chiptuning F54

VdE-K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2019, 14:16

chiptuning F54

01 jan 2020, 11:29

Beste,
Ik ben aan het overwegen om mijn F54 te laten chippen.
Iemand hier een voorkeur of tips waar best niet en waar wel?
Ben ook van plan om een nieuw uitlaatsysteem te plaatsen, moet dit best voor of na de chiptuning? meer info mogelijk?
Ben wonende te Antwerpen (BE).

Momenteel dacht ik aan DVX-Performance/BR-Performance
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: chiptuning F54

02 jan 2020, 07:03

Als je de software wil laten aanpassen op je auto, dan kan je dat het beste doen nadat je andere performance-mods hebt geinstalleerd. Dus eerst de uitlaat doen, dan pas de software. Je past de software namelijk aan op de auto, niet op wat zou kunnen komen.

BR-Performance is door meerdere gebruikt hier met verschillende resultaten.
Ik had het op mijn R55S en dat was prima. Nu heb ik gehoord bij de F-serie dat er hier en daar wat blokken geploft zijn, maar ook weer niet bij iedereen.
Aan t eind van de rit blijft het altijd een risico
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
VdE-K
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2019, 14:16

Re: chiptuning F54

02 jan 2020, 11:04

Hmmm ok, dan zal ik maar eerst plannen voor een nieuwe bumper+uitlaat en daarna te laten chippen.
Nu heb ik wat speurwerk gedaan en kwam terecht bij verschillende bedrijven die chiptunen maar allemaal met verschillende eindwaardes.
Wat is het verschil hierin van bedrijf?

Kijkt de 1 naar de pk's/nm's en de ander naar betrouwbaarheid/veiligheid van de motorblok?
Welke waardes zijn naar de norm "veilig" in wat de motorblok aankan voor een 1.5 benzine?

DVX:
pk= 102>180
nm=180>280

BR-Performance:
pk=102>165
nm=180>300

Skytune:
pk=102>180
nm=180>280
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: chiptuning F54

03 jan 2020, 07:24

Ik denk dat je vooral de eindwaarde moet vergeten. Ga naar een tuner die m op de bank zet en custom software schrijft voor jouw motor.
Misschien beloven ze 180pk en heb je er straks 170. De ander belooft 165 en dan heb je er straks 175.
Waarmee ben je het meest blij?
Het kan ook zijn dat er Euro95 getankt is en bij andere 98 of zelfs 102. Alles heeft invloed
Zorg dat je een uitdraai krijgt vanaf de bank. Voor en na uiteraard.
Zorg ook voor een verse onderhoudsbeurt incl. bougies. Snap ook dat je je onderhoud moet gaan vervroegen omdat overal meer stress op komt

Mijn mening: zorg dat je niet voor de goedkoopste gaat, maar voor een partij die er de tijd voor neemt.
Liever minder vermogen dat het heel blijft, dan heel even iets meer lol en daarna panne
Lees dit niet alszijnde dat ik BR-P promoot, zo bedoel ik het niet. Ga een keer bij de partijen langs of bel een keer en vraag naar de werkwijze en mogelijkheden
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Gebruikersavatar
QVS
Be Mini
Be Mini
Contacteer:
Locatie: Barendrecht
Berichten: 633
Lid geworden op: 07 jul 2018, 20:05

Re: chiptuning F54

28 jan 2020, 16:39

Wat BMX zegt idd!

Vele tuners kunnen een base tune op je ECU gooien, en je hebt meer vermogen. Maar netzoals mensen, motoren zijn niet allemaal het zelfde. Dus een custom tune die gemaakt is op de Dyno is altijd beter dan een base tune.

Met mijn vorige auto (vw passat CC 2008) ging ik naar de VAG tuner van de Benelux. Het duurde echt 4 tot 5 uur tot dat mn auto getuned was.

Maar ze hebben wel echt alles getest, van Dyno testen tot op straat testen. Ze merkten toen op dat de motor niet helemaal gezond was, dus gingen ze uitzoeken wat er mis was. Nieuwe sparkplugs er in, turbo helemaal na gekeken. Nieuw k&n luchtfilter er in. Bleek dat het inlaat traject het gene was wat niet meer 100% was.

Uit eindelijk een echt geweldige tune gekregen!


Die tuner koste een vermogen, maar heb al die tijd met een lach op me gezicht gereden!

Dus nogmaals, kies een tuner die echt goed is. Goedkoop is duurkoop!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Hermen
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 nov 2019, 06:52

Re: chiptuning F54

01 jun 2020, 13:22

Zo afgelopen week de chiptuning op de F54 Cooper S laten uitvoeren bij Beek Auto Racing.
Ze beloven 272PK en 400Nm koppel.
Deze ochtend proef op de som in Duitsland.
De motor is erg soepel en pakt heel mooi op, ook boven de 200Kmh.
Ik heb wat waarden gemeten met Harry's lap timer.
Eén van de leukste is de 80-180 in 13,14 sec en ik denk dat dat nog wel wat beter kan.
Volgens Zeperfs is de tijd van een standaard F54 , 21,5 sec... :shock:
Heb gelijk eens de waarden van de 2019 JCW ALL4 erbij gepakt en die is iets sneller met 11,9 sec.
De topsnelheid heb ik op GPS gemeten op 250Kmh en toen moest ik van het gas af.. :mrgreen:

Standaard F54 http://www.zeperfs.com/en/fiche8348-min ... per-s.htm

JCW ALL4 306PK http://www.zeperfs.com/en/fiche7932-min ... 4-auto.htm

Ik denk dat de waarden van Beek wel kloppen goed werk mannen :icon_top:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: chiptuning F54

01 jun 2020, 15:42

Wat rijdt dat fijn hè!! :icon_top:

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”