chiptuning F54

VdE-K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2019, 14:16

chiptuning F54

01 jan 2020, 11:29

Beste,
Ik ben aan het overwegen om mijn F54 te laten chippen.
Iemand hier een voorkeur of tips waar best niet en waar wel?
Ben ook van plan om een nieuw uitlaatsysteem te plaatsen, moet dit best voor of na de chiptuning? meer info mogelijk?
Ben wonende te Antwerpen (BE).

Momenteel dacht ik aan DVX-Performance/BR-Performance
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6252
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: chiptuning F54

02 jan 2020, 07:03

Als je de software wil laten aanpassen op je auto, dan kan je dat het beste doen nadat je andere performance-mods hebt geinstalleerd. Dus eerst de uitlaat doen, dan pas de software. Je past de software namelijk aan op de auto, niet op wat zou kunnen komen.

BR-Performance is door meerdere gebruikt hier met verschillende resultaten.
Ik had het op mijn R55S en dat was prima. Nu heb ik gehoord bij de F-serie dat er hier en daar wat blokken geploft zijn, maar ook weer niet bij iedereen.
Aan t eind van de rit blijft het altijd een risico
BMW F22 M235i Coupé | Decat downpipe | Custom 3" remote exhaust cut-out |
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
VdE-K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2019, 14:16

Re: chiptuning F54

02 jan 2020, 11:04

Hmmm ok, dan zal ik maar eerst plannen voor een nieuwe bumper+uitlaat en daarna te laten chippen.
Nu heb ik wat speurwerk gedaan en kwam terecht bij verschillende bedrijven die chiptunen maar allemaal met verschillende eindwaardes.
Wat is het verschil hierin van bedrijf?

Kijkt de 1 naar de pk's/nm's en de ander naar betrouwbaarheid/veiligheid van de motorblok?
Welke waardes zijn naar de norm "veilig" in wat de motorblok aankan voor een 1.5 benzine?

DVX:
pk= 102>180
nm=180>280

BR-Performance:
pk=102>165
nm=180>300

Skytune:
pk=102>180
nm=180>280
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6252
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: chiptuning F54

03 jan 2020, 07:24

Ik denk dat je vooral de eindwaarde moet vergeten. Ga naar een tuner die m op de bank zet en custom software schrijft voor jouw motor.
Misschien beloven ze 180pk en heb je er straks 170. De ander belooft 165 en dan heb je er straks 175.
Waarmee ben je het meest blij?
Het kan ook zijn dat er Euro95 getankt is en bij andere 98 of zelfs 102. Alles heeft invloed
Zorg dat je een uitdraai krijgt vanaf de bank. Voor en na uiteraard.
Zorg ook voor een verse onderhoudsbeurt incl. bougies. Snap ook dat je je onderhoud moet gaan vervroegen omdat overal meer stress op komt

Mijn mening: zorg dat je niet voor de goedkoopste gaat, maar voor een partij die er de tijd voor neemt.
Liever minder vermogen dat het heel blijft, dan heel even iets meer lol en daarna panne
Lees dit niet alszijnde dat ik BR-P promoot, zo bedoel ik het niet. Ga een keer bij de partijen langs of bel een keer en vraag naar de werkwijze en mogelijkheden
BMW F22 M235i Coupé | Decat downpipe | Custom 3" remote exhaust cut-out |
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”