Ik sta op het punt een versterker(tje) in te bouwen in mijn F56. Nu heb ik een T harness van focal met ook 12v en ground aansluitingen alleen vraag ik me af of het niet beter is om alles aan te sluiten op de fusebox.
Bij gebruik van het harness zit de versterker op dezelfde zekering als de HU, en ik weet niet hoeveel die trekt.
Beter los aansluiten op een vrije zekering?
Aansluiten versterkertje op T harness of fusebox ?
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Aansluiten versterkertje op T harness of fusebox ?
Zo'n T-verbinding is er niet zomaar, zou toch moeten kunnen werken. Kun je allicht eerst proberen, en kijken of je kan meten hoeveel het trekt in stroom. De T-kabel heb je immers toch al liggen.
Als je het op een eigen zekering aansluit, dan lijkt het me wel 'veiliger' met betrekking tot overbelasting. En minder storingsgevoelig voor stoorsignalen richting de versterker. Ooit, al lang geleden hoor, eens met een auto gehad, dat als je de ruitenwissers aanzette dit doorwerkte in een brom op de versterker. Toen ook andere kabel gelegd op eigen zekering en eigen filtertje/ferrietkern op de kabel en het geluid was weg.
Als je het op een eigen zekering aansluit, dan lijkt het me wel 'veiliger' met betrekking tot overbelasting. En minder storingsgevoelig voor stoorsignalen richting de versterker. Ooit, al lang geleden hoor, eens met een auto gehad, dat als je de ruitenwissers aanzette dit doorwerkte in een brom op de versterker. Toen ook andere kabel gelegd op eigen zekering en eigen filtertje/ferrietkern op de kabel en het geluid was weg.
- _AE_
- Nieuw Lid
Bericht
Re: Aansluiten versterkertje op T harness of fusebox ?
Thanks. T harness ga ik nu alleen voor de luidsprekers gebruiken. De rest richting zekeringkast en massa
Onze sponsors