F56 Cooper achterlichtlampen halogeen --> LED

Minitopix
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: regio Gent, België
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jun 2019, 14:06

F56 Cooper achterlichtlampen halogeen --> LED

29 jan 2020, 14:17

Hoi iedereen,

Sinds enkele dagen rijd ik rond met een half-werkend remlicht aan de rechterkant van mijn Mini. De auto is zo vriendelijk mij daar bij het begin en het einde van elke rit aan te herinneren. :lol:

Mijn Mini is uitgerust met de half-led achterlichten, en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om - op termijn alle - Halogeen-lampen te vervangen door een canbus error-free LED exemplaar... In eerste instantie zou ik enkel het remlicht (alle vier de lampen) willen upgraden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat gewoon plug & play? Moet er iets gecodeerd worden? Veel vragen, ik weet 't. Graag jullie bevindingen...

Greetz,

Fré.
mrx3n0n10
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2018, 15:32

Re: F56 Cooper achterlichtlampen halogeen --> LED

14 mei 2020, 15:55

Hi Fré,

Ik heb bijna twee jaar geleden alle verlichting (behalve het mistlicht achter) wat nog halogeen was vervangen door LED lampjes. Het hoeven niet eens canbus error-free LEDs te zijn. Maar dan moet je door middel van coderen wel aangeven dat het LED lampjes zijn. Dat kan bijvoorbeeld met Bimmercode. Nooit errors van gezien en ze doen het nog steeds uitstekend! En het ziet er natuurlijk super strak uit 8)

Terug naar “Exterieur”