Wanneer welke serves beurten? F56S

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Wanneer welke serves beurten? F56S

31 mar 2019, 21:17

Onze MINI Cooper S alweer bijna een half jaartje oud, en hebben we al 14.xxxkm er mee gereden. En iedere dag geniet ik er steeds meer van.

Begin steeds meer de auto te kennen, en harder door de bochten te knallen. (Met kleine knallen uit de uitlaat)

De Qooper is netjes in gereden etc. Alleen vroeg ik me af. Maar wanneer moeten bepaalde servers beurtjes krijgen?

Met mijn caddy weet ik dat ik om de 60.000km de versnellingsbakolie moet vervangen.

Bij welke km standen moet ik serves geven aan verschillende onderdelen?
Wat moet ik specifiek in de gaten houden, wat aandacht nodig heeft?


Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door QVS op 31 mar 2019, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manick
Sponsor
Berichten: 1029
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:42

Re: Wanneer welke serves beurten? F56S

31 mar 2019, 23:58

Als het goed is heb je in de BC het CBS menu in staan en daar staat alles. Maar bak olie enz mogelijk niet. Waarschijnlijk is dit iets wat BMW only kan inzien. En vaak zeggen ze dat de bakken van BMW/MINI lifetime olie hebben. Neemt niet weg dat het als nog ververst kan worden
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Wanneer welke serves beurten? F56S

08 apr 2019, 18:57

Manick schreef:Als het goed is heb je in de BC het CBS menu in staan en daar staat alles. Maar bak olie enz mogelijk niet. Waarschijnlijk is dit iets wat BMW only kan inzien. En vaak zeggen ze dat de bakken van BMW/MINI lifetime olie hebben. Neemt niet weg dat het als nog ververst kan worden
Ahh okee. Naja dan zal ik voor de zekerheid binnenkort een mailtje sturen naar Ekris (waar ik mn mini gekocht heb) thanks!

(Sorry voor de late reactie!)

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: Wanneer welke serves beurten? F56S

11 apr 2019, 16:32

Na wat rond te kijken over info van de F56S, ben ik op een site gekomen die het een beetje aangeeft over de serves beurten.

op de site staat het volgende;

Replacement Intervals
Brake Fluid 2 years
Oil Change & Engine Filter 15000 km
Oil Change & Engine Filter 1 years
Engine Coolant 4 years

op de site staat beetje van alles van de auto af, dus als je wat extra's wilt weten over (je) F56S, dan is hier onder de link! :icon_top:

https://www.car.info/en-se/mini/hatch/f ... 2963/specs

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”