ASD module uitgeschakeld

HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

ASD module uitgeschakeld

17 jun 2020, 21:06

Om het optimale uit de HK audio te halen besloten de ASD module uit te schakelen met Bimmercode.

Het is ff wennen in eerste instantie is de rijdbeleving iets minder maar wel puur nu, geen opgefokt rij geluid.

Hoop hiermee ook te bereiken dat het geluid uit de HK set beter is en niet verstoord word door rijdgeluiden die door de muziek heen kwamen.

Vraag mij af of meer mensen zijn die dit nep geluid hebben laten uitschakelen
vaak buj te bange
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ASD module uitgeschakeld

17 jun 2020, 22:50

Misschien ga ik het eens UIT coderen. Heb zelf een obd2 stekker en de Bimmercode app.
Ik vind het geluid op zich ok maar de knallen vind ik wel erg kunstmatig.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: ASD module uitgeschakeld

18 jun 2020, 07:54

Denk ik het eerste wat ik heb gedaan met de BMW; sound module uitgeschakeld. Stuk meer rust in het interieur
Als ik herrie wil, dan moet ik het raam open doen :mrgreen:
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: ASD module uitgeschakeld

18 jun 2020, 09:04

Ik vind het wel meevallen met het lawaai in onze F56 JCW, rijden meestal in MID en dan goed te doen. GREEN is nog stiller maar te tam.
Als we in SPORT willen rijden dan stoort het "lawaai" niet, enkel de knallen vind ik te kunstmatig maar kan ik mee leven.
Maar met Bimmercode makkelijk uit en weer in te schakelen dus misschien probeer ik het eens uit.
Ik vind wat geluid bij de beleving horen dus stoor me er niet zo snel aan en ben ook onze R53 GP gewend, daarmee vergeleken is de F serie muisstil. :lol:
HaDries
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 jun 2019, 14:29

Re: ASD module uitgeschakeld

18 jun 2020, 16:59

Heb er een Works Pro Uitlaatdemper met klep besturing onder zitten, het geluid wat hieruit komt zal anders zijn dan standaard uitlaat zowel met klep dicht als open.

Het afrol geluid van de banden valt mij niet meer op.
vaak buj te bange

Terug naar “Interieur en audio”