Database lek NewMINIclub forum!

Op de Nederlandse techwebsite Tweakers werd op 17 januari melding gemaakt dat gebruikersgegevens van verschillende Nederlandse websites gelekt zijn. Het forum van de NewMINIclub werd hier ook expliciet in genoemd.

Het zou een dump betreffen van de gebruikersgegevens van februari 2018. Echter is dit op dit moment niet te controleren omdat de gelekte gegevens inmiddels al zijn verwijderd. Het betreft de gegevens tot eind februari 2018.

Sinds maart 2018 is het nieuwe forum actief geworden en is daarmee het lek ook gedicht.

Gebruikers die zich na maart 2018 hebben geregistreerd zijn daardoor veiliggesteld.

Na onderzoek blijkt dat alleen de e-mail adressen bruikbaar / leesbaar zouden kunnen zijn. De wachtwoorden zijn vanaf phpBB versie 2 al versleuteld en daardoor niet leesbaar. Echter de hack kwam uit het forum die toen nog niet bijgewerkt was. En er bestaat altijd een kans dat het toch leesbaar zou kunnen zijn. De NewMINIclub heeft zelf niet de expertise noch de financiële middelen om een externe expert in te schakelen en dit uit te zoeken.

Wij zijn vanuit de privacy wetgeving verplicht dit lek te melden aan alle forumgebruikers. Daarom het dringende verzoek aan alle forumgebruikers, om het wachtwoord welke gebruikt werd voor het aanmelden op het NewMINIclub Forum zo spoedig mogelijk te wijzigen en deze niet meer te gebruiken. Veel gebruikers hanteren (helaas) vaak dezelfde wachtwoorden voor verschillende websites.

Bezoekers die het forum bezoeken zullen allemaal gedwongen worden om hun wachtwoord te wijzigen. Het wachtwoord zal ook moeten voldoen aan een aantal eisen (minimaal 10 karakters waarvan minimaal 1 hoofdletter, 1 cijfer en 1 symbool).

Wij doen alles wat mogelijk is om het nieuwe forum technisch beter te beveiligingen. Sinds wij het forum in maart 2018 hebben overgenomen zijn er verschillende updates geïnstalleerd en ook zijn er extra beveiligingsmaatregelen geïmplementeerd.
Dit blijven we doen en we zijn daarom ook de verschillende leden dankbaar die ons hierbij helpen. Vooral ook diegene die het vandaag bij ons kenbaar hebben gemaakt.

Mocht je nu problemen hebben met het aanmelden of als je na aanleiding van dit bericht vragen hebt dan gaarne een e-mail versturen aan forum@newminiclub.nl .

Bestuur NewMINIclub en de beheerders van het forum.

[F56 JCW MY17] Standaardvelgen/bandenspanning?

Plaats reactie
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2018, 21:34
Locatie: Portugal
Contacteer:

30 dec 2018, 21:24

Ik heb onderstaande velgen

Afbeelding

met Pirelli Cinturato P7 205/40R80 86W banden erop.

1. Is dit de standaard band/velgcombinatie die wordt geleverd op een F56 JCW? (weet dat e.e.a. per land kan verschillen)

Vandaag besloten dat ik ze toch niet zo mooi vind als ik dacht. Eerlijk gezegd een beetje kitscherig. Ze moeten dus helemaal glanszwart worden of gun-metallic. Daar ben ik nog niet helemaal uit. Ook niet of het spuiten of poedercoaten gaat worden.

Verder nog iets over de bandenspanning. Tot nu toe (nog maar 800km) rijd ik met de bandenspanning zoals op de sticker in de deuropening staat vermeld (voor 2.9; achter 2.7).

2. Is er een zinnig argument aan te voeren om daar iets aan te wijzigen?

Trouwens jammer dat het niet wat breder kan. Voor de looks zou ik dat wel leuk vinden. Áls het al zou kunnen gaat het in ieder geval aan mijn neus voorbij want de bovengenoemde maat is de grootste die hier op het kentekenbewijs als toegestaan staat vermeld.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
KevinJCW
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 mar 2016, 12:33

08 jan 2019, 12:31

Beste Rob,

Of dit de originele band-velgcombi is durf ik je niet te zeggen.

Ik zou alleen een andere set zoeken als je ze gaat spuiten/coaten. Deze velgen zijn CNC afgedraaid dus dat mooie effect gaat eraf door het spuiten. Er is vast wel iemand (oa ikzelf) aan wie je deze set makkelijk kunt slijten om een beter spuitbare set te kunnen kopen.

Wat bandenspanning betreft kun je iets afwijken van wat de fabrikant aanbeveelt maar dat is vooral afhankelijk van het doel van gebruik en het gewicht dat je met de auto vervoert. Hier is genoeg over te vinden via google.

Véél breder kan alleen door het verbreden van de body. Iets breder zou kunnen door wat bredere banden te nemen. ik rijd op mijn F56 Cooper S op 225/45/R17 (std. 205). Het verbruik ligt gemiddeld iets hoger maar de tractie die ik daarmee win is dat mij meer dan waard!

Kun je hier iets mee?
niekcarfreak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 308
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

08 jan 2019, 13:03

Zijn de velgen die bij standaard bij Chilipakket zitten, je kunt ze ook als optie bestellen.
Wij hebben de 17inch Track Spokes.
Alles uit het Chili pakket hebben we los als optie besteld op opbergpakket(oa dubbele bodem) uit bagageruimte en de 18inch velgen na.
Dit scheelde 2000euro in vergelijk met Chili pakket en wilde geen 18inch velgen met runflat.
17inch wordt geleverd met niet-runflats.


Bredere banden gaat enkel met spoorverbreders of velgen met een lagere ET waarde, anders lopen de banden tegen de veerpoot aan.
Zelfs gewone sneeuwkettingen passen niet op de standaard bandenmaten, enkel zogenaamde spider spikes.
Of een winterset met smallere(185) banden.

Let op! Veel velgen passen niet op de JCW vanwege de grote remklauwen vooraan. Ga naar een (Mini)specialist want op diverse sites wordt onterecht aangegeven dat een bepaald wiel op de JCW past terwijl dit niet zo is.

De standaard bandenspanning is vrij hoog, waarschijnlijk ivm verbruik.
Ligt er ook aan hoe je rijstijl is.
Met niet runflats als ik lekker wil sturen in de zomer op droog wegdek dan zet ik ze wel eens op 2,5bar warm. Heb een bandendrukmeter met aflaatventiel. Na warmrijden laat ik de druk dan zakken tot 2,5bar.
Na potje sturen weer oppompen, want anders zakt de druk van de koude banden onder de 2bar en dat is niet goed voor een band.
RobPt
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 dec 2018, 21:34
Locatie: Portugal
Contacteer:

11 jan 2019, 15:29

@ KevinJCW en niekcarfreak.

Bedankt voor jullie reacties. Beide zijn duidelijk, het zou dus kunnen maar zoals ik al zei ben ik gebonden aan de banden en velgen (maten) zoals op mijn kentekenbewijs staan vermeld. Tijdens de IPO (=APK) betekent het afkeur van de 3de categorie en dat houdt in geen meter meer rijden, zelfs niet van het keuringsstation naar huis! Ook de politie controleert hier streng op. Er zijn hier helaas nog veel fysieke verkeerscontroles!
Overigens de jaarlijkse keuring vindt hier plaats bij speciale keuringsstations (die net zo zijn ingericht als de keuringsstations van de RDW.) dus niet bij de dealer of een ander APK keuringsstation. De keuring duurt ca. 20 min. en kost op dit moment € 29.17. (Ja hier gaat alles nog op de cent nauwkeurig; afronden doen ze hier niet aan) In elke regio zijn wel één of meerdere keuringsstations. De dichtstbijzijnde voor mij (2) liggen op ca. 30 km afstand. Iets dat veel mensen niet verwachten in een land zoals Portugal maar de keuring is vrij streng en de keurmeesters zijn meestal onverbiddelijk!

Nog iets over de keuring. Er zijn 3 categorieën van afkeur. 1ste categorie is een defect/gebrek dat geen gevaar oplevert voor de veiligheid. Er komt slechts een aantekening op het keuringsrapport te staan. Je moet het wel laten herstellen! 2de categorie is afkeur in geval van een defect/gebrek dat de veiligheid in gevaar zou kunnen brengen als je ermee door blijft rijden. Je hebt een maand om het te laten herstellen en de auto opnieuw ter keuring aan te bieden, ( €7,53). 3de categorie is afkeur i.v.m. ernstige defecten/gebreken of aangebrachte modificaties die niet zijn gehomologeerd. Of deze nu wél of niet de veiligheid in gevaar brengen maakt niet uit. Je mag geen meter meer rijden en je zult de auto af moeten laten afslepen door een erkend bergingsbedrijf. Zelf slepen is hier niet toegestaan. Zo weten jullie ook iets over de Portugese APK :wink:

Afbeelding

De vraag over de bandenspanning ging mij meer over de persoonlijke ervaringen. Uiteraard begrijp ik dat o.a. rijstijl, belading en bandenmaat en/of merk van invloed zijn. In principe houd ik altijd de fabrieksgegevens aan. Met de BMW 318d had ik daar echter slechte ervaringen mee n.l. overmatige slijtage van het middenvlak van de voorbanden.

Rob
Typefouten of grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens het verzenden van het bericht!
Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”