Nieuw Richmond Park edition vragen

Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Nieuw Richmond Park edition vragen

20 jan 2021, 21:52

Beste forum leden,

Sinds vorige week ben ik de troste eigenaar van een nieuwe Mini Clubman Richmond Park edition. En ik kan je vertellen; ik ben er blij mee..... Komende uit een BMW 1 serie zie ik een hoop overeenkomsten, maar de Mini wint het qua emotie :)

Toch ben ik even zoekende naar een paar dingen die ik niet kan vinden. Ik hoop dat ik die vragen hier mag stellen.

1. Omdat ik een (afneembare) trekhaak heb werkt de sensor onder de bumper niet meer om de deur te openen. Is dat op de een of andere manier te fixen? Je zou zeggen zet de sensor een centimeter of 15 naar links of rechts..... maar kan dat ook?

2. Klopt het dat de logo projectie alleen in de linke spiegel zit? Wanneer ik de auto van het slot haal zie ik die namelijk alleen aan de linker kant. In de portieren zit wel verlichting, maar geen logo of plaatje.

3. Is er in het nieuwe display ook een dagteller zichtbaar te krijgen? Ik heb nu alleen de totaal teller en de opties die ik via ‘Mijn Mini’ kan instellen.

4. Betreft de verlichting. Bij de BMW was ik gewend dat het dimlicht bleef brander als ik de motor uit zette. Follow-me home heet dat geloof ik. Bij de Mini krijg ik dat niet voor elkaar terwijl de instelling toch op 60 seconde staat. Hetzelfde voor de welkoms verlichting. Betreft dat alleen de lampjes in de deuren (handgrepen en linker spiegel) of kan ook de normale verlichting gaan branden?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Anders wordt het een rit naar de dealer en in deze corona tijd wil ik dat even voorkomen....

Groet,

Pieter
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

20 jan 2021, 23:04

Welkom op het forum. Alvast veel rijplezier gewenst, goede en veilige kilometers. :rijden

En ja, de logo-projector in de spiegel zit alleen links.
De dagteller op het nieuwe display zou zichtbaar moeten worden als je op de BC-knop drukt op je richtingaanwijzerhendel. Dan scrollt ie door diverse indicators en tellers. Eén ervan is je dagteller.
Follow Me Home, dat activeer je met het grootlichtsignaal, na het uitzetten van de MINI.
En Welcome lights, ja dat kan, de schakelaar staat wel in de AUTO-stand of op stand 2?
En als ie het dan niet doet, dan kun je ze wellicht coderen/programmeren met een tool als ESYS, Bimmercode of Carly. Kun je eventueel zelfs de knipperlichten aanzetten bij Welcome lights.

En de sensor voor openen achterdeurtjes... Geen idee of die sensor te verhuizen is. Op mijn Countryman heeft de dealer er wel iets aan gedaan, omdat ie ook al reageerde als ik naast de MINI stond bij de tankklep.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

21 jan 2021, 08:10

Pjottr schreef:
20 jan 2021, 21:52

1. Omdat ik een (afneembare) trekhaak heb werkt de sensor onder de bumper niet meer om de deur te openen. Is dat op de een of andere manier te fixen? Je zou zeggen zet de sensor een centimeter of 15 naar links of rechts..... maar kan dat ook?
Twee redenen:
1. De sensor word geblokkeerd door de trekhaak (frame). Dus werkt heel slecht.
2. De sensor kan ongewild de deuren open gooien omdat er iets in de weg zit en denkt dat er wel iets zit. Ook met je aanhanger of caravan er achter en ben je zomaar een deuk rijker ...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

21 jan 2021, 15:41

Dank voor de reacties.

Welcome lights doen het (nog) niet met de dimlichten. ongeacht de stand van de switch, Enkel met het projectie logo en lichtjes in de handgrepen.

Wat betreft de achterdeurtjes. Jammer, maar inderdaad geen deuk waard. :icon_top:

Toch eens kijken naar een codeer module. Al vind ik het wel eng dat ik ik op de een of andere manier mijn auto 'om zeep help' en de leasemaatschappij me een rekening stuurt... of ik de garantie verlies :(

Zijn er grote verschillen in gebruik en mogelijkheden tussen ESYS, Bimmercode of Carly?
Welke zouden jullie adviseren?

Wanneer ik snel een scan doe lijkt het erop dat ik voor Carly jaarlijkse licentie kosten moet betalen, terwijl je voor Bimmercode alleen een OBD Adapter nodig hebt. Klopt dat?
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

22 jan 2021, 13:45

Of je zoekt een medelid die het voor je wil uitvoeren. Wellicht wat lastiger in deze corona-periode. Maar er zijn diverse forumleden die Carly of Bimmercode al hebben.
ESYS is wel wat lastiger, moet op een laptop, en vraagt een vorm van autorisatie.

Bimmercode is inderdaad aanschaf van de app en een compatible OBD-dongle.
Carly een abonnement, en ook aanschaf van een OBD-dongle.
Als je zo'n dongle gaat kopen, let erop dat je de juiste koopt. Eentje die compatible is met de app, met je telefoon/tablet en de MINI (en wellicht ook andere auto's).

En wat betreft de Welcome Lights, probeer ook eens in het donker. Want Welcome Lights is ook zo in te stellen dat ie reageert op de lichtsensor.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

22 jan 2021, 14:06

Robert schreef:
22 jan 2021, 13:45
Als je zo'n dongle gaat kopen, let erop dat je de juiste koopt. Eentje die compatible is met de app, met je telefoon/tablet en de MINI (en wellicht ook andere auto's).
EN!
Ga niet voor de goedkoopste.
Dus niet die van €2

Ze geven allemaal aan bluetooth 4.0 te zijn en blablabla.
Gebruik die voorgeschreven een versie volgens de app die je wilt gebruiken.

Ik had nog een hele oude liggen die ik ook in mn R53, R55 en TT had gebruikt.
Deze kan wel uitlezen, maar niet alles schrijven. Er komt dan een melding in het display dat je te veel data wil verzenden en de dongle het niet aan kan.

Ik was nu iets van 15eu kwijt via Ali en werkt prima op de MINI.
Daarnaast ook meerdere BMW aangepast.
Alles tot aan een F-serie gaat goed, bij een G moet je echt de serieuze apparaten hebben.

Ik gebruik Bimmercode en ben daar heel tevreden over!
Alle meest voorkomende aanpassingen hebben zij al sneltoetsen voor gemaakt.
Wil je een stap verder? Lees je goed in via internet over coderen (expert mode). Lees hoe het werkt en zorg dat je begrijpt wat je doet. Het is niet moeilijk, maar moet wel (enigszins) snappen wat je doet.


Een dealer kan niet zien dat je de auto hebt gecodeerd.
Het kan alleen wel zo zijn dat als zij de auto moeten programmeren dat je alle instellingen weer kwijt bent.
Daarom kan het handig zijn om het zelf te doe ipv te laten doen mocht het vaker nodig zijn.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Pjottr
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2020, 14:27

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

22 jan 2021, 14:57

BMX schreef:
22 jan 2021, 14:06
Robert schreef:
22 jan 2021, 13:45
Als je zo'n dongle gaat kopen, let erop dat je de juiste koopt. Eentje die compatible is met de app, met je telefoon/tablet en de MINI (en wellicht ook andere auto's).
EN!
Ga niet voor de goedkoopste.
Dus niet die van €2

Ze geven allemaal aan bluetooth 4.0 te zijn en blablabla.
Gebruik die voorgeschreven een versie volgens de app die je wilt gebruiken.

Ik had nog een hele oude liggen die ik ook in mn R53, R55 en TT had gebruikt.
Deze kan wel uitlezen, maar niet alles schrijven. Er komt dan een melding in het display dat je te veel data wil verzenden en de dongle het niet aan kan.

Ik was nu iets van 15eu kwijt via Ali en werkt prima op de MINI.
Daarnaast ook meerdere BMW aangepast.
Alles tot aan een F-serie gaat goed, bij een G moet je echt de serieuze apparaten hebben.
Hi BMX,

Ik zat te kijken naar de OBDLink CX. Die schijnt geadviseerd te zijn door Bimmercode en goed te werken voor de Mini.
Ik zit echter overal op prijzen van 50 tot 100 euro..... (dat is nog zonder de 35 euro voor de Bimmercode app)

Kun jij een modelletje doorgeven bij Ali? of adviseer je toch een ODBLink?

Gr
Pieter
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Nieuw Richmond Park edition vragen

22 jan 2021, 17:02

Klopt. Dat is de meest luxe versie.
Ik heb uiteindelijk een VGate icar pro gekocht gekocht, die staat/stond ook in de lijst.

Voor BMW/MINI tot F-serie gewoon goed met Bimmercode
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “Exterieur”