Keyless Entry F60

Wimsky1957
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2018, 16:18

Keyless Entry F60

02 sep 2018, 21:16

Hoe zit het met het toegepaste Keyless Entry op net gekochte Countryman van december 2017 ?
Is dit net zo makkelijk op te pikken zoals vandaag te zien in het NOS Journaal van 20:00 uur zodat de auto zo kan worden geopend en gestart zodat je de auto nooit weer ziet ?
Kan de dealer dit systeem makkelijk ombouwen zodat de criminelen er niet meer met de auto vandoor kunnen gaan ?
Alvast bedankt voor de tips ,
groetjes Wim
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Keyless Entry F60

02 sep 2018, 21:38

Sleutel bewaren in een metalen, liefst ook nog geaard, kistje. En dat kistje leg je dan zo ver mogelijk weg van de buitenkant van je woning.
Dan creëer je een mooie kooi van Faraday, en komen de radio-signalen er niet in of uit. En dan werkt de 'repeater'-truc niet meer....
(Ik heb het Journaal gemist, maar ik denk dat ze die truc hebben laten zien...)
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: Keyless Entry F60

02 sep 2018, 23:31

Klopt Robert, wat je eens zou kunnen onderzoeken Wim of er een specifieke sleutelhouder bestaat als je hem daarin doet dat hij ook afgeschermd is. De oplossing die Robert aangeeft is in principe de meest simpele oplossing. Zie het maar als hetzelfde bij contactdoos betalen van de bankkaart, als je ze in zo'n pasjeshouder van Scribd doet dan kunnen ze je pas niet meer uitlezen.

Er zij al filmpjes de revue gepasseerd waarbij ze ook MINI's op deze manier hebben gestolen. Op de NOS site geven ze aan voor CM 2017 dan het diefstalgevoelig gemiddeld is, maar wat dat dan precies betekent zijn ze niet zo duidelijk in. Zie het artikel van de NOS: https://nos.nl/artikel/2248632-kraken-v ... ikken.html

Het zal vooral interessant worden hoe de verzekeringen hier in staan want als die ergens onderuit kunnen komen zullen ze het niet laten vooral bij de dure auto's. Probleem met deze techniek is dat je alarm ook automatisch wordt uitgeschakeld aangezien de auto denkt dat de sleutel in de buurt van de auto is.

Benieuwd welke kant het op gaat
Volvosleutelaar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 aug 2018, 16:53

Re: Keyless Entry F60

03 sep 2018, 00:08

Ja bmw’s en mini’s zijn net zo makkelijk open te krijgen. Bij bmw kan je de dealer vragen om de optie uit te zetten, is bij mini vast ook mogelijk aangezien de software gelijk is.
chandler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:23

Re: Keyless Entry F60

03 sep 2018, 17:50

Het kan makkelijk worden uitgezet. En ja het is net zo makkelijk om te stelen helaas als je keyless entry hebt. Ik weet ook niet wat te doen. Koop je bewust voor gemak en gaan ze het later niet verzekeren. Bmw/Mini zou eigenlijk kosteloos of voor weinig een sleutel upgrade moeten uitbrengen die gaat slapen als je de sleutel paar minuten niet beweegt. Dit bestaat al een tijdje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Keyless Entry F60

03 sep 2018, 18:02

Wat betreft de laatste reactie die oplossing is er inderdaad. Maar de leasemaatschappij wil geen nieuwe sleutel kopen want men vindt het (net zo als ik) dat die sleutel ruim 300 euro moet kosten... brrrrr hebben ze bij bmw group dan nog niet voldoende verdient. Ik heb nog een brief geschreven naar de importeur om dan voor te stellen dat wanneer je de oude sleutels inleverde dat bmw/mini dan zegt voor 50 euro krijg je dan nieuwe sleutels. Maar de reactie was bedankt maar gaan wij nooit doen. Dus binnenkort is waarschijnlijk mijn mooie mini cooper S jcw gestolen en staat dan ergens in het vere Afrika of in een ander land. Ach het schijnt niemand wat uit te maken en de verzekering verhoogt gewoon de premie ...
Volvosleutelaar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 aug 2018, 16:53

Re: Keyless Entry F60

03 sep 2018, 18:36

Even afwachten tot de verzekering daadwerkelijk niet meer lukt, dan komen ze vast met een passende oplossing.
Ben1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 jun 2017, 13:07

Re: Keyless Entry F60

03 sep 2018, 19:06

Ja wilt u naar de bmw dealer gaan en het even uit zetten de optie waarvoor u destijds veel geld heb betaald. Doet u dit niet dan volgt er geen uitkering
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: Keyless Entry F60

04 sep 2018, 09:39

Op de website van Kiwa kun je zien hoe kwetsbaar je MINI is. Voordeel van de MINI is dat de sleutel niet constant een signaal verzend. Hij verstuurd pas een signaal als je op de handgreep van je MINI drukt. Dan wordt er kort een communicatie verzonden en ontgrendel je de auto. Dit is zeker niet het geval bij alle merken die keyless entry systemen aanbieden / leveren. MINI is dus iets veiliger dan andere merken die een constant signaal sturen en je de deur zonder bevestiging kunt openen.

Check hier je eigen MINI door het invullen van je kenteken: https://www.diefstalmeter.nl/
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
Volvosleutelaar
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 17 aug 2018, 16:53

Re: Keyless Entry F60

04 sep 2018, 09:49

Ik heb het op mijn F11 vorig jaar gewoon uit laten schakelen, het is jammer van de optie, maar geeft net wat meer veiligheid. Dealer vertelde me destijds dat met name veel 330e rijders het al eerder hebben moeten doen ivm diefstal gevoeligheid van de hybrides.
Coen1
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 jan 2019, 17:54

Re: Keyless Entry F60

26 mei 2020, 20:43

Beste allemaal,

Mijn mini met Keyless functie (fantastisch uitvinding overigens) maar nu schijn je vrij makkelijk het signaal op te vangen en hup je mini is weg. Dat erkende de bmw dealer Hans severs ook maar toen ik doorvroeg hierover en of er wat tegen te doen viel. Toen kreeg ik in de eerste instantie te horen hij is te oud kan niet en je heb pech.. erg bijzonder antwoord.
Maar toen ik doorvroeg was er toch een sleutel mogelijk met dan een hoop bijbetaling want die sleutel geeft niet iedere keer een signaal af of zo. Maar meer kon hij ook niet vertellen zucht ... Het niveau kennis bij dealers is wel erg triest nu heb ik een redelijke nieuwe mini maar is het kennis niveau nog erg matig.

Dus kan iemand mij vertellen als ik toch een nieuwe sleutel koop. Is dan het probleem dan weg en blijft de mini van mij of is het risico nog erg groot dat hij zo is opgehaald door vage mensen.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Keyless Entry F60

26 mei 2020, 23:49

Er zijn wat bedrijven die een stukje electronica om de batterij maken. (keyless protector)
Als je de sleutel even schud of op tikt geeft ie stroom aan de zender. Ligt de sleutel stil, dan is ie zonder stroom. En zonder stroom werkt die truc met signaal opvangen/relay attack niet meer.

Of je koopt zo'n RFID-tasje (eBay/Ali/Wish) en bewaart daar de sleutel in. Moet je de sleutel er alleen uithalen als je de keyless entry wil gebruiken. Maar voor thuis veilig bewaren is het een prima oplossing.

Terug naar “Exterieur”