Hifi Individual made in NL

hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Hifi Individual made in NL

06 apr 2016, 19:11

Door een tip van M. Schilten (Fa. Cools) heb ik navraag bij Brian.NL gedaan of zij ook Hifi plaatsen voor de nieuwe Mini's.

Het antwoord was, dat ze iedere uitdaging aangaan. Ze bouwen Hifi in voor o.a. Porsche, BMW-Mini en Ferrari (hun specialiteit).
In tegenstelling wat ik dacht; "kom maar op met wat setjes" kreeg ik de mededeling om langs te komen en de wensen die je hebt te bespreken, voordat de invulling plaats zou vinden

Tja verrassend, was ik zo niet gewend.
Maar goedkoop zal het niet zijn, maar een kijkje in de keuken waard.

http://www.brian.nl/video/
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Hifi Individual made in NL

06 apr 2016, 19:39

Ziet er professioneel uit.....maar zal, afhankelijk hoe en wat een aardig duit kosten....
F56S JCW PRO LCI
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

06 apr 2016, 19:51

Dat klopt. Goedkoop zal het niet zijn!

Bij Autohifistation Lemgo weet ik wat de setprijzen zijn. De inbouwkosten zijn per uur ook bekend, alleen het aantal uren is afhankelijk van wat je neemt. Ook, hoewel het blijkbaar niet vaak voorkomt, spuiten zij het gaas/ringen etc. in de kleur van de bekleding indien gewenst. Meestal is echter zwart, af fabriek!

Door de tip ben ik eens bij Brian.nl gaan neuzen en heb ik meteen gemaild.
Het moet gek lopen wil je je wensen niet voor elkaar krijgen. Zelfs in Dubai zijn ze gek op die Nederlanders met hun Hifi. :yeah

Maar ik wacht eerst de uitnodiging van Ralf (Autohifistation) af, want dan zijn 2 Fx van hun sets voorzien. Goed alles bekijken, beluisteren.
Misschien zijn hier wel meer Forumleden die nieuwsgierig zijn hoe zoiets in een Mini Fx klinkt.
Nabij Bielefeld (BRD) is niet het einde van wereld.

Daarna kunnen wij (mijn vrouw en ik) bij Brian Meghoe (Brian.nl) langsgaan om daar eens alles te kijken/te beluisteren.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

06 apr 2016, 20:44

Maar het is wel grappig, sinds Mini bij BMW hoort gaan er deurtjes open;
bij Cools moet je niet met een opel of ford komen en Brian doet ook zaken met BMW


Prijzen:
Kijk naar die pakketjes van Gladen met DSP, die zijn ook niet goedkoop!
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

02 aug 2016, 19:13

De zaak is rond.
We hebben een Hifi-set met DSP besteld.

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... n-die-2te/


Hifistation Lemgo komt naar Cools in Eindhoven en gaat daar de werkzaamheden uitvoeren.

Mini is not Normal: we hebben een Hifi-set besteld maar weten nog niet welk welk modeluitvoering (Cooper of Cooper S) we in 2017 nemen. :s
Rebos
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016, 18:56

Re: Hifi Individual made in NL

06 aug 2016, 15:16

Waarom geen Bavsound onderdelen ? die kun je uit de US bestellen en komen met een installatie kit (nodige tools)

R-series Mini:
F-series Mini:

Niet moeilijk, veel plezier toch?
All that matters is all that is important
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

06 aug 2016, 17:16

Maar heb je dan ook een programma om het geluid te optimaliseren = afstemmen van de boxen?
Hier worden alleen boxen etc. netjes geplaatst. Ik mis per laptop het inmeten, zoals ook Snelinbouw en Brian Custom audio dat doen

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... post274484
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

06 aug 2016, 20:08

Heb tevens een "reserve" accu voor de Hifi besteld.

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... post335081
Rebos
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016, 18:56

Re: Hifi Individual made in NL

07 aug 2016, 14:52

hansnl1 schreef:Maar heb je dan ook een programma om het geluid te optimaliseren = afstemmen van de boxen?
Hier worden alleen boxen etc. netjes geplaatst. Ik mis per laptop het inmeten, zoals ook Snelinbouw en Brian Custom audio dat doen

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... post274484
Ben ik ook nog niet uit. ben dit aan het uitvissen uit interesse i.v.m. de 'spaarzegelcollecte' :icon_top: voor een 2nd hand R voor erbij (F54). kwam het bij toeval tegen toen ik heel wat anders uitzocht (video vrijschakelen en richting aangeven 4 keer ipv 3 keer knipperen). mocht ik wat vinden, staat er een update 8)
All that matters is all that is important
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

07 aug 2016, 17:17

Mijn vrouw is helemaal niet zo'n Hifi gek, maar merkt wel het verschil tussen de basis Hifi in de Mini en de HK in de BMW. De HK vindt ze veel mooier klinken.

Nu zijn wij in Duitsland geweest en hebben naar een setje geluisterd met een paar boxen voor en DSP. Ondanks het aantal boxen van de HK was ze totaal verrast hoe groot het verschil met enkel een paar boxen voor in geluid was/beleving. Ze was direct om en wilde zo'n setje met DSP, waarbij de extra woofer in de kofferbak een lichte (weinig inhoud/liters) versie moest zijn (ruimte voor spullen onderin, extra woofer meer dan voldoende voor ons), maar die qua bass en beleving haar mannetje moest staan. En dat doet deze zeker.
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 07 aug 2016, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebos
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016, 18:56

Re: Hifi Individual made in NL

07 aug 2016, 18:02

Dat geloof ik graag. De HK is prima allround oplossing die boven de standaard set een (wonderbaarlijk zonder enige hoorbare vervorming) vollere weergave geeft. Maar high end is ze zeker niet als je de vergelijking uitsmeerd tot nagenoeg oneindige. In mijn vorige auto's zat altijd after market uit de midrange klasse AA (daarboven werd het te kostbaar) en iedereen was er altijd stil van. Heeft ook te maken met de klankkast bouw en demping (iets wat de Mini trouwens heel goed doet met subs onder stoelen, die hoor je dus buiten niet). Het blijft ook persoonlijk, dus je moet kiezen wat budgettair past en een goed gevoel geeft

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
All that matters is all that is important
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

07 aug 2016, 18:18

Daar heb je helemaal gelijk in.

Het setje woofers van de HK onder de stoelen wordt gewoon gewisseld voor een upgrade. Dat klonk al goed.
Vervolgens zei hij, wil je meer beleving dan nog een extra woofer, die overigens voorzien wordt van een klankkast op maat.
Tja, het verschil werd nog duidelijker en hoorbaarder.

Krijgen er ongetwijfeld geen spijt van :))

Goedkoop is het niet, maar we willen dit keer langer in de Mini rijden. Bekijk je het dan over de jaren heen dan valt het wel mee.
Idem met belederen van de stoelen achteraf.
Rebos
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2016, 18:56

Re: Hifi Individual made in NL

08 aug 2016, 09:57

hansnl1 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in.

Het setje woofers van de HK onder de stoelen wordt gewoon gewisseld voor een upgrade. Dat klonk al goed.
Vervolgens zei hij, wil je meer beleving dan nog een extra woofer, die overigens voorzien wordt van een klankkast op maat.
Tja, het verschil werd nog duidelijker en hoorbaarder.

Krijgen er ongetwijfeld geen spijt van :))

Goedkoop is het niet, maar we willen dit keer langer in de Mini rijden. Bekijk je het dan over de jaren heen dan valt het wel mee.
Idem met belederen van de stoelen achteraf.
I call shotgun voor de foto's zodra het erin zit dan maar :dansen
All that matters is all that is important
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Hifi Individual made in NL

08 aug 2016, 10:28

Ik heb aan Ralf gevraagd of hij foto's op de Duitse site wil zetten.
Zal Marc (fa. Cools) ook vragen of hij foto's van Ralf in actie in Eindhoven wil nemen.

Mooi voor mijn vrouw dat de Mini in 2017 kant en klaar bij de dealer wordt afgeleverd.
Geen gedoe na die tijd.

Terug naar “Interieur en audio”