F57 Fietsendrager mogelijk

Tamaartje68
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2021, 09:37

F57 Fietsendrager mogelijk

12 apr 2021, 11:35

Goedemorgen allen,

Ik kom er niet uit of het nou wel of niet mogelijk is om 1 fiets te vervoeren op mijn MINI Cabrio (april 2018). Ik heb begrepen dat, als je geen constructie vanaf de fabriek hebt aan laten brengen om een trekhaak erop te zetten, dit nadien niet mogelijk is. Echter, ik heb ook gelezen op een bepaalde trekhakenwebsite, dat je wel een afneembare trekhaak erop zou kunnen laten zetten; niet voor een aanhanger, maar wel voor een fietsendragen voor 1 electrische fiets. Maar als je deze vraag weer voorlegt aan een andere trekhakensite, dan komen ze er niet uit. Ik ben echt een leek op dit gebied; maar volgens mij moet het toch gewoon kunnen? Of is er een andere creatieve mogelijkheid?

Is er iemand die ervaring hiermee heeft? Alvast super bedankt.

Met vriendelijke groet, Tamara
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: F57 Fietsendrager mogelijk

08 mei 2021, 14:50

MINI heeft, als optie, een speciale balk in de bumper om een fietsendrager aan de monteren.
Een trekhaak....ja jij gebruikt h'm alleen voor een fietsendrager, misschien. Maar een volgende eigenaar knoopt er zo een caravan achter. Vandaar dat het denk ik allemaal wat 'schimmig' is qua trekhaken.
Wellicht kan de speciale fietsendragerconstructie ge-retro-fit worden bij de dealer/garage?? (Maar daar zal dan wel een pittig prijskaartje aan hangen.)

Terug naar “Exterieur”