Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

06 feb 2021, 21:04

Hallo mede mini rijders,

In mijn Clubman zit jn de middenconsole om een draadloze telefoon op te kunnen laden.
Dat lijkt mooi, maar mijn telefoon (iPhone 12) wordt werkelijk bloed heet en is al een paar keer uitgeschakeld (beveiliging van de iPhone)

Herkennen jullie dit ook?

Groet,
Pieter
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

07 feb 2021, 10:26

Ja, bij mij ook, iPhone XR. bij alleen laden gaat het nog goed, maar navigatie met Tomtom via CarPlay is te veel na verloop van tijd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

07 feb 2021, 10:40

Komt door te dunne bedrading en teveel stroomafname/ weerstand gaat werken als een straalkacheltje.oplossing is complete bedrading vervangen door aanzienlijk dikkere dan heb je er geen last meer van.
Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

07 feb 2021, 23:31

Peter koster schreef:
07 feb 2021, 10:40
Komt door te dunne bedrading en teveel stroomafname/ weerstand gaat werken als een straalkacheltje.oplossing is complete bedrading vervangen door aanzienlijk dikkere dan heb je er geen last meer van.
Hoi Peter,

Mag ik hieruit concluderen dat de lader zo allemachtig heet wordt dat mn telefoon ervan ‘over de kook’ raakt?

Heb je enig idee welke kabels dan vervangen moeten worden? Of kan ik dit beter als klacht bij de dealer / Mini neerleggen?

Als eea zo heet wordt vraag ik me af wanneer de kabels doorsmelten en de zekeringen door branden....

Gr
Pieter
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

08 feb 2021, 18:51

Ik weet niet of de dealer hier zich toe geroepen voelt die zijn nooit zo toegeefelijk.de zekering knapt alleen bij piekspanning / te hoge belasting of kortsluiting.kabelomhulsel smelt vanzelf als het maar lang genoeg heet blijft maar dan krijg je sluiting en springt je zekering.die doet precies waar hij voor is.
Geen idee zo 1,2,3, welke kabels je moet vervangen exact ff uitzoeken van waar je stroom trekt met laden.
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Helmond
Berichten: 656
Lid geworden op: 25 nov 2006, 20:58

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

08 feb 2021, 19:17

De bedrading en/of de oplaadplaat wordt niet warm, het is de telefoon zelf die door het opladen warm wordt en de warmte in die armsteun niet kwijt kan.
Afbeelding
Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

10 feb 2021, 23:38

Ik heb contact gehad met Ekris en die hebben maar één advies; ‘Lader niet gebruiken’.
Volgens hun komt het omdat de lader met (te) hoog vermogen je telefoon kan laden en daar kan het toestel niet tegen. De betreffende medewerker herkende het met zijn eigen toestel. iPhone Xr

Toch vind ik het antwoord van Robbee ook wel logisch. Ik zal komende week mn toestel eens in de houder leggen, maar met de klep open. Ben benieuwd of dat scheelt qua warmte.
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

11 feb 2021, 07:45

Heb je het ook geprobeerd zonder een hoesje? Of zat er geen hoesje / cover om je iPhone?
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Gebruikersavatar
Peter koster
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Kleine huis op de prairie
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 okt 2019, 11:21

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

11 feb 2021, 09:52

Pjottr schreef:
10 feb 2021, 23:38
Ik heb contact gehad met Ekris en die hebben maar één advies; ‘Lader niet gebruiken’.
Volgens hun komt het omdat de lader met (te) hoog vermogen je telefoon kan laden en daar kan het toestel niet tegen. De betreffende medewerker herkende het met zijn eigen toestel. iPhone XR
Ik denk (weet bijna zeker ) dat hij gelijk heeft het is gewoon een kwestie van teveel weer stand ,een telefoon laadt normaal via de adapter constant zo n 12 V in de auto wisselt dit nogal als de boordspanning bv 13,5 is geeft je tel.teveel weerstand omdat hij dit niet aan kan je kunt hier zelfs blijvende schade aan je tel.aan overhouden dus i.d.d. Beter niet of niet te lang laden in de auto.

Je kunt ook de airco aanzetten :lachuh dan blijft de tel.koel en zakt de boordspanning :lachuh
Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Re: Draadloze lader en telefoon worden bloedheet

14 feb 2021, 15:51

MINIf57JCW schreef:
11 feb 2021, 07:45
Heb je het ook geprobeerd zonder een hoesje? Of zat er geen hoesje / cover om je iPhone?
Met of zonder hoesje maakt zoals ik het nu zie geen verschil. Al heb ik er een extreem dun hoesje omheen.

Terug naar “Interieur en audio”