Audio upgrade vragen

Brambo67
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2020, 11:49

Audio upgrade vragen

09 feb 2020, 15:58

Zo, het volgende 'klusje' zit er aan te komen. Ik wil mij gaan wagen aan het upgraden van de basis audio zonder de headunit te vervangen, de kabel te vervangen of de boel 'te slopen'. Ik zit te denken een een ISO-versterker met DSP-functie en uiteraard een upgrade van de luidsprekers. Ik heb al veel gelezen en uitgezocht en heb al gezien dat het 'kant-en-klaar' te koop is (Gladen Boxmore met Mosconi versterker) Dit is echter ook zelf te doen met een versterker van Match, Blam, Steg, Ground Zero, Gladen of zelfs Pioneer. Er zijn er wel meer mogelijk. De Blam kan zelfs zo 'ingelust' worden in het bestaande systeem en je hebt een hoger en strakker vermogen (4 x 50 Watt RMS bijv.) 

Omdat ik een upgrade wil doen van de speakers kies ik voor geen aparte subwoofer. Onder de stoelen zijn verschillende oplossingen denkbaar, van een set (MBQuart, Gladen) tot losse basspeakers. Daar ga ik wel uitkomen. Het mooie van de DSP-versterkers is dat je ze helemaal kunt 'afstellen' naar het interieur van je auto. Voor wil ik drieweg luidsprekers (onder de stoel, in de deur en in/op de A-stijl) en achter coaxiaal in de deuren.

Nu heb ik een aantal vragen:
- de huidige basis audio kent 6 speakers, 2 bassen en 4 mid-range en geen (!) tweeter. Klopt het dat de mid-range in de voordeuren in serie gekoppeld is met de bassen onder de stoelen? Volgens newtis.info namelijk wel...
- Zo ja, hoe ga ik dat straks filteren? Nu met de lage vermogens is het al niet best maar met meer vermogen wordt het belangrijk om bas, mid-range en hoog te filteren...
- bij het inbouwen van de 'Click-and-Drive' heb ik het rooster van de center speaker gelicht. Die zat daar natuurlijk niet maar en ligt wel een audio-kabel, iemand enig idee hoe die geconnect is met de head-unit?
-Tips??????
paul.oorbeek
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2020, 14:19

Re: Audio upgrade vragen

02 mar 2020, 20:18

Ik zou is naar de Gladen Boxmore kijken heb daar zelf voor gekozen. Mijn Clubman is ook zonder tweeter geleverd maar daar kun je achteraf de HK tweeter behuizingen voor kunnen bestellen.

De BMW Extreme Bass is opgebouwd uit set tweeters en midden units en grotere bass units voor onder de stoel. Ook zit er een dsp versterker bij en dempingsmateriaal.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Terug naar “Interieur en audio”