Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

Brambo67
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2020, 11:49

Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

23 jan 2020, 20:51

In onze Mini F55 (5-deurs) zit geen Navigatie. DIt was wel een wens maar deze Mini was te mooi en de prijs te goed om het er niet om door te laten gaan. Ik dacht ook zelf wel een navigatiesysteem van Mini in te kunnen bouwen. Inmiddels weet ik dat dit een te lastige en dure klus wordt. Nu daarom het click and drive systeem gekocht van MIni waar een Garmin of Tomtom op komt. Nu vraag ik me alleen af; waar vind ik 12 Volt? Mijn idee is om dit bij de plug van de aansteker te pakken maar hoe kom ik daar? Zijn er mensen die betere ideeën hebben?
Afbeelding

Afbeelding
Hoe kom je hier bij de achterzijde om de 12V op te pakken???

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

23 jan 2020, 21:33

Effe linkje van andere website naar de installatie-instructie.
Aan je "Click and Drive"-module zou een snoer moeten zitten; op je foto's zie ik dat niet in beeld....

https://new.minimania.com/pdfile/Click and Drive.pdf
Brambo67
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2020, 11:49

Re: Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

24 jan 2020, 08:24

Robert schreef:
23 jan 2020, 21:33
Effe linkje van andere website naar de installatie-instructie.
Aan je "Click and Drive"-module zou een snoer moeten zitten; op je foto's zie ik dat niet in beeld....

https://new.minimania.com/pdfile/Click and Drive.pdf
Top! Dit helpt. Nu alleen nog uitvinden hoe de panelen te demonteren en waar het snoer langs te voeren, zit er wel aan vast overigens.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

24 jan 2020, 10:45

De voedingsaansluiting voor het Clic& Drive systeem zit helemaal aan de linkerzijde (bijrijdersplaats) aan het voetendeel aan rechteronderzijde net waar de scharnieren van de deur zitten.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Brambo67
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2020, 11:49

Re: Mini F55 Click & Drive inbouwen; waar is stroom?

29 jan 2020, 08:58

Zo, de Mini is 'ontmaagd' ... Ik heb afgelopen weekend de stoute schoenen aangetrokken en na zoek én vinden, de verschillende dashboarddelen gedemonteerd en de boel ingebouwd. Jammer was dat ik geen passen aansluiting had voor onze TomTom. Gelukkig had Mediamarkt de BTW-wegermee dagen en dus een Garmin aangeschaft. Ik vind het zelf een hele mooie oplossing al moet ik eerlijk bekennen liever het complete HK-systeem met Navi Business te hebben gehad maar ja, zo blijft er wat te wensen over. Vrouwlief is er blij mee.

De volgende klus wordt het vervangen van de speakers in de voorportieren. Ik twijfel nog over een combo-set of een set met geïntegreerde tweaters. Op dit moment twee mogelijkheden gezien; Gladen en Eton. Iemand tips?

Terug naar “Interieur en audio”