onderdeel nummers mini site

Michael
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2018, 19:37

onderdeel nummers mini site

28 dec 2018, 20:05

hallo allemaal,

ik heb even een vraagje :

ik heb remblokken nodig voor mijn mini (facelifted JCW ), nu is het zo dat er op ekris webshop OEM nummers bij staan als ik deze op Google in type krijg je gelijk waardige producten te zien. iemand ervaring mee of dit gewoon past zonder problemen ?

en heb er veder niet zo veel ervaring mee kwa merken wat is een beetje gelijkwaardig merk om in JCW te doen, zimmerman, brembo, andere merken?

ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Veghel
Berichten: 3229
Lid geworden op: 02 jan 2014, 18:12
Nederland

Re: onderdeel nummers mini site

28 dec 2018, 22:38

Michael,

bij de 2de generatie was bij de Cooper standaard ATE blokken en de S waren Brembo blokken. Hoe dit bij de 3de generatie is weet ik niet maar dat het vwb prijzen veel verschil in zit klopt wel. Het loont dus om het zelf te doen maar is ook beetje afhankelijk hoe het met je garantie zit. De meesten laten het de dealer doen in hun garantie periode.

Even afwachten of er iemand reageert die zelf een 3de generatie MINI rijdt.

Gr. Milco
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: onderdeel nummers mini site

29 dec 2018, 09:34

Bij onze F JCW 1 keer remblokken laten vervangen bij de Mini dealer.
Blokken +/- 200 Euro
Montage +/- 100 Euro

Auto was toen nog in garantie, weet nog niet of ik volgende keer naar de dealer ga. Ben nog in twijfel..........

Ik vermoed dat de remblokken van Brembo zijn, ik dacht dat de remklauwen ook van Brembo komen maar weet dit niet zeker.

Brembo heeft echter remblokken in diverse kwaliteiten, kijk dus goed wat je koopt.
En ik zou bij een betrouwbare leverancier kopen, er is ook imitatie in omloop.

Ik weet dat Pagid RS29 ook leverbaar is voor de voorremmen maar deze kosten 300 Euro en piepen nogal. Is eigenlijk circuitblok.

Ook TAROX heeft passende remblokken en schijven( 1 en 2 delige).
DBA heeft ook 2 delige voorremschijven voor een kleine 900 Euro.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”