Mini F56 uitlatentopic!

RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 13:45

Fillmpjes geven niet altijd een goed beeld vind ik. Van de JCW Pro zijn er veel filmpjes te vinden, maar ze klinken allemaal anders... je moet het echt even in real live horen!

Heb je de JCW Pro inmiddels al gehoord Olivier? Ik ben er dik tevreden over! Schakelde vanmiddag even over naar de sportstand op de snelweg om een eigenwijze Audi in te halen, de klep stond al open, met een dik gebrom heb ik de Audi achter mij gelaten en in mijn spiegel zag ik een duimpje omhoog gaan en een enigszins verbaasde blik in de ogen... :shock: :lol:

Het is jammer dat je in België de tuning niet mag/kan doen, want die extra PK's icm. met de uitlaat zijn het geld meer dan waard!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
olivier.aerts.52
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 sep 2015, 21:32

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 13:51

Ik heb op de meet in breda een cooper s met jcw kleppenuitlaat gehoord en een jcw met die uitlaat.
Vooral toen die jcw warm was, was ik onder de indruk van het geluid .
De remus zou ik ook graag eens horen!
Denk dat ik gewoon eens naar mg performance ga rijden om het te horen .
Nu het prijsverschil is wel vrij groot..
Richting 2000 euro voor de jcw uitlaat.
1200 voot de remus en dan kan ik nog laten mappen richting 280pk..
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 13:53

olivier.aerts.52 schreef: Richting 2000 euro voor de jcw uitlaat.
Da's wel inclusief tuning, zonder verlies van garantie etc.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 14:23

kortdoordebocht schreef:Heb jij een S met tuning en JCW pro-uitlaat?
Wat was je precies kwijt, ik ben bij de dealer geweest en die vertelde mij dat het rond de 1800 euro kwijt zou zijn. In het nieuwe jaar kon ik een dagje rijden.
Yep, de uitlaat is/was niet los te bestellen. Dus ik heb de hele JCW Pro Tuning Kit laten installeren. Die extra PK's merk je wel hoor, niet dat de 'S' van huis uit niet vlot is maar met 211Pk (300Nm) rijdt het helemaal lekker door. ;)

1800 is een nette prijs! De bruto prijs is geloof ik rond de 2100 euro, incl. montage. Ik heb een beetje onderhandeld bij de aanschaf van mijn 'S' en daardoor iets minder betaald (combideal gemaakt met de winterwielen).

Ben wel benieuwd hoe lang ze nog in de folder staan, nu vanuit Europa de regels worden aangescherpt en kleppenuitlaten vanaf 1/7 niet meer zijn toegestaan op nieuwe auto's.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 14:37

Ligt er aan hoe nieuwe auto's wordt gedefinieerd lijkt me. De kit wordt niet af-fabriek gemonteerd toch? Dan denk ik dat ze het moeilijk kunnen controleren als de dealer voor afleveren de uitlaat er onder zet
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 14:43

Ward schreef:Ligt er aan hoe nieuwe auto's wordt gedefinieerd lijkt me. De kit wordt niet af-fabriek gemonteerd toch? Dan denk ik dat ze het moeilijk kunnen controleren als de dealer voor afleveren de uitlaat er onder zet
Ik weet ook niet precies hoe het zit, er loopt een hele discussie over op het duitse F-forum en op een Porsche forum. Wat ik daar uithaal is dat achteraf (dealer)montage straks ook niet meer toegestaan is. Je mag dan verwachten dat de OEM-kits uit de foldertjes gaan verdwijnen... hoe de REMUSsen & Akrapovičen van deze wereld er mee om zullen gaan, ben erg benieuwd!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 14:53

kortdoordebocht schreef:Volgens mij mag je nu ook niet met de klep open op de openbare weg rijden?
Ssssstttt... :X :lachuh
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Almere
Berichten: 5707
Lid geworden op: 08 mar 2011, 11:48

Re: Mini F56 uitlatentopic!

21 dec 2015, 15:14

Veel van die uitlaten-met-klep vind ik nogal aan de prijs, als je bijvoorbeeld een constructie zoals die van Supersprint ziet, dan is het geen rocket-science:

Afbeelding

Volgens mij kan een toko zoals JMTuning zoiets wel voor de helft van de prijs voor je op maat maken...
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Mini F56 uitlatentopic!

29 dec 2015, 16:48

ik heb sinds paar weken een stock jcw uitlaat liggen die ik voor een schoon prijsje gekocht heb.
deze ligt nu klaar om gemonteerd te worden.
deze is een volledige lijn na de downpipe.

wat geluid eruit gaat komen weet ik nog niet maar wanneer deze beetje in gereden zal ik een filmpje posten.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini F56 uitlatentopic!

30 dec 2015, 12:15

Als je nog een downpipe zoekt Pocket rocket.... :mrgreen: :icon_top:
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Mini F56 uitlatentopic!

30 dec 2015, 12:19

peter schreef:Als je nog een downpipe zoekt Pocket rocket.... :mrgreen: :icon_top:
daar blijf ik voorlopig af omdat ik met een onderhoudt contract werk een soort TLC.
en ze heel moeilijk doen als ge te veel aan de auto veranderd.
ik had ook veren liggen maar heb deze voorlopig niet geplaatst omdat ze heel striks zijn kwa garantie.

dit mag dan weer wel omdat die originele mini onderdelen zijn en gaat al genoeg geluid maken als ik nu al mijn uitlaat hoor.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”