Doorvoer speakerdraden van deur naar A-stijl

Gebruikersavatar
JWMK5
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:42

Doorvoer speakerdraden van deur naar A-stijl

14 nov 2022, 16:34

Hallo,

Ik heb vandaag nieuwe speakers van het merk Audison besteld voor upgrade van het audio geluid in onze Mini, F56 uit 2014. Ze vervangen de standaard middentonen-luidsprekers van de standaard Mini-audio, dus geen Harman Kardon.

De middentonen-luidsprekers voor ga ik vervangen door een composet. Ik heb ook originele A-stijl covers besteld voor het plaatsen van de tweeters. De middentonen-luidsprekers achter ga ik vervangen door coaxiaal speakers met vaste tweeter. De centrale bas speakers onder de voorstoelen blijven (voorlopig) standaard.

Volgens het merk Audison is zijn de speakers Plug and Play. Aangezien ik nu geen tweeters in de A-stijlen heb, gaat de term Plug and Play niet helemaal op. Ik zal namelijk nog draden moeten trekken van de crossover die in de voorportieren worden geplaatst naar de tweeter die in de A-stijlen wordt geplaatst.

Een simpele portierdoorvoer zoals vroeger is niet meer. Volgens mij gaat alle bedrading van de deur over via een stekkerverbinding naar de auto. Hoe kom ik met de bekabeling vanuit het portier bij de A-stijl?

Bij voorbaat dank,
Jeroen
IMG_1016.JPG
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Doorvoer speakerdraden van deur naar A-stijl

14 nov 2022, 22:43

Heb je al eens de int. A-stijl verwijderd om te kijken of deze misschien niet standaard bedraad is ondanks je de optie Harman Kardon niet hebt!

Is de bekabeling tussen deur en chassis (jouw foto) en de zijde van het chassis een plug/connector? Met andere woorden kun je dus geen losse draden langs leggen maar als het een connector is zijn er misschien dan geen vrije aansluitingen in die connector?

Anders misschien laten inbouwen door een auto-audio bedrijf, die zijn er bekend mee en doen dat vaker. Kost wat arbeidsloon maar dan weet je dat het goed gebeurt.

Succes,

Milco
Gebruikersavatar
JWMK5
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 sep 2022, 20:42

Re: Doorvoer speakerdraden van deur naar A-stijl

30 nov 2022, 20:56

Update. Het is gelukt om een draad via de stekker vanuit het portier door te voeren naar de carrosserie. Zowel in de stekker als connector is een ronde opening aanwezig waar een speakersnoer doorheen past. Als je het rubber onderop de stekker even los neemt is het makkelijker om de draad door te voeren.
92BDF2AC-9AF9-43C7-AE76-2E6A1F22FF9C.jpeg
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Doorvoer speakerdraden van deur naar A-stijl

01 dec 2022, 19:37

Top dat het gelukt is, goed bezig :icon_top:

Succes met de ombouw

Terug naar “Interieur en audio”