Ervaringen fietsdrager met F54 Clubman

Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

Ervaringen fietsdrager met F54 Clubman

07 aug 2022, 16:34

Hallo Mini-isten,

Na bijna 8 jaar een Volvo V50 gereden te hebben (degelijke gezinswagen) kruipt het Mini-bloed toch weer waar het niet gaan kan en overweeg ik weer naar een Mini te gaan (momenteel zijn een F60 Countryman en een F54 Clubman in beeld als opties, al heb ik wel een lichte voorkeur voor de Clubman).

Nu is mijn "andere" hobby fietsen en is een fietsendrager redelijk essentieel. Even afgezien van de trekhaak (ook nog een dingetje, al zag ik dat het in elk geval een mogelijkheid is, tegenwoordig), kantelt mijn Thule fietsendrager (zoals de meeste, volgens mij), achterover om een traditionele hatchback achterklep te kunnen openen. Maar... hoe gaat dat met de naar opzij openende achterdeuren van de Clubman? Iemand ervaring hiermee?

Ik heb een poging gedaan een antwoord te vinden in oude topics, maar kon het niet vinden. Uiteraard zijn links naar oude topics ook welkom.

Groet,

Eelke
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
deusjevo
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 aug 2021, 10:20

Re: Ervaringen fietsdrager met F54 Clubman

08 aug 2022, 08:23

Yep, ervaring mee.

Afneembare trekhaak bij de dealer laten plaatsen.

Een kantelbare Pro User Silverbike fietsdrager gekocht en het blijft drama met die deurtjes. :mrgreen:

Als je de drager (wel makkelijk ding trouwens) gekanteld hebt met de fietsen erop en de deurtjes opent blijft de bagageruimte eigenlijk onbereikbaar.
Niet zo erg want wij reizen met z’n 2en in de bagageruimte doen wij dan alleen dingen die wij niet nodig hebben onderweg, dat gaat in de dakkoffer en op de achterbank.

Helaas geen foto’s voor je maar zou bij racefietsen voor een dakdragers kiezen als je een bereikbare bagageruimte wilt houden.
Midnight black MINI Clubman Cooper 100kW uit 2016 :icon_top:
Gebruikersavatar
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Zeist
Berichten: 296
Lid geworden op: 02 nov 2005, 16:17
Nederland

Re: Ervaringen fietsdrager met F54 Clubman

08 aug 2022, 08:59

Oh ja, natuurlijk. Nog niet eens over nagedacht, vroeg me alleen af of ze erlangs willen scharnieren. Maar als dat gelukt heb, heb je natuurlijk alsnog een probleem... :O Tx.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “Exterieur”