MINI F56 Cooper S front braken upgrade 294mm naar 330mm

Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

MINI F56 Cooper S front braken upgrade 294mm naar 330mm

09 jul 2019, 11:39

Ik was even aan het kijken op de algemene (Engels gesproken form), en kwam ik opeens hier op tegen aan. Dat je een grotere remmen kit kan nemen van de BMW groep/MINI die wel in een 17" velg past.

Die post zei het volgende, Ik heb het door Google transistor gehaald.

--------------------------

Hier zijn de onderdeelnummers van de vereiste componenten:
Remklauwen:

34 11 6 860 267

34 11 6 860 268

Remschijven:

34 11 6 865 713

Remblokken:

34 10 6 860 019


Deze remmen zijn gemonteerd op de grotere auto's die zijn gebouwd op een vergelijkbaar platform als de F56 MINI, zoals de BMW X1, X2, actieve Tourer uit de 2-serie, MINI Countryman enz.

De schijf zelf is 36 mm groter dan de standaard Cooper S op 330 mm ( bijna zo groot als de JCW remt op 335 mm). De zuiger in de remklauw is ook 3 mm groter bij 57 mm in vergelijking met 54 mm.

De installatie is in principe hetzelfde als bij de standaard remmen. Alles monteer je er op zonder problemen. Zoals bij elke klus waarbij de remklauw moet worden verwijderd, moet u de remmen ontluchten om de lucht uit het systeem te krijgen. U kunt ook dezelfde slijtage-indicatoren voor remblokken gebruiken als op de F56.

Het past ook in het standaard 17 inch wiel (de persoon die dit geschreven heeft zelf de tentacle spoke velgen, en de remklauw is vrij dicht bij de spaken) dus het is niet nodig om afstandshouders of verschillende wielen te kopen.

--------------------------

De gene die dit had gepost, had ook paar fotootjes van zn setup gepost.

--------------------------

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



--------------------------

Persoonlijk vind ik dit een goeie oplossing, omdat ik mijn eigen Cooper S met zo veel mogelijk orginele MINI onderdelen gebruiken. Ook heb ik de zelfde velgen, en een JCW Brake kit zou niet passen..


Hier is de link van de oorspronkelijke post.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

MINI F56 Cooper S front brake upgrade 294mm to 330mm
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Laatst gewijzigd door QVS op 09 jul 2019, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”