Achteraf inbouwen stoelverwarming

Daveran
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2021, 09:32

Achteraf inbouwen stoelverwarming

19 jan 2021, 09:05

Ha,

Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een nieuwe F56 Cooper S. Alleen aangezien dit een voorraadmodel is heb ik niet de keuze gehad om stoelverwarming in te laten bouwen vanaf de fabriek.
Nou heb ik reeds contact gehad met Cools in Eindhoven over het achteraf inbouwen van de stoelverwarming en zij geven aan dat dit alleen mogelijk is met een knopje op de stoel. Hiermee vervalt voor mij deze optie omdat dit niet origineel is.

Weet iemand hier of dat ook echt zo is? Ik heb na uitgebreid doorspitten van Google/YT namelijk meerdere filmpjes gevonden van BMW's waarbij achteraf stoelverwarming wordt ingebouwd met de bediening op de standaard plek, maar ik kan niet zo 123 Mini's vinden. Buiten dat het een heidens karwei is om de bekleding te verwijderen, lijkt het dus bij een BMW wel mogelijk.

Mij lijkt namelijk dat als ik de console bediening aanpas naar met knopjes voor de stoelverwarming en de stoelverwarming aanbreng op de stoelen dat het gewoon moet werken? Of houd de software van de Mini dit dan tegen?

Excuus als deze vraag wellicht al vaker is gesteld, nieuw op het form :)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Achteraf inbouwen stoelverwarming

19 jan 2021, 22:52

De stoelverwarming wordt aangestuurd via o.a. de BDC-module en geregeld door wat electronica van de stoel. Dus dat vergt sowieso wat aanpassingen in de codering/programmering van de MINI.
't Is denk ik niet effe stroom, schakelaars en verwarmingsmatje als je het op de originele wijze wilt aanleggen....

Terug naar “Interieur en audio”