBay uiteindelijk nog de kitset van Thule in het buitenland gevonden en gekocht. Die ga ik er zo op monteren om te vergelijken.

Dus: ondanks dat er geen kitset voor mijn 754 voet was, een goed passende oplossing kunnen vinden.

By the way: mooie en strakke oplossing ook van Farad. Ik had al een Thule set, vandaar dat ik die graag gebruiken wilde.


Groet en dank,
Snips.
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Countryman F60 glad dak hetzelfde als…?

06 mar 2022, 15:01

Snips,

misschien voor de beeldvorming, in het geval dat je een foto hebt gemaakt van je oplossing, hier nog even een foto posten voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen cq opzoek zijn naar een oplossing.

Milco

Terug naar “MINI-talk”