Iemand ervaring met interieurpanelen uit en inbouwen F56?

Brams77
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Breda
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2018, 19:31

Iemand ervaring met interieurpanelen uit en inbouwen F56?

27 mar 2019, 10:56

Hi mede MINI liefhebbers,

Ik had een vraag over de interieurpanelen van deuren, zijpanelen achter en B en C stijl panelen.
Ik wilde enerzijds mn speakers vervangen door bavsounds, ik heb helaas niet de HK stereo enkel XL infotainment pack. Anderzijds, ik hoor bestwel wat geknars en gekraak uit die panelen komen en wilde iets doen met demping.
Ik heb een video gezien van Bav waar ze uitleggen hoe de panelen te verwijderen het lijkt me ookal gaat het wel ff duren opzich wel te doen. Enkel ik vraag me af is het verstandig extra clips te kopen mochten deze kapot gaan bij demonteren en zo ja welke. Er is vast iemand die zon soort werkje aan een F56 heeft verricht hier;)
Ik hoor er natuurlijk super graag iets over, want kan wel wat ervaringstips gebruiken;)

Groet,

Bram
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Iemand ervaring met interieurpanelen uit en inbouwen F56?

27 mar 2019, 21:22

Bram,

je kunt dat allemaal vinden op BMW newTIS.info:

https://www.newtis.info Enter > selecteer MINI F56 > gebruik search door in te geven bv "DOOR PANEL"

Zie onderstaande link, is dat wat je bedoeld? Anders even zelf in die Database zoeken, staat er echt wel bij, ook schema's onderhoud, how to etc etc.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f56- ... 1VnXvl2W58

Succes Milco
Brams77
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Breda
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 sep 2018, 19:31

Re: Iemand ervaring met interieurpanelen uit en inbouwen F56?

28 mar 2019, 09:02

Daar kan ik wel wat mee denk ik!
Dank je wel @Schroefie/Milco
Gebruikersavatar
minipro
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 sep 2019, 17:35

Re: Iemand ervaring met interieurpanelen uit en inbouwen F56?

24 sep 2019, 22:05

Brams77 schreef:
27 mar 2019, 10:56
Enkel ik vraag me af is het verstandig extra clips te kopen mochten deze kapot gaan bij demonteren en zo ja welke. Er is vast iemand die zon soort werkje aan een F56 heeft verricht hier;)
Ik heb afgelopen weekend het interieurpaneel rechts achter losgehaald.
Dat gaat met gepast geweld waarbij de clipjes in de auto achterblijven.
Die moet je daarna weer voorzichtig loshalen en in het paneel plaatsen voordat je het terug klikt.

Bij mij zaten er 3 blauwe, 1 grijze en 1 gele clip in. De grijze en gele hebben het overleefd.
De blauwe zijn in diverse gradaties gesneuveld.

Bij de Mini garage heb ik nieuwe gehaald. Die kun je daar gewoon halen / bestellen.
Kosten € 0,91 per stuk. Alleen waren ze niet op voorraad dus hebben ze die voor mij speciaal besteld.
Met als gevolg dat ik een zakje van 10 moest afnemen en daarmee ik een paar reserve voor het geval het paneel nog eens los moet.

Terug naar “Interieur en audio”