Verlichting/speaker MINI F56

Pieair
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:27

Verlichting/speaker MINI F56

07 jan 2019, 19:28

Hallo mede MINI-rijders,

Ik rij nu een paar dagen rond in mijn MINI F56 van 2015 maar ik heb wat kleine vraagjes over de verlichting waar ik niet helemaal uitkom.

1) Als ik mijn verlichting heb staan op de uiterste rechtse stand (zoals op de foto) hoef ik deze dan niet elke keer uit te zetten? Dus kan ik dit zo ingesteld laten staan voor elke rit zonder dat ie de accu leeg trekt wanneer ik de auto afsluit.
Afbeelding

2) Ik heb mijn thuiskomverlichting op 20sec ingesteld maar ik merk dat het licht niet aan blijft als ik de motor uitzet.

Afbeelding
Doe ik iets verkeerds misschien?

3) Vandaag voor het eerst mijn ruitenwissers moeten gebruiken maar ik merk dat ik ze nog niet goed ingesteld krijg. Ik heb de functie met regensensor. Of ze gaan veelte snel of juist te langzaam als ik die aanzet.
Handmatig krijg ik hem ook niet in de juiste interval. Wellicht een handigheidje die ik over het hoofd zie? :roll:

4)Tot slot zit er bij mij een speaker aan de rechterzijde (passagierskant) van de armsteun. Alleen deze doet het helemaal niet. Ik ga hier zeker mee terug naar de dealer. Is iemand van jullie hier bekend mee?

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen. :D

Gr,
Pièrre.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Verlichting/speaker MINI F56

07 jan 2019, 20:14

1. Schakelaar kun je zo laten staan, staat ie bij ons ook.
Dan brand het dimlicht incl. hoefijzervormig led licht plus de
achterlichten automatisch starten.

2. Kan ik niet verklaren.

3. De gevoeligheid van de regensensor kun je instellen op de hendel.
Maar die van ons werkt soms nog niet perfect na 2 software updates.

4. Is geen speaker maar zit ventilatortje in om je gsm te koelen.
Als je de voor jouw gsm geschikte snap-in houder apart bij koopt dan
kun je je gsm zo opladen en is ie verbonden met je radio in de auto.
Pieair
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:27

Re: Verlichting/speaker MINI F56

07 jan 2019, 20:31

Bedankt voor je snelle reactie niekcarfreak.

Iedereen dacht echt dat het een speaker was :lol: ik ook eigenlijk haha. Waar zou je die snap-in houder kunnen bestellen (voor iPhone)?

Die regensensor is echt nog even wennen inderdaad. Gebruik je die wel altijd of altijd handmatig?

Punt 2 snap ik ook niet :? is de instelling wel goed op deze manier toch?
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Verlichting/speaker MINI F56

07 jan 2019, 21:05

Pierre,

heb je al je handleiding geraadpleegd of in de MINI's Driver's Guide (Telefoon app) nagelezen of de licht schakelaars in de juiste stand staan.

Soms zijn er voorwaarden om bepaalde schakelingen ingeschakeld te krijgen dus dat schakelaars in een bepaalde stand moeten staan, bijvoorbeeld de automatische stand. Kan ook nog zijn dat je accu in capaciteit achteruit gaat. Wat je MINI systeem dan doet is stroombronnen die niet nodig zijn automatisch afschakelen om te voorkomen dat de accu capaciteit voldoende blijft om de motor te starten. Bij de 2de generatie facelift kon je als de verlichting uit staat en de auto van contact was door een lichtsignaal te geven de uitstapverlichting activeren (volgens ingestelde tijd zoals jij dat gedaan hebt bij je 3de generatie MINI)

In heb helaas geen 3de generatie VIN nummer als had ik het even nagelezen.

Succes,

Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Verlichting/speaker MINI F56

07 jan 2019, 21:17

Die houders kun je bij Mini kopen.
Maar wij hebben er geen.

Regensensor zetten we aan met knop op uiteinde rechter hendel als het gaat regenen. Groen lampje in schakelaar brandt dan.
Als ie eens niet wil wissen wanneer je wilt, dan hendel even naar beneden licht aantikken.

Ik ben wat instellingen vergeten, mijn vrouw is meestal weg met de F.

Terug naar “Interieur en audio”